Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Pre

Juoksija -lehden tarpeellisuus

Recommended Posts

Mites muilla tuon juoksijakortin mobiiliversion kanssa, eilen tuli luuriin viesti, että kortti on lähetetty lompakko sovellukseen ja tunnuksetkin tuli. No, latasin tuon sovelluksen, mutta juoksijakorttia sieltä en kyllä löydä sitte milhää.. Tai sitte mie olen vain niin tyhymä, etten löyvä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuosta kahvakuulaisusta vielä kun sitä niin ronskisti ruodin. On erittäin hyvä, että juoksijalehdessä käsitellään juoksua tukevaa liikuntaa. Mutta jos minä olisin diktaattori (heh heh), olisin yhdistänyt lantion hallintajutun ja kahvakuulailun yhteen ja lähestynyt aihetta niin, että siitä olisi ollut hyötyäkin. Nyt oli kaksi irrallista juttua, mistä ei välttis saa yhtään mitään. Tuomo Kilpeläinen on esimerkiksi kirjoittanut oivan kirjan kahvakuulaharjoittelusta ja olisin olettanut, että hänellä olisi hiukan syvempää annettavaa, mitä muutama satunnainen liike lehteen. Olisi ollut hienoa jos olisi pystytty yhdistämään syy, miksi kahvakuulailu on kuntoilijalle hyvä tukeva liikuntamuoto ja miksi kuntoilijoilla on rasitusvammoja monesti jaloissa. Eli tämän olisi yhdistänyt keskivartalon heikkous ja lantion huono hallinta ja pakaralihaksen heikkous. Nyt olisi sitten päästy ytimeen ja olisi pystytty tekemään todella hyödyllinen juttu, miten varsinkin aloitteleva kuntoilija voi yrittää välttyä perusrasitusvammoilta eli juoksijanpolvet ja lonkkasäryt. Ja tämän jälkeen olisi voitu esitella kahvakuulailu yhdeksi juoksua tukevaksi liikunnaksi. Sen jälkeen olisi voitu jatkaa sarjaa, missä olisi esitelty samalta pohjalta muita juoksua tukevia liikuntoja.

Nyt silpaistiin kumpaakin aihetta päältä ja kumpikin jäi minusta hiukan hajanaiseksi.

Mutta muuten en toki lehteä sinänsä kritisoi. Minulle ei tule muuta naistenlehteä, joten juoksija tulkoot tämän vuoden. Kiva sitä on lueskella. Mutta kun aloin itse lenkkeillä, koin, että juoksijalehdessä oli konkreettisia neuvoja ja konkreettista apua enemmän satunnaiselle lenkkeilijälle. Sitä samaa linjaa haluaisin lehden jatkavan edelleen. Eli juttuja kokeneille konkareille ja lisäksi juttuja meille lenkkeilijöille.

[[Template core/front/global/commentEditLine is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään tuli sitten postissa lasku ensi vuoden lehdistä vaikka maksoin ennakkotilausmaksun ensimmäisten joukossa elokuun puolessa välissä. Onneksi oma muisti toimii vielä ajoittain, 142e vuosikerrasta olisi jo vähän turhan paljon.

[EDIT] Eipä se muisti sitten toiminutkaan eilen, eikä myöskään silmät. Tuo lasku olikin viime jouluksi toiselle henkilölle tehdyn tilauksen jatko, ei omasta tilauksesta. Anteeksi häiriö.

[[Template core/front/global/commentEditLine is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen aivan aloittelija, mutta sen verran ymmärrän, että nimimerkki v.kurppa puhuu täyttä asiaa. Hänen ohjeillaan laaditusta jutusta olisi ollut hyötyä nimenomaan juoksua harrastaville henkilöille. Toki 'lantion hallinta' -jutusta saa nyt irti sen, että lantion hallinta on juoksijalle(kin) tärkeää. Keinot hallinnan kohentamiseksi vaan jäivät puuttumaan - viittaus 'pitoihin' ei vielä kovin paljon auta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasku nasahti luukusta, pitänee huomenna 71 euroa "törsätä" taas vuoden settiin - en mie luopuakaan malta, sitte kuitenkin ostelisin jatkuvasti lehden irtonumerona kotio. Kyllä siinä paljonki on ollu mullekin sopivaa juttua ja nähtäväks jää, mihin suuntaan tää uus PT lehteä vie; toivottavasti harrastelijallekin riittää jutun juurta..!

Muoks; maksettu. Hyvää joulun odotusta siis mulle :D

[[Template core/front/global/commentEditLine is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen ennenkin kirjoitellut hieman kriittisesti "uuden" Juoksija-lehden "asialinjasta", joten jatketaan samaan malli.

Lehdessä 10/2012 sivulla 21 on tietoisku "Kova pakkanen nostaa sykettä", jossa sanotaan

"Sykemittarin käyttäminen talvella on suositeltavaa, koska pakkanen nostaa sykettä."

Samassa lehdessä sivulla 31 sanotaan " Verta ei ole juuri lainkaan kehon pinta- ja ääreisosissa, vaan elimistö säästää sitä kierrätettäväksi pelkästään lihaksille.

Tämän johdosta veri myös palaa erittäin tehokkaasti lihaksista sydämeen, joten kylmässä harjoittelu parantaa sydämen iskutilavuutta ja laskee sykettä rasituksessa."

Mikäköhän mahtaa olla toimituksen todellinen kanta asiaan.

Tuntuu jälleen siltä että perustellaan asia ihan vain jollakin tavalla, jotta juttu syntyisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tykkäsin uusimmasta aviisista (taasjälleenkerran). Juttu huippumimmi Nooralotta Neziristä kiinnosti, seuraan itte mielenkiinnolla Nooralotan ottamuksia juoksuareenoilla.

Ja tulipahan vuoden tauon jälkeen muovikuoren sisässä vuoden 2013 Juoksijakorttikin, edellinen kun oli ilmeisesti hukkunut jonnekin, kun ei perille koskaan saapunut. Eikä viimeksi ollu kukaan hoksannut laittaa sitä muovikuoreen lehden kanssa.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eipä ole näkynyt koko lehteä, oiskohan Joulupukki unohtanut minut.. Nooh jospa ilmestyis postilootaan pyhien jälkeen, pitäishän sitä töihin jotain tekemistä saada..

Eipä tuo minua ainkaan haittaisi, vaikka mulle lehti tulikin vasta myöhemmin. Olen lukemassa vasta numeroa 10/2011...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen ennenkin kirjoitellut hieman kriittisesti "uuden" Juoksija-lehden "asialinjasta", joten jatketaan samaan malli.

Lehdessä 10/2012 sivulla 21 on tietoisku "Kova pakkanen nostaa sykettä", jossa sanotaan

"Sykemittarin käyttäminen talvella on suositeltavaa, koska pakkanen nostaa sykettä."

Samassa lehdessä sivulla 31 sanotaan " Verta ei ole juuri lainkaan kehon pinta- ja ääreisosissa, vaan elimistö säästää sitä kierrätettäväksi pelkästään lihaksille.

Tämän johdosta veri myös palaa erittäin tehokkaasti lihaksista sydämeen, joten kylmässä harjoittelu parantaa sydämen iskutilavuutta ja laskee sykettä rasituksessa."

Kiinnitin huomiota samaan asiaan. Kumpaankohan noista uskoisi, vai uskoisiko kumpaankaan. Vastatkaa nyt Juoksijalehti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Talviale!

    Alennukset jopa -60%


×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy