Jump to content
Juoksufoorumi.fi

No ny ne sössi senkin.

Recommended Posts

Kävin kaatuilemassa Budapestissa. Päätin etten enään ikinä osallistu maratoniin missä juoksevat humppaheikit, puolimaratoonarit, firmaviestinviejät, rosvot, maratoonarit, poliisit ja yleiset naiset, kaikki samassa kakofonisessa hurmoksessa.

Siksi olin päättänyt osallistua Paavo Nurmi maratonille. Viimeksi kun osallistuin, se oli niin hyvin järjestetty kuin turkulaisilta voi kohtuudella vaatia. Kun tänään työnsin pääni postilaatikon luukusta sisään, niin huomasin Nurmen Paavon sihteerin lähettäneen minulle kirjeen. Siinä hän kertoi hämmentäneensä juoksuporukan niin, että kaikki varmasti törmäävät toisiinsa. On maratoonaria, puolikasta ja kympin juoksijaa. Ymmärrettävästi nämä viimeksi mainitut kokevat euforisia tuntemuksia olleessaan melkein maratoonareita. Mutta missä on minun nautintoni?

Ensimmäisen kympin aikana ohittelen yli-innokkaita puolihölkkääjiä jotka ovat starttiviivalla kiilanneet eturiviin. Kun niistä on päästy eroon, niin kympin lenkkiläiset koukkaavat sopivasti eteen kapeille hiekkateille. En tarkoita viittä kuntoilijaa, vaan tuhansien ihmisten massaa.

Niinpä pyysin vaimolta lupaa olla osallistumatta. Myönnettiin! Vien rahani tsadiin.

Et simmottos!

Hei,

en ainakaan löytänyt ensi kesän Paavo Nurmelle vielä omaa ketjua - pitäiskö tämä otsikoida uudelleen jotta ohjaisi ihmiset oikeaan paikkaan? Itse olen jo melkein päättänyt :thumbsup: osallistua ensi kesänä Paavon maratonille, joten keskustelu tapahtumasta voisi olla hyödyllinen. Varsinkin jos joku seppolainen lähtisi sinne hölköttelemään 4.30 aikaa jänösekseni...

Jos vaan saan koivet kuntoon ja harjoittelun taas kunnolla käyntiin maaliskuun aikana, Paavo kutsuu!

Mää en ainakaan voi juosta Paanovurmessa, kun se matka on niin kamalan pitkä. Mää juaksen ainakin mielummin Tukholmassa sen maratonin.

Suosittelen Umpimähkällekkin Mikkeliä, juostaan samaan aikaan Paanovurmen kanssa, siellä on paljon Seppolaisia juoksemassa ja viime vuonna se oli tosi juoksijaystävällinen kun matka oli 900m vajaa!

Suosittelen Umpimähkällekkin Mikkeliä, juostaan samaan aikaan Paanovurmen kanssa, siellä on paljon Seppolaisia juoksemassa ja viime vuonna se oli tosi juoksijaystävällinen kun matka oli 900m vajaa!

Ja minen voi juosta Mikkelissä kun siellä on niin palijo vähemmän juoksijoita kun paavossa! T. Nimim. en halua olla viimeinen maalissa

Kiitos vinkistä! Tosin saattavat pidentää matkaa.

Omassa kotikaupungissa maraton jo ajatuksena tuntui kammottavalta: sinne ja takaisin, siis kaksi kertaa! Mutta kun juoksee melko tuntemattomassa kaupungissa, eikä edes vaivaudu tutustumaan reittiin etukäteen, niin heti on paljon helpompi juttu. :gromit:

mutta se, että kaikki --- kokonaiset - puolikkaat ja kympit säntään samaan aikaan lenkille..... !!! taitaa olla tunkua. Mutta sekaan silti änkeen.:character0032:.

Mut ne 10km juoksijathan lähtee eri aikaan! Mara ja puolikas klo 13:00 ja kymppi kolo 13:20.

En minä ainakaan kokenut ongelmaksi viime vuonna ruuhkaa. Tokihan alussa jonkun verran on tunkua, mutta aika nopsasti se venyi pitkäksi nauhaksi, missä ei ollut mitenkään ongelmallista ohittaa. Tarkoituksella lähdin vielä viimeisistä riveistä. Pikemminkin mulla ongelma oli se, että piti koko toinen puolikas juosta yksin, kun ei pysynyt kenenkään peesissä.

2007 Paavolla isoin ongelma oli puolikkaan jälkeen, kun "kaikki" muut lopettivat juoksun siihen. 10km meni omassa joukossa ennen kuin alkoi seuraa löytyä. Voisko kokonaista juokseville antaa numerot myös selkäpuolelle, jotta osaisi valita seuraa jo 1. kierroksella?

Mulla ei ollut ketään lähellä kun sain ton kierroksen täyteen, yksinäistä juoksentelua ja ihmettelyä että mihin kaikki muut hävisi kesti sitten useamman kilsan, ennen kuin löysin seuraa. Ja olin tietty jättänyt kuulokkeet reppuun niin ei saanut musiikkia tai radiotakaan kuunnella. :(

Muutenkaan en tykkää tosta kun juostaan kaksi kertaa sama kierros, olis hienoa jos saisi maratonin pituisen reitin. Mutta ei taida vaan ihan helpolla onnistua Turkkusessa...