Jump to content
Juoksufoorumi.fi

American Idol

stuta
 Share

Recommended Posts

• Replies 110
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Olen pahasti koukussa! Etenkin nuo miesvokalistit ovat kaikki olleet yllättävän hyviä ja persoonallisia. Luvassa jännittävä kisa. On ollut ihan pakko juutuubata tuoreimmat palat sieltä, kun ei ole malttanut odottaa Subin lähetyksiä. Oma suosikkini on tällä hetkellä David Archuleta, 17-vuotias kaveri saisi kyllä vähän monipuolistaa biisivalikoimaansa!

• 2 weeks later...

Olen pahasti koukussa! Etenkin nuo miesvokalistit ovat kaikki olleet yllättävän hyviä ja persoonallisia. Luvassa jännittävä kisa. On ollut ihan pakko juutuubata tuoreimmat palat sieltä, kun ei ole malttanut odottaa Subin lähetyksiä. Oma suosikkini on tällä hetkellä David Archuleta, 17-vuotias kaveri saisi kyllä vähän monipuolistaa biisivalikoimaansa!

Mä en ole koukussa (toisin kuin vaimoni), mutta tuleehan tuota Idolsia välillä katseltua. Tosi kova tuntuu olevan taso tänä vuonna, kyllä siinä kelpaa takareisiä venytellä Idolseja katsellessa.

David Archuleta on kieltämättä erittäin hyvä ja saattapi voittaa koko paskan, mutta vähän turhan säyseää meininkiä minun makuuni. Amandan esityksissä onhan paljon enemmän munaa, ja on siellä pari aika katu-uskottavaa mutta laulutaitoista kundiakin mukana.

David Archuleta on kieltämättä erittäin hyvä ja saattapi voittaa koko paskan, mutta vähän turhan säyseää meininkiä minun makuuni. Amandan esityksissä onhan paljon enemmän munaa, ja on siellä pari aika katu-uskottavaa mutta laulutaitoista kundiakin mukana.

Nyt kun lisää esityksiä on tullut, niin Archuletan lisäksi omat lempparit on David Cook (joka on varmaan musikaalisin näistä hemmoista) ja Michael Johns (ei oo tähän asti uskaltanut revitellä). Mimmeistä Brooke White ja tää Carly jonkasukunimiunohtui ovat kanssa hyviä. Vähän järkkyä että Amanda putosi jo näin varhaisessa vaiheessa ja tumma Chikizie on kanssa pian finaalissa. Mutta kyllä näitä tyyppejä on ihan nautinto katsoa, joskus vain kappalevalinnat hieman ihmetyttävät.

Onkohan tässä sama "formaatti" kuin Dancing with the stars, eli alkuvaiheessa ei saa vaikuttaa kappalevalikoimiin? Itse kiinnitin ainakin huomiota eilisessä jaksossa, kun Simon huomautti naissolistille (jonka nimeä en taas muista), että "arvasin, että laulat tämän kappaleen, ja että esiinnyt keltaisessa asussa ja että tausta on keltainen", johon tyttö totesi, että hän olisi halunnut tehdä sen eri tavalla, mutta hänelle ei annettu mahdollisuutta.

Hyvä että se hoitsu Amanda tippui, ei oma suosikkini. :embarassed:

Makuasioista ei voi kiistellä....

Mun käsityksen mukaan ehdokkaat saavat valita itse biisinsä. Brooke White sanoi kai puoli leikillään että olisi halunnut esittää uudelleen "Let It Ben", joka toimi niin hyvin edellisellä kerralla. Amanda olis saanut jatkaa, se hirvee Ms Cook (esittää lähiaikoina tosi pateettisen God Bless American) on tosi heikko, eikä se Ramielekaan oikein mikään tähti ole (jonkunlainen Filippiinien Nisa Soraya). Se ei-aussi Michael John onnistuu muistaakseni ensi kerralla tosi hyvin (nyt en muista biisiä, mutta youtubesta se löytyy)....Oonkohan mä oikeesti koukussa?

Kerros taas Jogger laiskalle ihmiselle (kun en viitsi mennä tuolta Jenkkien sivuilta juonipaljastusten pelossa katsomaan), että ollaanko me nyt siis viikko vai 2 viikkoa jäljessä? Siellähän muistaakseni (jos en muista väärin?) lähetykset ovat viikon alussa, eli oltaisiin nyt viikko jäljessä (ensi Suomen jaksossa siis laulavat omien syntymävuosiensa kappaleita?) mutta ensi viikon lopulla taas 2 viikkoa jäljessä?

Kerros taas Jogger laiskalle ihmiselle (kun en viitsi mennä tuolta Jenkkien sivuilta juonipaljastusten pelossa katsomaan), että ollaanko me nyt siis viikko vai 2 viikkoa jäljessä?

Tää kysymys pitäis oikeastaan kierrättää Emmalle joka näkee AI:n reaaliajassa (vaikka on kuulemma ollut Tampereella viime viikonloppuna!). Mun käsityksen mukaan Subin lähetykset menee aika pahasti nyt myöhässä. Beatles-viikot tais olla 11.3. ja 12.3. Jos mä oon oikein ymmärtänyt, niin Jenkeissä American Idol tulis tiistaisin ja keskiviikkoisin plus joku lisälähetys, jossa sitten putoavat. Mutta en ole tästä aivan varma. Tuoreimmat pätkät jotka youtubesta olen googlannut ovat 26.3.08 ja ne ovat mielestäni biisejä, jotka tehtiin esittäjien syntymävuosina (sieltä tulee tyyliin Total Eclipse of the Heart ja hirveesti ihan tuntemattomia biisejä). Amandan jälkeen putoaa yksi kundi, joka mun mielestä olis voinut jatkaa sen Miss Cookin ja Ramielen sijasta....Mutta kansa on valinnut ja pulinat pois! Ollaan me kai reilut 2vkoa jäljessä. Aina kannattaa tsekata www.americanidol.com (niin kuin elämässä ei olis tärkeempää tekemistä!)

Tää kysymys pitäis oikeastaan kierrättää Emmalle joka näkee AI:n reaaliajassa (vaikka on kuulemma ollut Tampereella viime viikonloppuna!). Mun käsityksen mukaan Subin lähetykset menee aika pahasti nyt myöhässä. Beatles-viikot tais olla 11.3. ja 12.3. Jos mä oon oikein ymmärtänyt, niin Jenkeissä American Idol tulis tiistaisin ja keskiviikkoisin plus joku lisälähetys, jossa sitten putoavat. Mutta en ole tästä aivan varma.

Mä oon ihan sekaisin nyt koko hommasta, kun en myöskään tiedä, mistä vaiheesta oikein puhutte. Oon seuraillu AI:ta aika heikosti, mutta näyttää se tulevan kolme kertaa viikossa just tohon tyyliin kuin Jogger sanoi. Lisäksi tulee noin tuhat mainosta ja pätkää joka välissä...

PS. kuka mut on Tampereella nähny? En tunnusta. :lipsrsealed:

PS. kuka mut on Tampereella nähny? En tunnusta. :lipsrsealed:

Fiksut linnut kertoivat :-) Suomessa nähtävissä American Idolissa putosi tänään Amanda, eli ainakin se yksi kundi on sen jälkeen jo lempatu. Olisko niin että olllaan tääällä sellainen reilu viikko myöhässä - ja sitten ne ehkä on yhdistänyt Subilla kaksi jaksoa yhteen tai jotain? Ennen tuli pe-la-su jaksoja, tällä viikolla vain la-su lähjteyksiä. Ota näistä nyt selvää? David Archuleta tai David Cook voittaa joka tapauksessa!

Juu, pakkohan ne oli käydä etukäteen katsomassa, siis esitykset ja samalla myöskin paljastui seuraava tippuja. :022:

En tykännyt ollenkaan noista biiseistä, mutta ehkä ne ovat televisiosta katsottuna parempia? Mun mielestä Brooke pilasi täysin iki-ihanan "Every breath you take" - odotin niin paljon enemmän.

Näyttäisi kuitenkin, että suurin osa kilpailijoista David A:ta lukuunottamatta on huomattavasti vanhempia kuin Suomen vastaavassa kisassa kilpailevat ja siksi suurin osa lauluista oli ilmeisesti 80-luvulta. Mutta ihan melkein itku pääsi, kun muisteli, miten fantastisen listan Jogger laati vuoden 1983 biiseistä ja nuo kappaleet, jotka taas AI:ssa esitettiin olivat surkeita. En oikein jaksa uskoa, ettei muulloinkin kun vuonna 1983 tuotettu hyvää musaa?

Korjaus: Nyt kun katsoin videot toisen kerran, niin kyllä tällä kertaa parhaiten onnistui David Cook. Ihana tulkinta "Billie Jean" kappaleesta!