Jump to content
Juoksufoorumi.fi

kurppa

Juoksu ja ulkonäkö

Recommended Posts

Mä en jaksa lenkille yleensä kauheesti panostaa, mutta sitten kun on joku "kisa" niin sit kyllä. Sääret ajellaan ja laitetaan tuota jokaisen urheilevan naisen pelastus ripsaria Kanebo 38:a. Tosin inhoan sänkeä jaloissa, joten ajelen ne sillon tällön muutenkin, laiskuus vaan rajottaa. Viime vuonna pelasin viä korista ja kun oli joka viikko peli niin sinne ajeli, nyt ei oikeen jaksa. Joo, ja en mä lenkillekään nyt ihan mitä tahansa päälle, paitti kun on tua korvessa vanhempien luona käymässä, sillon voi laittaa 80-luvun neonkeltasen osuuspankkipipon päähän ihan hyvin. :hehe

Sit en menis ikinä "kisaan" silmälasit päässä. Yritän väittää itelleni, et se johtuu siitä, että ne on hankalat kun hikoo (mikä sinänsä on totta), mutta kyllä se pääsyy on tuo, että inhoan silmälaseja mun päässä.

Tukka pitää aina olla hyvin kisoissa, tosin nykyään toi "erikois hiusten laitto" on lähinnä jo taikauskoa. On pakko olla ponnari, josta kaks lettiä, muuten ei tuu mitään.

Trikoita en laittas jalkoihini mistään hinnasta.

Turhamainen, mikä turhamainen. Myönnän... :oops:

Mä en käytä meikkiä kun joskus tosi harvoin jossain juhlatilaisuuksissa, joten en kyllä meikkaa kisoihinkaan. On se vähän hassun näköstä kun lenkillä tulee vastaan neitosia, tai varsinkin hallilla kun ollaan, jotka on laittautuneet (meikit, hiukset, hajusteet) lähes samoin ku itte olin häissäni. (Mulla oli siis meikkaajan tekemä arkimeikki :cool )

Säärikarvat tulee kesäisin ajeltua ja hiukisa värjään kerran tai kaksi vuodessa. Lenkkeillessä ei vaatteilla niin hirmusesti ole väliä, mutta jos ja kun hallille meen, niin katon että on siistit kuteen siellä tuulipuvun alla.

Hiukset ei pipon (tai lippiksen) alla kuitenkaan kovin hyvästi pysy, joten ponnarille tukka ja se saa kelvata. Kisoissa on yleensä seuran edustusasu päällä.

Heh, v.kurppa! :kädet

Mulla on rohkeus kasvanu tässä juostessa. Oon ollut ennen lihava (nyt vaan vähän pyöreä) ja melko tietonen vissiin muhkuroistani yms. Ennen mulla oli sääntöjä, että jos on trikoot, on väljä pitkä paita ja päin vastoin. Tai siis että tiukka paita ja löysät housut (en siis käytä alaosana paitaa). Mä kyllä muistan vieläkin se eka kerran tiukassa topissa. No, kovin paljoa koreamman näköseksi mä en oo tullut, mutta nykysin menen ihan sujuvasti tiukassa trikoossa ja niukassa topissa.

Mä haaveilen Juoksu-Unelman juoksuvaatekokoelmasta ja tuo olisi ihananj ärkevääkin. Mutta mä vaan oon niin pirskatin pihi, että alessa harvoin on minun koossa noita settejä ja koordinoitavia juttuja. Tosin täytyy nyt tähän sanoa, että Stockan alesta löyty nyt trikoot ja takki, samaa sarjaa ja varsinkin takki reilusti alennettuna.

Arkilenkeillä painellaan meikitönnä, mutta kyllä mä sitä Kanebo 38:a pistän jos kisoihin mennään. Ja jos on lyhkäsempää trikoota, pitää ne säärikarvatkin ajella. Hametta mä kyllä voin käyttää niissä säärikarvoissa (kun attelen että ei ne ihmiset niitä niin kattele). En käsitä miksi tämä on tärkeetä juostessa. Pitkätukkasena tulee tota hiuslookia myös mietittyä. Mutta en mä kai nyt minkään kriteerin mukaan hyvännäköseltä juostessa näytä.

Tosin ei oo tarkotuskaan. Mitä mukavampi olo mulla itsellä on, se on tärkeintä.

Riina

Meikäläisellä on yleensä naamassa meikkiä, sillä en jaksa niitä pestä kun tulen kotiin päivällä, ja lenkki sijoittuu useimmiten illalle... :silmät

Vaatteista sen verran että pipo päähän ( tai panta) , ja ah, niin ihana tuulipuku päälle talven keleillä ja sinne alle lämmintä. Eihän toi tuulari niin kaunis ole, mutta toimii vallan mainiosti! :peukku

Kyllä sitä aina peiliin tulee vilkaistua ennen lähtöä, ettei näytä aivan metästä karanneelta...

Yksi turhamainen löytyy täältäkin eli kanebo 38 on tuttu juttu. .. :heilutus muutenkin on mukavapaa jos on kivat vaatteet, se tuo lisää motivaatiota juoksemiseen. talvella tosin ei riittää, että vaatteet on lämpimät. Laihtuminen on tuonut mullekin lisää itseluottamusta pukeutumiseen, xl-paidat ovat joutaneet kierrätykseen...

Miespuolisena tunnustan, että silmä lepää aina, kun näen naisen lenkillä.

Ei haittaa onko meikattu tai naturell - pyöreä tai hoikka. Aina se herättää huomion - oli askel lyhyt tai lennokas. Lämpimillä keleillä trikoot ovat aina plussaa.

Tietysti naiselliset muodot miellyttävät ja sehän lisää vain intoa lenkkeilyyn. Hymy tai katse lisäävät motivaatiota.

Vetoan: Kaikki naiset lenkkipoluille!!!

Itse pidän lauhoilla trikoita. Tietenkin sateilla, tuulisella ja kylmillä keleillä tuulipukua. Mutta tukka on tavallisen sekaisin ja sänki paistaa.

Jos illalla lenkkeilen, niin mahdolliset päivämaskit on kyllä päässä. Ja salilla kanssa. Eivät nuo pahasti hikoillessa oo levinneet (Kanebon 38 on kyllä tuttu täälläkin). Päässä on pipo/lippis niin hiuksia en laittele: värjään ne säännöllisesti kyllä muuten. Ja karvat veks, muuten tuntuu inhalta :viheltely Mutta ei se liity juoksuun kun sheivailen muutenkin pois. Mutta summa summarum: en itse juurikaan ajattele, miltä näytän urheillessa (ja jos kanssareenaajat katsovat, että mikä korppikotka, niin sehän on heidän ongelmansa :hehe ) Läskit tietysti harmittavat kun hyllyy, mutta jospahan ne tästä sulais....

Mitä tuo Kanebo on? Minulla on ongelmana, että ripsarit valuu silmien alle. Liekö jotenkin niin rasvainen naama vai mikä. Olisko siinä ratkaisu siihen, että joskus kehtais väriä naamaansa laittaa kun se pysyis juuri siellä missä pitää.

Yks asia, mikä on harmittanut kun on laihtunut. Kun on leveät leukaperät luonnostaan niin nyt on kuin Ritke Vorresteri kun pyöreys on naamasta hävinnyt.

Trikoisiin oli muuten aika iso kynnys pukeutua. Ensimäiset ostin vasta syksyllä. Jotenkin tuntui, että ovat vähän turhan paljastavat, mutta nyt on jo tottunut enkä välitä. Mutta kun keksisivät vielä sellaiset lenkkarit, jotka näyttäisi tässä 42 numeron jalassa siroilta ja pieniltä.

Se Kanebo 38 on siis ripsiväri, joka on vedenkestävä alle 38-asteisessa vedessä, mutta lähtee siis lämpimällä vedellä pois ilman aineita. Harvemmin Suomessa sataa yli 38-asteista vettä eli pysyy sateella ja tuiskulla ihan hyvin eikä se leviä rasvaankaan. Kun sen pesee pois, se irtoaa ikään kun semmosina liuskoina eikä edes pois pestessä saa aikaseksi panda-efektiä. Se perus-kanebo38 hyvä, mutta kaverini on kehunu myös sitä uutta tuuheuttavaa kanebo38:a. Siinä perusversiossa on mukavan pieni harja, minusta kätevä.

Sitä saa isommista tavarataloista, kemppariosastoilta yms. Maksaa n 20 euroa mutta on minusta ollu hintansa väärti.

Kerran olin lehtikuvauksessa ja mulle oli laitettu ihan kunnon kuvausmeikki ja menin sen jälkeen juoksemaan. Se meikki ei päästänyt mitään läpi, ei väriä eikä hikeä. Kyllä tuntu aika kamalalta.

Riina

Ja tavaratalojen lisäksi kannattaa hamstrata joka risteilyltä ja ulkomaanreissulta - säästää monta euroa heti :smiley Tosiaan tuo puhdistus vaatii vähän "hinkkaamista" ja totuttelua siihen, mutta jos sitä ei vierasta ja on lämmintä vettä saatavilla, niin paras mahdollinen on tuo!! Joe Blascolla on ainakin aika hikoilun kestäviä meikkivoiteita myös.

Tosin meikin käyttäminen hikoillessa voi saada aikaan ikäviä lopputuloksia: huokoset aukeavat ja möhnät pääsevät ihoon hikoillessa ja jos ei ehdi välittömästi lenkin jälkeen erityisen huolellisesti putsimaan, niin sinnehän jäävät.