Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
VargVeum

Taikauskoa?

Recommended Posts

Silloin kun juostaan numerolappu paidassa, onkos Seppolaisilla jotain spesiaaleja MUST-rituaaleja ennen kisaa?? Tai esim asusteita jotka ON OLTAVA silloin päällä?? Ilman tulis orpo olo.. Ihan varma keskeytys...

Mulla SE on punainen Buff-huivi! Sama aina. Ilman sitä nou vei - paha karma! ..MUUTEN en o yhtään taikauskoinen :icon_rolleyes:

Mulla on ollut aina sellainen käytäntöä, että en koskaan pue ylleni virallista maratonpaitaa ennen kuin mara on juostu. Barcelonassa rikoin tämän tradition ja käppäilin lauantaina kaupungilla maraton-paita päällä. Olihan se aika turistimaista, mutta tuntui hyvältä. Itse kisaan en tuota sinänsä näyttävää paitaa laittanut, koska se oli 100 % polyesteriä. Päädyin sitten käyttämään maratonilla sitä kirkuvan keltaista HCR 07 -paitaa. Aika hyvin sillä erottui massasta (ei tainnut väri enää olla muodissa Etelä-Euroopassa).

Mulla on ollu aina tukka saparoilla paitsi kahdella ekalla puolikkaalla. Nyt oikein arveluttaa voiko hiuslaitetta muuttaa. Ehkä korkeintaan palmikot, kun hiukset vielä vähän kasvaa. Ne kyllä kasvattaa ilmanvastusta tossa sivulla. Siihen perustuu tää hidas vauhdin nopeutuminen.

Mulla on ollu aina tukka saparoilla paitsi kahdella ekalla puolikkaalla. Nyt oikein arveluttaa voiko hiuslaitetta muuttaa. Ehkä korkeintaan palmikot, kun hiukset vielä vähän kasvaa. Ne kyllä kasvattaa ilmanvastusta tossa sivulla. Siihen perustuu tää hidas vauhdin nopeutuminen.

mulla on jo perinteeksi muodostunut kisaletit (olen vain yhden maran juossut yhdellä palmikolla) ja nykyään on päällä kisahame. tässä viime viikolla tuntematon naisihminen tuli mulle uimahallissa juttelemaan :"ootko sinä se maratoonari, on niin vaikea tunnistaa kun ei ole palmikoita". just joo, kunnia menee mutta maine kasvaa.

aiemmin oli tiukat rituaalit ravinnon ja vaatetuksen yms suhteen (mm. kulmakarvojen rasvaus ettei hiki tipu silmiin) mutta yksi kerrallaan ovat kuviot karsiutuneet. nyt sääntö on se että kenkien pitää olla vähintään viikon vanhat.

ja kuten joggeri, paita puetaan päälle vasta suorituksen jälkeen. sitä käytetään ensimmäiseen pesuun asti, jonka jälkeen paita pääsee kaltaistensa joukkoon mustaan jätesäkkiin. egoni ei siitä nouse vaikka kulkisin pitkin kaupunkia maratonpaita päällä.

Ajelen pääni aina ennen kisaa..(siis yläpään)

Sama täällä. Lisäksi aina buffin huivi päässä kisoissa.. yleisimmin suomenlippu (kuvassa), mutta joskus myös sellanen punamusta lohikäärmehässäkkä. Vielä ei ole tarpeeksi tutkimustietoa kumpi huivi päässä kulkee nopeampaa.. :)

Älä ole turhan vaatimaton. Ei niistä karvoista ole apua juoksuun muuallakaan. Lisäävät vaan ilmanvastusta.

Ei taida kannattaa alapäätä ajella.

-Muutaman päivän ajan ajon jälkeen iho on ärtynyt -> ei hyvä pitkällä matkalla, kun muutenkin hiertyy.

-Viikko ajon jälkeen on jo sänki -> vielä pahempi.

Mutta kysymykseen: Mulla oli aikoinaan aina eriparin sukat kisoissa, mutta en mä enää jaksa miettiä koko asiaa. Nykyään kilpailurituaalit on pukeutuminen, alkulämmittely, ryhmittyminen lähtöviivalle ja juoksu. Niillä pärjää.