Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Miten usein venyttelette ?

Pantse
 Share

Recommended Posts

Ihan mielenkiinnosta ajattelin pistää pystyyn tälläisen kysymyksen. Itse venyttelen lähinnä silloin kun olen menossa lenkille, ja etenkin sen jälkeen. Varsinaiset kuntopiirit kontrolloidusti jää helpostikin väliin. Maratonille valmistautuessa varmastikin aika tärkeä pointti on venyttely ( itse en ole maraa vielä juossut). Itse myös tunnun olevan varsin vammaherkkä juoksija, ja uusimmat rasitusvammat sainkin Vantaan puolikkaalta lantion seudulle, joka estää vielä tälläkin hetkellä juoksun.

Mutta katotaan, millaisia vastauksia venyttelystä saadaan. Kuntosaliharjotteluhan olisi varmasti hyvä lisä lihastasapainon ylläpitoon ja lihasten vahvistamiseen, joka täydentäisi lihashuoltoa myös hieronnan lisäksi.

• Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

itse venyttelen aina lenkin tai muun harjoituksen jälkeen illalla uutisia katsellessa.

voisi olla hyvä venytellä myös lenkin alussa, lämmittelyn jälkeen, mutta siihen ei ole viitseliäisyys riittänyt.

mulla venyttely on urautunut ja tapahtuu suunnilleen saman kaavan mukaan joka kerta. varmaan tekisi hyvää varioida noita venytysharjoituksiakin vähän enemmän.

t. nylkky

Nyt on otettu itteään niskasta kiinni...eli jo kokonainen viikko ennen ja jälkeen lenkin. Lisäksi parikertaa pelkästään venyttelyä puolituntia kerrallaan. Toivottavasti tästä tulisi tapa :cool

Näinpä, ennen olin hyvin tunnollinen venyttelijä, mutta sitten se jotenkin vain jäi, nyt ton Vantaan jälkeen olen ottanut itseni niskasta ja vähän muualtakin kiinni venytellyt jokaisen treenin jälkeen, samoin lihaskunto on ollut ohjelmassa.

Kun nyt vaan pysyis tällä mallilla....

Kyllähän sitä joka lenkin jälkeen yrittää venytellä, mutta aika vaihtelevalla menestyksellä se menee, kun on niin paljon kaikkea muutakin (muka tärkeempää) tekemistä siinä vaiheessa kun pääsee lenkiltä himaan. Oikeesti pitäis ottaa itteään niskasta kiinni ja panostaa enemmän tohon venyttelyyn, eikä vaan tehdä sitä puolihuolimattomasti viidessä minuutissa lenkin jälkeen, mutta ainakaan vielä en oo tossa onnistunu. :viheltely

Lähes aina lenkin jälkeen tulee venyteltyä. Poikkeuksetta aina rasittavan harjoituksen jälkeen joko heti lyhyemmällä kaavalla tai iltasella perusteellisemmin, ja joskus jopa sekä että. Joskus pk:n tai rauhallisen jälkeen tuppaa unohtumaan... :viheltely

Joskus tulee venyteltyä lepopäivinäkin, jos jalat tuntuu jäykiltä, tai palautumista jouduttaakseni. Tämä taitaa kyllä liittyä enemmänkin henkiseen palautumiseen, mutta ainahan se venyttely on plussaa.