Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Wienin maraton

Recommended Posts

Hei!Olin viime vuonna juoksemassa siellä. Tykkäsin kovasti, sillä nähtävää riitti meikäläiselle. Juoksu alkoi aamulla jo mutta aurinko ehti paistamaan melko topakasti, että rajat sai ihan hyvin! Varsinkin niissä paikoissa, joihin ei tuuli päässyt, niin suuta kuivasi melko kovasti! Lämmintä oli yli 20, eikä ollut vielä Suomessa yhtä lämmintä ollut, niin hyvinnii puhallutti paikkapaikoin. Rojut jätettiin lähdössä rekkoihin, joista ne myös saatiin juoksun jälkeen kätevästi, ei tarvinnut kuin mennä kontin etteen, niin omansa sai pois. Kamera olisi kannattanut olla mukana jos sitä olisin kehdannut koko matkan kädessäni kanniskella. Maaliin tultiin aukiolle, jossa Hitleri oli pitänyt palopuheitaan. Ihmisiä oli kovasti kannustamassa ja maaliin tullessa kovasti soi poppi kajareista tsemppaamaan loppukiriin, ei siinä auttanut muu kuin juosta vielä niin paljon kuin kintuista lähti! Musiikki vei mennessään! Huollosta en oikein muista mittään erityistä sanomista, mutta hyvin se tais hoitua, koska mittään negatiivista ei tule mieleen.. Elikkä voin suositella lämpimästi kyllä Wienin maratonia!

Moi!Numeroiden haku oli selkeää kyllä, paikka oli vähän syrjemmässä, mentiin ratikalla sinne, paikan nimeähän en nyt mitenkään muista... Joku hopeinen iso pallo siellä ison rakennuksen katolla taisi olla, muistaakseni :)Hallissa oli tiskit, joiden yläpuolelle oli muistaakseni (!) laitettu numerot esim.1-100 tai sitten sukunimen etukirjaimen mukkaan, ota nyt tästä sitten selvää! Mutta helppoa se oli joka tappauksessa :)Kaikkee säläähän siellä oli myytävä, joten visakortti kannattaa ottaa matkaan!Tavoitteista hmmm.... oisko se edelleen se maaliin pääsy! Oma enkka on 4.20 että jos siitä jaksaisin vielä nipistää aikaa pois niin olisin onnellinen!

Olin Wienissä 2006 ekalla maratoonillani. Polvi sanoi yhteistyösopimuksen irti 25km kohdalla ja klenkkasin loput 17km. Loppuaikani oli 4.20. Silloin numeroiden haku oli eri paikassa kuin nyt, mutta Hiltonin Danube on ihan vieressä, joten eiköhän tuo löytyne. Viime syksynä Berliinin ruuhkassa tein päätöksen tulla keväällä Wieniin parantamaan aikaa, koska Wienissä on tilaa juosta yhtä paljon kuin Berliinissä, mutta juoksijoita paljon vähemmän ja Itävaltalaiset ovat mahtavaa yleisöä kannustamaan. Tsemppiä!

Hyvä tietää, että numeroiden haku on kohtuu selkeää..taas yksi huoli vähemmän.Niin ja täytyy laittaa visakortti kuntoon, jos jotain sattuisi ostospaikalta käteen jämään :)))Tukholmassa olen kyllä ollut juoksentelemassa, mutta siellä kun kaikki oli valmiina ei tarvinnut pahemmin ajatusta numeroiden hakuun käyttää eikä oikeastaan mihinkään muuhunkaan käytännön asiaan.

Juoksuun pitää minun vielä tässä panostaa sillä minun aikani on siellä viiden tunnin paikkeilla, huh hu ja käsittääkseni Wienissä ei kuutta tuntia voi reitillä viipyä.....

Sekin on mukava tietää, että Wienissä ei ole kovaa ruuhkaa vaikka toisaalta massaan on hyvä sulautua tälläisenä peräpäänjuoksijana, no onhan siellä siltikin paljon juoksijoita.

Mutta jos tulee vielä jollekin mieleen joatkin pikkuvinkkejä niin kirjoitelkaa..

sen verran, etta kannattaa ottaa myos kateista rahaa mukaan. Nimittain jos eksyt matkallasi

kauppaan niin laheskaan kaikissa kaupoissa et pysty Wienissa maksamaan Visa-kortilla tai

VisaElectron-kortilla. Ja myoskaan rahan nostaminen automaatista ei vuosi sitten onnistunut.

Juoksu-chip piti vuosi sitten lunastaa maksamalla - olisikohan ollut 25euron pantti ? juoksun

jalkeen saat rahan takaisin. Maksoin itse pantin kateisella, mut onnistunee varmaan myos

kortilla.

Ostin turhamaisuudessani vuosi sitten teknisen ViennaCityMarathon-paidan - parin pesun jalkeen Vienna-nimi lahti jo pois ... paivays jai, mut kukaan muu ei valttamatta tieda, missa

maratoni on juostu (:

Ihan hieno maratoni. Osa jengista juoksee puolikasta, joten ekan 21kilsan aikana on enemman

juoksuseuraa. Kokomaratonin voi juosta myos joukkueena eli valilla on muutama ruuhkaisempi

kohta, missa joukkueen jasenet odottelevat kavereitaan. Mutta siinapa meni 42kilsaa ihmetellessa muitten menoa.

• 2 weeks later...