Jump to content
Juoksufoorumi.fi

15.1

joukor
 Share

Recommended Posts

Viikon pitkä erinomaisessa seurassa ( :heilutus ) Kekuspuiston upeilla hiekkateillä.

Matkaa tuli taitettua 24 km, 5:34/km, avg 133 (76%). Keskisykettä nosti lopun kilometrien tiukempi veto. Hyvältä tuntui, vaikka reisissä oli hiukan kipeyttä eilen ja aiemmin viikolla tehtyjen vk/mk-harjoitusten jäljiltä.

Lasten kanssa uimassa. Ehdin uida siinä sivussa 500metriä. Haluja olisi ollut enemmän, mutta en jaksanut vesijuoksijoiden välistä pujotella.

Uskon, että tämän palstan urheilulliset vesijuoksijat ottavat muutkin huomioon. Mutta toivoisin, että ne vesijuoksijat, jotka tulevat kuntouimareiden puolelle juoksemaan, menisivät edes peräkkäin. Ikävä pujotella välistä kun kävellään vierekkäin ja mietitään, rakastaako se Ritke sitä Rookea oikeasti vai ei.

Missä osassa uima-allasta muuten ne juoksijat yleensä juoksee. Oli aika hurjan näköistä kun 2 naista köpötteli vierekkäin ja useampi mies yritti kroolia uida altaan päästä päähän. Allashan on eroitettu useampaan osaan ja olen käsittänyt, että kuntouimarit on niitä, jotka siis uivat matkaa, eivätkä leiki siellä altaassa. Miksi ei voi eroittaa näille juoksijoille omaa siivua. Olisi kaikille helpompaa.

No, tyhjää rutinaa taas. Muuten oli mukavaa ja lapsetkin jo pysyvät pinnalla niin hyvin ettei tarvitse pelätä, että saa kaikki hengissä kotiin altaasta. Kylmäallas on ehdoton.

Mä oon ymmärtänyt, että noilla kuntouimariradoilla ei juosta, vaan juoksu tapahtuu sillä "yleisellä" alueella. Taitaa tosin laji olla sen verran uusi, että yleistä käytäntöä tai säännöstöä ei ole päässyt halleissa syntymään(?). Kyllä mua ainakin ärsyttäis jos joku juoksee radalla kun ite yrittää uida.

Helsingissä Mäkelänrinteessä on omat vesijuoksuradat, joka on tietenkin paras vaihtoehto. Mutta siellä altaita ja ratoja on sen verran paljon, että tuollaiseen on mahdollisuus.

Mie luulin, että ne saa juosta siinä kun uinninvalvoja istui altaan laidassa ja ei sanonut mitään. Olin hilkulla itse ämmeille hihkaista, että olettekohan väärässä paikassa, mutta en sitten viitsinyt kun luulin, että saavat siinä kävelleskellä. Joten luovutin uinnin siihen ja painuin vaihtokylpyihin. Savu kyllä nousi päästä ihan kiitettävästi, joten kylmäallas oli hyväksi.

TV rauhallinen 15 km, 1.35, k.a.syke 136. Aikamoista pakertamista oli juokseminen tällä kertaa. Matka keskustasta Pirkkolaan oli Keskuspuiston raiteilla erittäin liukas ja vaikeutti juoksua. Muutenkin meno oli epätavallisen vaativaa puuskutusta. Viime yö tuli nukuttua huonosti, olisiko tuo haitannut menoa? Meinasin jo vaihtaa kävelyksi, mutta onneksi pidin pintani. Jaksoin koko matkan lopulta loppuun asti ihan siististi. Sykkeetkin pysyi optimaalitasolla.

Tuusulanjärvi myötäpäivään - 25km - 2:15:44 - keskisyke 132.

Pilvistä mutta muuten huippukelit ulkoilun kannalta jatkuvat.

36 sek nopeammin kuin eilen, mutta 4 pykälää pienemmällä sykkeellä. Tarkoitus oli mennä hiljempää ja rauhallisemmin kuin edellisenä päivänä. Siltä se tuntuikin - vaikka mittarit näyttää muuta. Päivät on erilaisia - ehkä kaverien suoritukset Lohjalla antoivat lisäinspiraatiota.

Viikon pitkä PK- lenkki 20 km 2h 5 min. Jääpolanteista maantienvartta tulee täällä periferiassa vedettyä päivästä toiseen. Hiekkakin näyttää kokonaan loppuneen mutta kun on motivaatio kohdallaan, niin siitä huolimatta juostaan. Vielä tämä menee viikonloppuisin, kun saa juosta valoisalla mutta viikolla iltaisin on riskejä riittävästi.