Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Juoksu ja ulkonäkö


kurppa

Recommended Posts

Kierrän lenkillä sellaisia reittejä, etten kovin moniin ihmisiin törmää, alkaa lenkillä tuo naamavärkki punoittaa siihen malliin, ettei ilkeä aina ihmisten ilmoille mennä.

Talvella voi juoksupuvun alle laittaa tosiaan mitä kuluneimpia rimpuloita, mutta kesällä täytyy katsoa, että on sävyt ja tyylit kunnossa.

Eräässä juoksutapahtumassa törmäsin myöskin(kuten Marnykin) hyvän näköiseen nuoreen mieheen, joka lähti seuraamaan (oli liikkeellä fillarilla) minua ja vierellä polkiessaan kertoili minulle, että miltä mahtaisi tuntua riisua hikiset juoksushortsit ja pulahtaa hänen kanssaan viileään järveen uimaan.

Siinä 17 km kohdalla (olin juoksemassa puolikasta), vaativan ylämäen alla en päässyt tunnelmaan mukaan. Mutta en hänestä kyllä eroonkaan päässyt. Jouduin sanomaan topakasti kiitos ja näkemiin useaan kertaan, ennenkuin nuorimies ymmärsi häipyä.

Ihmetystä herätti minussa se, että mikä saa hyväkroppaisen nuorenmiehen bongaamaan hikisen, punanaamaisen, varhaisessa keski-iässä olevan naisen juoksutapahtumassa, kun samaan aikaan rannat on täynnä toinen toistaan kauniimpia auringonpalvojia.

Link to comment
Share on other sites

Ihmetystä herätti minussa se, että mikä saa hyväkroppaisen nuorenmiehen bongaamaan hikisen, punanaamaisen, varhaisessa keski-iässä olevan naisen juoksutapahtumassa, kun samaan aikaan rannat on täynnä toinen toistaan kauniimpia auringonpalvojia.

Eikö siinä hiessä ole jotain eroottisia aromeja?

Jos rahat loppuu kesken, voidaan perustaa vanhojen juoksupaitojen myymälä. Myydään hikiset juoksupaidat kovaan hintaan puutteessa oleville miehille. Kääritään rahat taskuun ja lähdetään ulkomaille maratoonille. Eikös olis tätikerholaiset hyvä idea?

Link to comment
Share on other sites

Eikö siinä hiessä ole jotain eroottisia aromeja?

Jos rahat loppuu kesken, voidaan perustaa vanhojen juoksupaitojen myymälä. Myydään hikiset juoksupaidat kovaan hintaan puutteessa oleville miehille. Kääritään rahat taskuun ja lähdetään ulkomaille maratoonille. Eikös olis tätikerholaiset hyvä idea?

Hmm... joo, aika hyvä idea, mutta hetkonen, ihan pikkuruinen epäilynpoikanen mulla on takaraivossa, jos tämä ei sittenkään ole se vuoden myyntituote. No, epäilykset sikseen, sillä ulkomaille on päästävä se maraton juoksemaan. Siis, mikä laitetaan yhden paidan hinnaksi. Oliskohan satku liikaa?

Link to comment
Share on other sites

Tänään autolla ajaessani näin nuoren tytön juoksevan. Hiukset ponnarilla ja lippis päässä. Tulin miettineeksi että tollaisenko sais omaksi :rakastunut2

On se vaan hienoa, että kesä tulee. Ja vaatteet vähenee :oops: eiku ilmat lämpenee.

Niin ja vastaan vielä tohon alkuperäiseenkin kysymykseen. Miun pitää hiukset laittaa, enne kuin pystyy lenkille lähtemään. Ei sitä tiiä et keneen sitä törmää. :yaya

Link to comment
Share on other sites

Täällä pärjää ympäri vuoden trikoilla ja topilla, talvella pitkähihaisilla malleilla, kevään ja kesän pienellä trikootopilla, jotka ovat sellaisia henkäyksen ohuita, ihon kuivana pitäviä. Toisin kuin Suomessa, täällä nuo urheilvarusteet ovat todella edullisia, joten sävy-sävyyn ovat housut ja topit meikäläisellä, kerrankin! Silmissä kestovärjäys ja kulmissa myös, meikit ei naamassa pysy, kosteus% on niin suuri. Päässä lippis ja naama on tulipunainen, aina, juostessa.

Nautin siitä, kun urheillessa on ennenkaikkea mukavat/ sopivat/ käytännölliset ja kauniit vaatteet päällä. Kuntosalilla pidän usein jostain maratonista saamaani maratonpaitaa päälläni, saanut mukavasti juttukavereita salillakin. 8)

Täällä nautin myöskin sellaisesta ylellisyydestä kuin jalkahoito. Käyn kerran kuukaudessa ja maksaa 12 taalaa hoito, joten varpaankynnet ovat aina myös sävy sävyyn :viheltely, jalkapohjat tuppaavat muuten aina kovettumaan, kun sandaaleilla kävelee muun ajan.

Link to comment
Share on other sites

  • 12 years later...
  • 2 months later...

En tiedä sopiiko tämä nyt tänne, mutta olen ajatellut sellaista asiaa, että ehkä someaikana juoksua pitää katsoa kokonaan uudesta näkökulmasta. Yritin monta vuotta saada aikaiseksi juoksuporukan, ts. tuoda yhteen ihmisiä, jotka olisivat valmiita satsaamaan lajiin eli harjoittelemaan. Se osoittautui mahdottomaksi. Luulin, että on helppo homma saada ns. hyviä tyyppejä innostumaan juoksemisesta. Ei se ollutkaan. Nyt kokeilen toista lähtökohtaa eli ulkonäkökeskeisyyttä. Toimin tässä vähän yhden miehen mainostoimistona ja teen julisteita ja vastaavia tätä varten. Saa nähdä saanko sitä kautta jotain porukkaa innostumaan juoksemisesta. Pidän vakan alla ajatuksen tavoitteellisesta urheilusta ja se paljastetaan vasta myöhemmin. Nyt aluksi keskityn spämmäämään potentiaalisten tyyppien instagram feedeissä vaikkapa puoli vuotta. Sitten täytyy miettiä nuo tänään tekemäni julisteet, niin saattaa olla, että teen jotain sissimarkkinointia niiden kanssa, kun aika on sopiva. Tiedän aika hyviä paikkoja niille. 

 

Kävin sunnuntaina lenkillä katsomassa niitä kirsikkapuita Roihuvuoressa, enkä pitänyt niitä varsinaisesti minään tai siis en tajunnut, mikä se juttu on, mutta sen tajusin, että kaikki ottivat siellä paljon kuvia. He haluavat ehkä olla mukana porukassa tai kun ne näyttävät hienommilta kuvissa kuin livenä, niin ehkä se on just niin, että niitä pitää kuvan takia käydä katsomassa. Vähän kuin Sara Sieppi kiersi Balilla jonkun järjestetyn instagram-kierroksen, missä vietiin sellaisiin paikkoihin, joissa saa hyvät kuvat napatuksi somea varten. Ehkä juoksuporukassa pitäisi tarjota molempia. Mahdollisuutta olla mukana siinä, missä muutkin ovat ja järjestettyjä fotomahdollisuuksia. Jos mä hommaan vaikka traktorin tai helikopterin tai sen Sara Siepin jollekin yhteislenkille, niin kaikki saavat kivoja kuvia.

 

Nyt alkaa uusi treenikausi. Harjoittelen juoksuporukan rakentamista nollasta. Laitan tavoitteeksi 10000 juoksijaa. Kun aiemmin tavoittelin jotain kymmentä hyvää tyyppiä, niin löytyi 0. Se oli liian fokusoitu strategia. Niinpä maalaan nyt leveämmällä pensselillä ja ajattelen asiaa niin, ettei niiden kaikkien tarvitse olla hyviä tyyppejä. Se on niin kuin yökerhossa tai beachillä olisi. Mitä sitten vaikka osa on urpoja, ei niiden kaikkien kanssa tartte hengailla. Pääasia, että on hyvä meininki.

Link to comment
Share on other sites

37 minuuttia sitten, Baltsu kirjoitti:

Kävin sunnuntaina lenkillä katsomassa niitä kirsikkapuita Roihuvuoressa, enkä pitänyt niitä varsinaisesti minään tai siis en tajunnut, mikä se juttu on, mutta sen tajusin, että kaikki ottivat siellä paljon kuvia.

 

Mä en varmaan ymmärrä markkinoinnista mitään, mutta sellainen periaate mulla on että kannattaa tehdä sellaisia asioita, joiden takana voi olla 100%.

 

Mä näin sen sun kirsikkapuistokuvasi ja kyllä se vähän hassu oli. Sä sovit kirsikkapuistoon yhtä hyvin kuin norsu posliinikauppaan.

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

44 minuuttia sitten, Baltsu kirjoitti:

En tiedä sopiiko tämä nyt tänne, mutta olen ajatellut sellaista asiaa, että ehkä someaikana juoksua pitää katsoa kokonaan uudesta näkökulmasta. Yritin monta vuotta saada aikaiseksi juoksuporukan, ts. tuoda yhteen ihmisiä, jotka olisivat valmiita satsaamaan lajiin eli harjoittelemaan. Se osoittautui mahdottomaksi. Luulin, että on helppo homma saada ns. hyviä tyyppejä innostumaan juoksemisesta. Ei se ollutkaan. Nyt kokeilen toista lähtökohtaa eli ulkonäkökeskeisyyttä. Toimin tässä vähän yhden miehen mainostoimistona ja teen julisteita ja vastaavia tätä varten. Saa nähdä saanko sitä kautta jotain porukkaa innostumaan juoksemisesta. Pidän vakan alla ajatuksen tavoitteellisesta urheilusta ja se paljastetaan vasta myöhemmin. Nyt aluksi keskityn spämmäämään potentiaalisten tyyppien instagram feedeissä vaikkapa puoli vuotta. Sitten täytyy miettiä nuo tänään tekemäni julisteet, niin saattaa olla, että teen jotain sissimarkkinointia niiden kanssa, kun aika on sopiva. Tiedän aika hyviä paikkoja niille. 

 

Kävin sunnuntaina lenkillä katsomassa niitä kirsikkapuita Roihuvuoressa, enkä pitänyt niitä varsinaisesti minään tai siis en tajunnut, mikä se juttu on, mutta sen tajusin, että kaikki ottivat siellä paljon kuvia. He haluavat ehkä olla mukana porukassa tai kun ne näyttävät hienommilta kuvissa kuin livenä, niin ehkä se on just niin, että niitä pitää kuvan takia käydä katsomassa. Vähän kuin Sara Sieppi kiersi Balilla jonkun järjestetyn instagram-kierroksen, missä vietiin sellaisiin paikkoihin, joissa saa hyvät kuvat napatuksi somea varten. Ehkä juoksuporukassa pitäisi tarjota molempia. Mahdollisuutta olla mukana siinä, missä muutkin ovat ja järjestettyjä fotomahdollisuuksia. Jos mä hommaan vaikka traktorin tai helikopterin tai sen Sara Siepin jollekin yhteislenkille, niin kaikki saavat kivoja kuvia.

 

Nyt alkaa uusi treenikausi. Harjoittelen juoksuporukan rakentamista nollasta. Laitan tavoitteeksi 10000 juoksijaa. Kun aiemmin tavoittelin jotain kymmentä hyvää tyyppiä, niin löytyi 0. Se oli liian fokusoitu strategia. Niinpä maalaan nyt leveämmällä pensselillä ja ajattelen asiaa niin, ettei niiden kaikkien tarvitse olla hyviä tyyppejä. Se on niin kuin yökerhossa tai beachillä olisi. Mitä sitten vaikka osa on urpoja, ei niiden kaikkien kanssa tartte hengailla. Pääasia, että on hyvä meininki.

Pikku vinkki matematiikkaan, edelleen 10000×0 = 0

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Mulla on vähän pohjaa tähän, koska muutama vuosi sitten mietin urheiluseuran perustamista, mikä sijaitsisi Brooklynissä. Aion tässäkin nyt satsata ensin New Yorkin markkinoihin. Perusteluina puhtaasti väestömäärä ja ostovoima. Siellä ei ole maalaiselämää ja monet on sinkkuja, joilla on aikaa treenata. Lisäksi satsaavat paljon kuntoiluun jo nyt. Oon jutellut netissä niin monien juoksijoiden kanssa, että tiedän aika hyvin minkälaiset tyypit ovat jonkinlaisia avainhenkilöitä. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Ketjua lukevat   0 members

    • Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy