Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Surf City USA Marathon 3.2.08

Recommended Posts

Surf City USA Marathon:iin kävin tutustumassa paikanpäällä Huntington Beachillä Californiassa. Kyseinen tapahtuma on sijaintinsa puolesta hyvällä paikalla, lähettyvillä on kaikki Disneylandistä lähtien. Joten sopii hyvin vaikka perhelomailun kohteeksi.

Itse juoksusta sitten.

Los Angelesin suunnallahan ei sitten pitäisi sataa, saati olla kylmä ilma. Mutta nyt oli aamulla alle 10 astetta lämmintä, vettä tuli kaatamalla koko päivän ja sitten lisäksi kunnon myrskytuuli. Täällä joku ihmeellinen sääilmiö. Mutta mitäs pienistä.

Maratonin startti oli heti aamulla 6:50 ja juoksijoita oli reilu tuhat. Enempää ei oteta, puolikkaalle ja vitoselle sitten 15000 osallistujaa, startti tuntia myöhemmin. Ei muuta kuin intona matkaan. Reitti kulki liikenteeltä suljettuja autoteitä sekä puistoissa ja meren rannassa kulkevaa kävelytietä pitkin, joten tilaa riitti kaikille edetä omaan tahtiin. Muutama nousu oli reitillä, mutta pääosin tasaista tietä. Meren rannallahan siellä mennään. Siellä se tuuli sitten haittasikin vauhdin pitoa.

Ekan kerran pystyin juoksemaan koko matkan ilman ylimääräisiä kävelypätkiä. Joten juoksu meni hienosti (kiitos Savotar geeli-ohjeista), ainoastaan se vastatuuli pätkä verotti voimia sekä vauhtia. Loppuaika olikin uusi enkka muutaman minuutin pudotuksella, elikkä nyt 4:12:12. 4:n tunnin raja lähestyy...

Reitin varrella riitti kannustajiakin todella runsaasti säästä huolimatta. Maisematkin ovat hienoja kunhan ilma on vaan parempi.

Järjestelyt toimivat hienosti juomahuoltoa myöden. Tarjoilua en käynyt katsomassa kisan jälkeen kun oli sen verran vilu ilma. Äkkiä vaan sisälle lämmittelemään ja kuivaa päälle. Ja sitten laiskottelemaan ansaitusti.

• 2 weeks later...

Mielenkiintoinen tarina tuo Kalifornian maratonisi. Itse olen oikein purjelautailufriikki (kuten kuvasta näkyy pysyn juuri ja juuri laudalla Saimaan alloilla). Olikos siellä purjelautailijoita näköpiirissä? Saattaisin ottaa vaikka tuon maran joku vuosi ohjelmistoon ja käydä myös lautailemassa. Erityisesti olen myös kiinnostunut alueen hai kannasta....tyykkääköhän ne maratoonarin vaaleasta, treenatusta, minimirasvaprosenttisesta lihast:hali_hehe:a?