Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
VargVeum

Taikauskoa?

Recommended Posts

Mulla oli aikoinaan aina eriparin sukat kisoissa, mutta en mä enää jaksa miettiä koko asiaa. Nykyään kilpailurituaalit on pukeutuminen, alkulämmittely, ryhmittyminen lähtöviivalle ja juoksu. Niillä pärjää.

Hitto miten rationaalista! Kyllä noi tosijuoksijat tunnistaa siitä että ne menee paikalle, hoitaa homman, tekee hyvän ajan ja palaa kotiin. Ei tarvii hermoilla sen enempää. Menee vaan ja toteuttaa tavoitteensa. Mahtavaa.

No tämä mun ajatukseni ei liity juoksurituaaleihin vaan yleisesti vaan nykyajan 'taikauskoon' eli luontaistuotteisiin ja sen semmoisiin. Aikaisemmin keskusteltiin jo tuosta vastustuskyvystä ja terveenä pysymisestä ja itse uskon vakaasti maitohappobakteereihin ja sitä kautta kokonaisvaltaiseen terveyteen. Jos uskon niihin ihan hel...tin lujasti, niin onhan se jonkinmoista taikauskoa, vaikka olisikin lumelääkettä. Tai siis toisinpäin: jos lumelääke vaikuttaa positiivisesti ihmiseen, niin onko se taikauskoa vai mitä se on? Olipa sekava juttu, mutta en ota vastuuta.

Mulla on tähän asti kaikissa neljässä kisassa joihin olen osallistunut, ollut sama punainen paita päällä. Se on todettu niin hyväksi, etten uskalla muuta pistää kisoihin. Jatkossakin todennäköisesti luotan samaan paitaan. Ei hierrä mistään ja hengittää tosi hyvin.

Niin, ei tuo nyt varsinaisesti mitään taikauskoa ole, vaan lujaa luottamusta...

Mulla on tähän asti kaikissa neljässä kisassa joihin olen osallistunut, ollut sama punainen paita päällä. Se on todettu niin hyväksi, etten uskalla muuta pistää kisoihin. Jatkossakin todennäköisesti luotan samaan paitaan. Ei hierrä mistään ja hengittää tosi hyvin.

Et kai ole pessyt sitä välillä? tois lisäpontta paitaasi:washing: (Ossi Karttusella oli aikoinaan sellainen paita joka oli kuin katkaistulla haulikolla ammutun laukauksen jäljiltä)

Niin, eikä tämä nyt varsinaisesti mitään itsepetosta ole, vaan tiukka fakta...

Aurinkolasit pitää olla kisassa päässä vaikka ei aurinko paistaiskaan. Paitsi yöjuoksuissa...

Hassua. Minulla on ihan sama periaate numerolapun rinnassa pitämisen suhteen.

Rypistän numerolapun aina ennen kuin kiinnitän sen paitaan.

Suunnistuspiireistä tuttu hommeli...käytän myös. Sitten on pitkillä matkoilla tietysti ne rasvausrituaalit. :goodvibes: Olen kyllä pyrkinyt niistä vähitellen irti :hali_hehe:

Hiihtopuolen rituaalit koki kolauksen, kun Finlandiassa katosi koko kisa-asu sukista pipoon..mtn ei jäänyt. Damn!