Runtothehills Lähetetty 15. helmikuuta , 2008 Share Lähetetty 15. helmikuuta , 2008 Mikä olut merkki on suosikkisi tällä hetkellä? Minä olen koukussa Fostersiin. Kohtuudella ja saunajuomana, kylymänä, nam! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SusiLenkki Lähetetty 15. helmikuuta , 2008 Share Lähetetty 15. helmikuuta , 2008 Olvi nelonen importer. Herkkä, suorastaan pehmeä maku. On se Fosterskin hyvää, muistaakseni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
def Lähetetty 15. helmikuuta , 2008 Share Lähetetty 15. helmikuuta , 2008 Tällä haavaa tykkään englantilaisista oluista. Fullerin London Pride ja Theakstonin Old Peculier tulevat ensimmäisenä mieleen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maileri Lähetetty 15. helmikuuta , 2008 Share Lähetetty 15. helmikuuta , 2008 Lapin Kulta Link to comment Share on other sites More sharing options...
SantaC Lähetetty 15. helmikuuta , 2008 Share Lähetetty 15. helmikuuta , 2008 Kyllä Sandels uppoaa tällä hetkellä parhaiten.. Siinä ohella sitten Karhu. Oon muuten huomannu että ainakin mulla on tuo uusin muutos maamme alkoholipolitiikassa vähentänyt tuollaista satunnaista kaljottelua. Ennen tuli aina nuukana miehenä ostettua koko laatikko kun yksikköhinta oli halvin.. ja tuli siitä aina sillon tällön iltasin siemastua tölkki jos toinenkin kun sitä oli kotona saatavilla. Nykyään kun saa ostettua yksittäisiä tölkkejä samaan yksittäishintaan kun laatikon tulee ostettua vähemmän eikä tule sitten kotonakaan kaljoteltua kun sitä kaljaa ei ole... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Junnu Lähetetty 15. helmikuuta , 2008 Share Lähetetty 15. helmikuuta , 2008 Kaikki menee alas mitä kylmänä kurkkuun kaataa, eikä tee etes tiukkaa. Suosikkina on tällä hetkellä tsekkiläiset oluet, niitä tulee osteltua kun tuossa paikallisessa S-Marketissa on niitä hyvät valikoimat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kalza Lähetetty 15. helmikuuta , 2008 Share Lähetetty 15. helmikuuta , 2008 Belgialaiset uppoo.. Rochefort Trappistes 8 erityisesti. Varmistin Belgiassa ollessani että tuota saa Alkon valikoimista, mutta nyt kun kävin paikan päällä niin eipä sitä enää ollut ja kuulemma poistumassa valikoimista eikä saa enää tilattua... Uutta Belgian reissua sitten vissiin pukkaa, ei nämä suomalaiset oluet niin enää maita. Sandels on toki mukavan makuista ja Legendaa on joskus tullut juotua enempikin... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henkka78 Lähetetty 15. helmikuuta , 2008 Share Lähetetty 15. helmikuuta , 2008 Juan kaljaa vain juopumis tarkoituksessa..kaikki menee... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oppressor Lähetetty 15. helmikuuta , 2008 Share Lähetetty 15. helmikuuta , 2008 Niitä nyt on niin paljon, riippuu fiiliksestä ja tilanteesta... Sininen Chimay, Ayingerin Celebrator, perus Octoberfestbier, Jacobsenin dark lager, tumma saku, HBn dunkel, Ettalerin Curator, Tumma Kukko on myös hyvä. Perseet voi vetää vaikka sitten Sandelsilla.... Tummiinhan tuo nyt vahvasti näyttää kallistuvan Link to comment Share on other sites More sharing options...
hatapa Lähetetty 15. helmikuuta , 2008 Share Lähetetty 15. helmikuuta , 2008 Karjalaa tässä juuri lipittelen saunan jälkeen. Kylmiössä on puolisen "konttia" tätä keppanaa, kontillinen Karjalan A:ta ja puolisen koria Saku Tumea. Olen viime aikoina tykästynyt tuohon Sakun tummaan versioon. Nokian panimon Kommodori on myös melkoisen hyvää kotimaisista. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jiivee Lähetetty 15. helmikuuta , 2008 Share Lähetetty 15. helmikuuta , 2008 Nokian panimon Kommodori on myös melkoisen hyvää kotimaisista. No nythän sitä puhutaan asiaa. Tumma saku on myös lemppareita, samoin tsekit Velkon johdolla. Kaikkiaan olen kyllä sitä mieltä, että jos mikä tahansa olut ei maistu hyvältä, niin kyllä katsoisin vian olevan juojassa.:morebeer: Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietari Lähetetty 15. helmikuuta , 2008 Share Lähetetty 15. helmikuuta , 2008 Sandels ja Karhu..Lapin kullasta ja Buddweiserista pitävät saa heti vaihtaa mun seurassa pöytää...samaa tuotetta nuo mitä tulee kolmen tuopin jälkeen alapäästä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maileri Lähetetty 15. helmikuuta , 2008 Share Lähetetty 15. helmikuuta , 2008 Sandels ja Karhu..Lapin kullasta ja Buddweiserista pitävät saa heti vaihtaa mun seurassa pöytää...samaa tuotetta nuo mitä tulee kolmen tuopin jälkeen alapäästä. Laitoin ton lapin kullan vähän provolla, mutta on sille perusteitakin: Joskus vertailtiin sokkona kuutta myydyimpää suomalaista lageria. Tarkkaan maistelemalla selviä eroja löytyi, mutta ei kuitenkaan niin suuria, että oluet olisi pystynyt nimetä maun perusteella kovinkaan hyvin. Olut maistui todella erilaiselle kun ei tiennyt mitä joi ja maisteli ja haisteli tarkasti. Maku oli suurimmaksi osaksi mielikuvan tuotetta. Kaikilla meillä oli tuo poron kusi-mielikuva Lapin Kullasta, mutta sokkona juotuna se nousi vertailun kakkoseksi. Karhu voitti ja se oli helpoin tunnistaa - värikin oli muista poikkeava. Mä rankkasin lapparin ykköseksi ja siitä lähtien oon suosinut sitä, vaikka sitä ennen en voinut koskeakaan siihen. Täytyy juoda sitä mistä oikeasti tykkää eikä sitä millä on paras imago. Lapin Kullassa oli minun mielestä todella hienoja, mutta kevyitä makuvivahteita ja oluen raikkaus oli myös mieleeni. Vastaavia makuja en pystynyt muista löytämään, mutta toki Karhu oli "selvästi" erilaisena suunnilleen samalla tasolla. Suomalaiset bulkkioluet eivät vain oikein pääse oikeuksiinsa, sillä niitä yleensä kaadetaan kurkkuun suuremmin maistelematta. Ehkä oikeasti parhaat oluet tulee mun mielestä belgiasta tai tsekistä, mutta en osaa tässä nimetä parasta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pohynnin Lähetetty 15. helmikuuta , 2008 Share Lähetetty 15. helmikuuta , 2008 Karhu ilman muuta, muihin en koske paitsi "hädässä" ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts