Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Suunnistus simulaattori

Holle
 Share

Recommended Posts

Tällaisen linkin löysin Suunnistuslehdestä

http://www.suunnistussimulaattori.net/portal/index.php

Virtuaalista talvi harjoittelua :) Asensin ohjelman koneeseen ja yllätävän hyvin palauttelee mieleen rastimääritteitä ja kartanlukua... suosittelen kokeilemaan!!!

Ohjelmasta tehty video youtubessa...

http://www.youtube.com/watch?v=3WzOw7VxW4E

Suunnistussimulaattoriakin olen kokeillut enkä osaa sitä moittia.

Kuitenkin pidän paljon enemmän toisesta virtuaalisuunnistusohjelmasta eli Catching Featuresista, jota olen pelannut lähes päivittäin jo useamman vuoden ajan. Se on hieman vauhdikkaampi ja suoraviivaisempi kuin Suunnistusimulaattori. Kuitenkin siinä pitää oikeasti suunnistaa, mistä kertoo se, että suunnistuksen moninkertainen maailmanmestari Thierry Gueorgiou on huippu tässäkin pelissä.

Ohjelman verkkosivuille voi lähettää omia karttoja ja ratoja, joita kuka tahansa pääsee juoksemaan. Itsekin olen juossut virtuaalisesti tuossa naapurimetsässäni ja ohjelman generoima maasto näyttää uskomattoman aidolta. Pelissä on myös mahdollista kisata verkon kautta kisata samanaikaisesti muiden suunnistajien kanssa.

Ohjelma kyllä on maksullinen ($40), mutta mielestäni ehdottomasti hintansa väärti. Demo on ilmainen ja sitä kannattaa kokeilla.

Pakolliset tuubilinkit:

http://www.youtube.com/watch?v=TEYC3kfr7kM

Olen myös yrittänyt asentaa simulaattoria pariin kertaan, mutta takkuaa. Onnistuiko Holle sinulla kivuttomasti?

Kyllä asennus sujui hyvin... kunhan huomasi ensin vain tarkasti lukea ohjeet... :) (en asentanut ensin dotnetfx:ää...)

Ohjelma vaatii koneelta aika paljon potkua eli tarkista laitteistovaatimukset ja vertaa niitä koneesi arvoihin. Mulla ei mikään tykki oo tää mun läppärini, mutta hyvin se tuntuu silti pelittävän...

Ohjelman asetuksissa on myös paljon tehoa säästäviä säätöjä joita kannattaa myös kokeilla.

Jossei näillä löydy niin kannattaisi varmaankin kysellä simulaattorin keskustelufoorumilta apuja...

Sami M> Mielenkiintoiselta vaikutta myös mainitsemasi Catching Feature... eli kokeillaanpa sitäkin demoa ;)

Suunnistussimulaattoriakin olen kokeillut enkä osaa sitä moittia.

Kuitenkin pidän paljon enemmän toisesta virtuaalisuunnistusohjelmasta eli Catching Featuresista, jota olen pelannut lähes päivittäin jo useamman vuoden ajan. Se on hieman vauhdikkaampi ja suoraviivaisempi kuin Suunnistusimulaattori. Kuitenkin siinä pitää oikeasti suunnistaa, mistä kertoo se, että suunnistuksen moninkertainen maailmanmestari Thierry Gueorgiou on huippu tässäkin pelissä.

Molempia olen pelannut ja ovat aikalailla samanlaisia, mutta pidän suunnistussimulaattoria kuitenkin paljon parempana.

Se on jotenkin aidompi ja pelituntuma on parempi (ja ilmainen!), joskin kaupunkisprinttejä kaipaisin simulaattoriinkin.

(Eipä taida Thierry olla edes kokeillut suunnistusimulaattorista :icon_rolleyes: kun se on vielä pelkästään suomenkielinenkin.)

Ei ole kyllä vähään aikaan tullut pelattua, mut vois taas pelailla.

Pakko suositella Suunnistussimulaattoria. Jäin ihan koukkuun siihen heti kun asensin. Tosi hyvää ajanvietettä varsinkin näin talvella, kun ei niin paljon tule suunnisteltua. Onneksi tuo ei ole mikään peli, vaan ihan todentuntuinen simulaattori. Harmittaa vaan kun ei voi pitää parhaita grafiikkasäätöjä päällä, että se pyörisi sujuvasti.

Kyllä suunnalla kulkeminen onnistuu yllättävänkin hyvin. Mun mielestä suurin vika pelissä onkin juuri se, että suoraa juokseminen kartan ja kompassin kanssa on liian helppoa. Tietysti tämä taktiikka saattaa aiheuttaa lahjakkaita pummeja :)

Nykyään olenkin pelannut kokonaan ilman kompassia. Tämä opettaa havainnoimaan maaston muotoja melko hyvin. Toisinaan itsensä paikantaminen kartalla saattaa tosin olla vaikeaa.

Mutta hyvä peli tämä suunnistussimulaattori. Suosittelen kokeilemaan.

edit: typo