Jump to content
Juoksufoorumi.fi

VKO 3


MESE
 Share

Recommended Posts

No niin nyt koitetaan rauhoitella tällä viikolla menoa. Tavoiteena juosta n. 50 km. Yhtenä päivänä hieman maravauhtisia vetoja 3x1000 m.

Ma. 5 km, matolla / 6min-km / 149 :kitara däng däng..piti olla lepopäivä..

Ti. 10 km, kova tuuli / n.6 min-km / :sydän

Ke. 16 km, maasto / kevyt ~ 130-140 / :pallo

To. kuntosali + venytykset, kevyt / 50 min. :kädet

Pe. 11 km / 6 min-km / 3x1000m, 5 min-km (tavoitevauhd.). :innostunut

La. 6 km, matolla 40min 6min-km + sali 40 min: 8)

Su. 20 km, matolla 2.05h. Olosuhteet lämpimät :viheltely

Viikon saldo 68 km. Viikon tavoite ylittyi, mutta kun kulki niin kulki...

Täytynee kuitenkin olla varovainen, että rasitusvammat ei iske. Ensi viikolla voisi olla tavoitteena vaikka 50-60 km, josta yksi päivä taas vähän kovemmin :heilutus

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 36
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Siirrän tämän tänne, kun olikin jo aloitettu tämä ketju.

Ma: lepo

Ti: lepo

Ke: lepo

To: lepo

Pe: 10 km 5.19/120 (53.10)

La: 10 km 5.19/120 (53.07)

Su: koiranäyttely

Viikolla 1 meni kahtena peräkkäisenä päivänä lenkit seuraavasti:

3.1.: 12 km 58.24 (4.52/128)

4.1.: 12 km 58.21 (4.52/128)

Ja nyt nämä kaksi tällä viikolla. Erikoista on se, etten kummassakaan tapauksessa ottanut millään tavalla huomioon edellistä päivää juostessani, enkä ihan tarkkaa aikaa olisi muistanutkaan, vaan molemmat "tuplat", joissa jälkimmäinen lenkki oli vieläpä molemmissa kolme sekuntia nopeampi, syntyivät täysin vahingossa! Reitti oli molemmilla kertaa sama. Ja keskisyke.

_________________

Jos haluat juosta paljon, juokse paljon.

Link to comment
Share on other sites

Täysin sama setti kuin viime viikolla.

106 km 4:40 min/km.

Vauhtia oli 4:07 - 4:55 min/km painottuen vahvasti sinne hitaampaan päähän.

Samat tai hieman jopa alhaisemmat ( onko mahdollista ? ) sykkeet kuin männäviikolla, mutta silti joka kilsa 5 sekkaa kovempaa.

Onkohan ponkastu uudelle kuntotasolle kun nuo kelitkään eivät tainneet olla ainakaan paremmat ?

Link to comment
Share on other sites

Täysin sama setti kuin viime viikolla.

106 km 4:40 min/km.

Vauhtia oli 4:07 - 4:55 min/km painottuen vahvasti sinne hitaampaan päähän.

Samat tai hieman jopa alhaisemmat ( onko mahdollista ? ) sykkeet kuin männäviikolla, mutta silti joka kilsa 5 sekkaa kovempaa.

Onkohan ponkastu uudelle kuntotasolle kun nuo kelitkään eivät tainneet olla ainakaan paremmat ?

Olen aikaisemmin itsekseni miettinyt, että jos harjoittelisin tällä hetkellä maratonille, tavoitteena 3 h:n raja, yrittäisin juosta pk-lenkit keskiarvolla 5.00-5.10. Nyt kun katson noita yllä olevia lukemia, siinä oltaisiin tekemässä pohjia tavoitteena 2.40-2.45, eli aika hyvin osuu kohdilleen nuo lukemat.

Ei se nyt kyllä yhtään hassummalta näytä tuo sinun menosi, kun ottaa huomioon nämä pakkaset. Minulla ainakin verottaa selvästi aavistuksen vauhtia, en tiedä miksi. Ei muuta kun pökköä pesään entiseen malliin!

Link to comment
Share on other sites

Ma: lepo

Ti: lepo

Ke: lepo

To: 20min uinti + 20min vesijuoksu

Pe: juoksentelua 45min (myllyssä)

La: juoksu + soutu + kuntopyörä yht. 1h (myllyssä)

Su: 1,5h sählyä

Paikat on yllättävän hyvässä kunnossa viime viikonlopun ultrasta. Oikea jalkaterä pääsi juoksussa rasittumaan, kun kengännauha oli liian tiukalla. Olen yrittänyt kuntouttaa sitä kuminauhajumpalla, mutta toistaiseksi kipu ei ole vielä kadonnut. Ensi viikolla kuitenkin juoksutreeni taas käyntiin ja nokka kohti Tukholmaa. Motivaatiosta ei jää ainakaan homma kiinni.

Link to comment
Share on other sites

Ti: 4,8 km, 138, 0:31:45, 6:37 min/km, 75 max%

To: 10,0 km, 146, 0:55:13, 5:31 min/km, 79 max% Mattojuoksua

Su: 15,0 km, 130, 1:48:07, 7:12 min/km, 70 max% Matolla kirmailua.

Toinen treeniviikko meni suht suunnitellusti. Paitsi, että vauhdit eivät ole kyllä parantuneet yhtään. Ehkä sitä pitäis treenien lisäämistä suunnitella jatkoksi, kun pakkastenkin kait pitäis hellittää.

Link to comment
Share on other sites

ma: hiihto,pertsa 22km/1.42/ka 130

ti: juoksu 6km, bodypump 1h

ke:juoksu 6km

to:juoksu 6km,kuntopyöräilyä

pe:vp

la:ohjattu kuntojumppa 1h

su:k-sali 1h

Lisäksi kaikki liikkumiset kävelten 30km (normaalisti autolla), mutta kun pakkanen paukkui tiistaista lähtien täällä pohjoisessa yli 30 asteen niin tarkoituksella vähensin auton käyttöä. :ajaminen

Link to comment
Share on other sites

ma 12, josta 7 minuuttia sen mitä lähtee

ti lepo

ke 20/1.46, - 27 °

to 10/0.57, - 34 °

pe lepo

la lepo

su 20/1.45, - 32 °

yht. 62

Jospa pakkashelvetti jäi tältä erää taakse. Lähinnä vihloo sieraimesta varusteiden etsiminen ja pukeminen. Eikä vauhtia voi juurikaan pitää.

Vaimon työkaveri tohkeissaan ihmetteli viikolla kun "se yks paikallinen hullu juoks hirveellä pakkasella eilen semmonen kärsäpipo päässä". Vaimoni: "Jaa no minun ukko juoks kakskymppiä ihan ilman sitä kärsää".

Siis olen kai sitten vielä hullumpi kuin hullu. Abban uusi imbesilli? Ainakin kahden aivosolun ihme.

Link to comment
Share on other sites

22.1--Juoksumatolla juoksua 24 km 120 min xs140.Lisäksi vatsa ja selkä

21.1--Lepo

20.1--Aamulla juoksumatolla 8 km 5.00 min/km xs137. Illalla juoksumatolla 10 km 5.00 min/km xs 134.

19.1--Juoksua matolla 15 km 5.00 min/km xs 137. Lisäksi vatsa ja selkälihakset.

18.1--Aamulla juoksumatolla 8 km 5.00 min/km. Illalla juoksumatolla 10 km kiihdyttäen 5.00-4.10 min/km 45.20.

17.1--Juoksua matolla 12 km sis. 4x2 km/pal. 2 min (8.00-7.50-7.40-7.30) sykkeet: xs.148-151-153-158 Päälle vatsa ja selkä.

16.1--Hiihtoa 15 km p-tyylillä 60 min xs 141 lisäksi vatsa ja selkätreeniä uudella Lidlin kuntohärvelillä.

Link to comment
Share on other sites

MA: viikon ainoa juoksupätkä 63 min ks 159

TI: kuntosali 75 min

KE: talven eka avantouintikerta

TO: Body Balance-tunti

PE: Step Aerobic-tunti

LA: kuntosali 75 min

SU: äänestämään kävelyä tönkköpukeutuneena 60 min

Eipä siis tullut sellaista reipasta viikkoa kuten toivoin. No, ehkäpä tekee hyvää tälläinen viikon juoksulepo noille kintulle, eivät kuitenkaan niin kovin kauhiasti tuosta jäälllä jolkuttelusta tykkää. Huomenna on hieroja mutta luulen etten malta olla juoksematta iltalenkkiä sen päälle...

Ja tiistaina alkaapi sitten se maratonkoulu :innostunut

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy