Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kokovuoden saldo

Pene
 Share

Recommended Posts

Kuinka paljon on tullut joustua/liikuttua koko vuonna? Itse aloitin harjoituspäiväkirjan käytön ja juoksemisen maaliskuussa 2007. Tähän mennessä kilsoja kertynyt 1425 km. Hyvin vai huonosti? Vai hyvinhuonosti? Salia 1-2 kertaa viikossa. HCR 2007 aikaan 1.47 ja tavoitteena 2008 Tukholman maraton aikaan 3h50min. Muut?

Kuinka paljon on tullut joustua/liikuttua koko vuonna? Itse aloitin harjoituspäiväkirjan käytön ja juoksemisen maaliskuussa 2007. Tähän mennessä kilsoja kertynyt 1425 km. Hyvin vai huonosti? Vai hyvinhuonosti? Salia 1-2 kertaa viikossa. HCR 2007 aikaan 1.47 ja tavoitteena 2008 Tukholman maraton aikaan 3h50min. Muut?

Tänä vuonna vaivaiset 9.1 km....

Viime vuonna 2250 km....

Koko vuoden saldo oli n. 55 min liikuntaa päivää kohden.

Juoksua ja kävelyä 130 h ja muuta liikuntaa- hiihtoa, jalkapalloa, kuntosalia, pyöräilyä sekä muutaman kerran lentopalloa...pari kertaa sählyä ja uintia ja rullaluistelua - reilut 200 h.

Alkuvuosi - varsinkin tammikuun alusta maliskuun puoleenväliin - meni hyvää tahtia (vuorotteluvapaakin auttoi) , mutta sitten alkoi sairastelut ja työt ja taas sairastelut ja tahti hiipui. Aika iso osa tuosta liikunnasta oli siten kevyttä ja palauttavaa.

Kuitenkin risaisesta vuodesta huolimatta puolikkaalla olisi tullut oma ennätys (nyt jäi alimatkan vuoksi tekemättä) ja maralla ennätys parani 20 min.

Samoin massahiihtotapahtumassa (Tarto 63 km p) helmikuussa ennätys ja tulos parani reilusti edellisvuodesta => tyytyväinen olen vuoden 2007 saavutuksiini.

Laskin juuri ja sain vuoden saldoksi 3095 juostua kilometriä. Kyseessä oli 4. juoksuvuosi minulle. Kilsoja muutama sata vähemmän kuin viime vuonna, mutta enkka parani maralla, mikä on "päämatkani". Viimevuotiseen puolikkaan tulokseen en päässyt. Laatua tuotu mukaan harjoitteluun ehkä hieman määrän kustannuksella. uutuuena 2 X päivässä tehdyt harjoitukset työmatkajuoksun muodossa. Tästä on hyvä jatkaa kohti ensi vuotta ja tulevaisuudessa häämöttävää 3 tunnin maagista rajaa.