Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Ölkki-ketju

Runtothehills
 Share

Recommended Posts

• Replies 30
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kyllä Sandels uppoaa tällä hetkellä parhaiten.. Siinä ohella sitten Karhu.

Oon muuten huomannu että ainakin mulla on tuo uusin muutos maamme alkoholipolitiikassa vähentänyt tuollaista satunnaista kaljottelua. Ennen tuli aina nuukana miehenä ostettua koko laatikko kun yksikköhinta oli halvin.. ja tuli siitä aina sillon tällön iltasin siemastua tölkki jos toinenkin kun sitä oli kotona saatavilla. Nykyään kun saa ostettua yksittäisiä tölkkejä samaan yksittäishintaan kun laatikon tulee ostettua vähemmän eikä tule sitten kotonakaan kaljoteltua kun sitä kaljaa ei ole...

Belgialaiset uppoo.. Rochefort Trappistes 8 erityisesti. Varmistin Belgiassa ollessani että tuota saa Alkon valikoimista, mutta nyt kun kävin paikan päällä niin eipä sitä enää ollut ja kuulemma poistumassa valikoimista eikä saa enää tilattua... Uutta Belgian reissua sitten vissiin pukkaa, ei nämä suomalaiset oluet niin enää maita. Sandels on toki mukavan makuista ja Legendaa on joskus tullut juotua enempikin...

Sandels ja Karhu..Lapin kullasta ja Buddweiserista pitävät saa heti vaihtaa mun seurassa pöytää...samaa tuotetta nuo mitä tulee kolmen tuopin jälkeen alapäästä.

Laitoin ton lapin kullan vähän provolla, mutta on sille perusteitakin: Joskus vertailtiin sokkona kuutta myydyimpää suomalaista lageria. Tarkkaan maistelemalla selviä eroja löytyi, mutta ei kuitenkaan niin suuria, että oluet olisi pystynyt nimetä maun perusteella kovinkaan hyvin. Olut maistui todella erilaiselle kun ei tiennyt mitä joi ja maisteli ja haisteli tarkasti. Maku oli suurimmaksi osaksi mielikuvan tuotetta. Kaikilla meillä oli tuo poron kusi-mielikuva Lapin Kullasta, mutta sokkona juotuna se nousi vertailun kakkoseksi. Karhu voitti ja se oli helpoin tunnistaa - värikin oli muista poikkeava. Mä rankkasin lapparin ykköseksi ja siitä lähtien oon suosinut sitä, vaikka sitä ennen en voinut koskeakaan siihen. Täytyy juoda sitä mistä oikeasti tykkää eikä sitä millä on paras imago. Lapin Kullassa oli minun mielestä todella hienoja, mutta kevyitä makuvivahteita ja oluen raikkaus oli myös mieleeni. Vastaavia makuja en pystynyt muista löytämään, mutta toki Karhu oli "selvästi" erilaisena suunnilleen samalla tasolla.

Suomalaiset bulkkioluet eivät vain oikein pääse oikeuksiinsa, sillä niitä yleensä kaadetaan kurkkuun suuremmin maistelematta.

Ehkä oikeasti parhaat oluet tulee mun mielestä belgiasta tai tsekistä, mutta en osaa tässä nimetä parasta.