Jump to content
Juoksufoorumi.fi

kurppa

Juoksu ja ulkonäkö

Recommended Posts

Onpa mieltä ylentävää huomata, kuinka miehet ja naiset ajattelevat eri tavalla lenkkeilevästä naisesta.

Me naiset ajatellaan, että meitä tuijotetaan siksi kun naama on punainen ja perse leveä ja tukka sojottaa ja muutenkin ollaan hirveän näköisiä hikisinä.

Miehet ajattelee, että sielläpä menee mukavan näköisiä naisia reippaasti.

Ahhh, onneksi Luoja loi miehet meidän iloksemme.....

Tuon "tölläämislogiikan" mukaan olen miehille varsinainen silmänilo näillä paukkupakkasilla, kun pyöräilen pää huurussa, nahkarukkaset kädessä ja toppavaatteet päällä. Sen verran tulee nimittäin tuijotusta ohiajavista autoista (miehet), että pakkohan mun on näyttää helevetin hyvältä! :nauru

Tuon "tölläämislogiikan" mukaan olen miehille varsinainen silmänilo näillä paukkupakkasilla, kun pyöräilen pää huurussa, nahkarukkaset kädessä ja toppavaatteet päällä. Sen verran tulee nimittäin tuijotusta ohiajavista autoista (miehet), että pakkohan mun on näyttää helevetin hyvältä! :nauru

Eihän sille mitään voi, että sitä vaan on niiiiin hyvän näköinen :nauru :voitto

Naisia lenkillä on tosiaan kiva katsella. Tuo oma ulkonäkö ei millään tavalla vois vähempää kiiinnostaa lenkillä ollessa. Tietty sitten muuten on syytä olla siistin näköinen.

.. näin kai me miehet keskimäärin ajatellaan ? ..jos yleistäminen nyt sitten tähän sopii.

Itse en tosiaan pahemmin katso miltä näytän kun pinkasen pihalle juoksemaan. Pipo silmillä ja heijastinnauhat käsivarsiin jos on pimeetä että muut huomaa, kun tuolla tienpientareella mennä raahustan. En meikkaa kun satunnaisesti niin se ei ole mitenkään kuvioissa. Aina silti pitää olla ehjät ja suht puhtaat remeleet päällä ja tilanteeseen sopivat tietysti.

Aina kun näen liikkuvan ihmisen niin se on ilo silmälle ja mielelle, oli hän mies tahi nainen. Itse ajattelen itsestäni että pitävät ehkäpä täällä pikkasen pöhkönä kun mennä törötän millon parin koiran kanssa ja millon juosten pitkin teitä ja pellonsivuja. Silti pohjimmiltaan en kyllä välitä mitä muut ajattelevat sillä siinähän tuskaan kuolisi jos sitä alkaa ajatella, pääasiahan on että itse tekee sitä mitä haluaa ja muusta viis veisaan :viheltely

Mitä kauemmin olen juossut, sitä vähemmän enää olen miettinyt sitä miltä näytän!! Aloitellessa juoksin vain iltaisin pimeässä, kun tuntui, että olen yleinen naurun kohde. Myöhemmin kunnon kohentuessa oli tärkeää näyttää hyvältä ja juosta kovaa jokaisen vastaantulijan kohdalla, mutta heti mutkan jälkeen piti hidastaa ettei noutaja olisi tullut ennen aikojaan. Itsetunto oli vielä silloin vahvasti miinuksella. Ensimmäisen maratonini (v.-03) jälkeen itsetuntoni on noussut huippulukemiin ja nautin juoksemisesta aivan eri tavalla. Nyt tärkeintä on vaatteiden mukavuus ja käytännöllisyys sekä juoksusta nauttiminen kehoaan kuuntelemalla eli ei enää veren maku suussa juosten. Viis siitä, kun makkarat hyllyy ja selluliitit säihkyy :peukku

Säärikarvoja en todellakaan ajele lenkin takia, vaikka juoksen shortseissa aina kun sää sallii. Jos joku järkyttyy karvajaloistani, niin syvä osanottoni. :) Ei näissä kintuissa kyllä ole paljoa ajeltavaa. En viitsi vaalean haituvan takia leikkiä höylällä päivittäin.

Mitä ihmettä, miehet muka huolehtivat ulkonäöstään jättämällä trikoot pois? Tiukat trikoothan ovat mitä kaunein juoksuasu. Paljastaa hyvin lihasten muodot ja muutkin muodot. Trikoissa juoksevien miesten kohdalla kyllä kääntyy pää.

Luonto tarjoaa upeaa katseltavaa, kun suuri kissaeläin liikkuu rauhallisesti. Minulle tulee ihan sama tunne, kun näen naisen pitkällä lenkillä: Rauhallinen pehmeä askel, liioitellun hidas vauhti, tieto siitä, että halutessaan hän menee lujaa. On se upeaa katseltavaa. On se näyttävää kovakuntoisen miehenkin hidas lenkkivauhti. Olutvatsaisen hölkkä ei aiheuta samaa ihastusreaktiota.

Ainakin minä ihailen naista sen verran etäältä, tai oma juoksemiseni estää yksityiskohtien tarkkailun, ettei ripsivärin merkki minulle paljastu, taikka harmaat hiukset, tai säärikarvat. Niihin puuttumista voi perustella vain oman sielunelämän rauhoittamisella.

Itse käytän aina trikoita, ja koska olen tyylitajuton, niin joudun turvautumaan merkkivaatteisiin. En aja säärikarvoja, en kampaa tukkaa, enkä juokse lujaa, mutta moikkaan kaikkia juoksijoita.

"Trikoissa juoksevien miesten kohdalla kyllä kääntyy pää."

Oikein mieltä lämmittää tällainen kommentti. Naiset vilkaisevat myös autostakin (vaikka eivät he tunnusta sitä - perinteisesti)!!.

Epäilen sitä, että juoksija kommentoisi auton ikkunasta toiselle juoksijalle mitään. Veikkaisin heidän olevan aivan muiden lajien "harrastajia".

Me miehet katsomme tosiaan vaakasuoraan - eteen ja silmiin, joskus myös taaksepäinkin.

Silmanilo on siis molemminpuolista! Hyvä niin.

Vetoomukseni pätee edelleen.

Myöhemmin kunnon kohentuessa oli tärkeää näyttää hyvältä ja juosta kovaa jokaisen vastaantulijan kohdalla, mutta heti mutkan jälkeen piti hidastaa ettei noutaja olisi tullut ennen aikojaan.

Tunnustan!!! Kyllä teen joskus just näin jos olen lenkillä päivällä ja kaupunkialueella. Ai miten niin JOSKUS?? Tekisin varmaan jatkuvasti tällaisia pyrähdyksiä, mutta juokseminen laittaa mut yleensä sellaiseen horrostilaan, etten pahemmin näe mitä ympärillä tapahtuu. Täysin omissa ajatuksissani.

Ja yleensä mun lenkkimatkalla ei tule vastaantulijoita.

--> tämä ehkä selittää, miksei vauhdit kasva eikä kunto kohene, kun saan jolkotella ihan omaan tahtiin...