Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Pre

Juoksija -lehden tarpeellisuus

Recommended Posts

Samoilla linjoilla. En myöskään ole kiinnostunut Storbackojen perhedynamiikasta, mutta Karinin treenit olisivat kiinnostaneet kun kasille itsekin tähtään.

[[Template core/front/global/commentEditLine is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Vaikka itse olen vain kuntohölkkääjä, olin itsekin vähän hämilläni uudesta lehdestä. Sain sen selattua lävitse, mutta ensimäistä kertaa vähän puoliväkisin. Tällaisen satunnaisen kuntoplustason harrastelija oli hämillään itsestäänselvyyksistä ja juuri näistä ihmissuhdekuvauksista. Minulle jäi avoimeksi, mikä tarkoitus oli lantionhallinta-jutulla. Yleispätevää hömppää, mutta tietopuolta ei minusta lainkaan, eikä neuvoja, miten lantion toimintaa voi parantaa.

Kahvakuulajutusta sanoisin myös, että ei kannata edes tehdä minusta noin alkeellista juttua. Jos ei tiedä kahvakuulasta mitään, ei jutusta saa muuta kuin rasitusvammat (kahvakuulailua hyppyjen kanssa). Ja jos tietää niin hiukan kattavampaa tietopakettia olisin odottanut.

Onneksi ei vielä ole ohjeita kuitenkaan vedenkestävään meikkaukseen naisille lenkillä. Miten pysyt naisellisena juostessakin:)

Eli jotenkin lehdestä jäi kuva, että oli pintaraapaisu moneen asiaan, mutta syventäminen oli jäänyt kesken. Mutta toivotaan, että lehti kehittyy.

Miekin voin kyllä helposti yhtyä Prefontanen mielipiteeseen. Sitä ja tätä, mutta ei kuitenkaan oikein mitään. No, meneehän tuo aina työpaikka lukemisena ja saa tosiaan noita alennuksia juoksutapahtumista ja joskus löytyy jopa asiaakin. Treeni-, ravinto- ja testijuttuja sais olla enemmän. Henkilökuvauksiin riittäisi tosiaan hyvin yksi per julkaisu.

Pari vuotta ehti lehti tulla minullekin. Aluksi luin sitä vähän ahkerammin, mutta lopulta suurin osa lehdestä jäi lukematta. Ehkä siinä on vähän saman toistoa numerosta toiseen. Toisaalta olen yrittänyt hyödyntää lehdessä olleita venyttelyohjeita ja jotku artikkelit, jotka kertovat yleensä tunnettujen juoksijoiden valmistaustumisista ja harjoittelusta, ovat olleett ihan mielenkiintoista luettavaa. Mutta enei niistäkään jaksa loputtomasti kiinnostua. Lopulta päätinkin tänä syksynä lopettaa lehden tilauksen. En kokenut sitä itselleni riittävän mielenkiintoiseksi. Toisaalta olen aika laiska lukemaan mitään lehtiä, joten olen ehkä muutenkin huono kohderyhmä, jopa juoksuaiheiselle lehdelle.

Minäkin lopetin tilauksen ja kun eilen lukaisin lehden kirjastossa niin ei kyllä yhtään harmittanut. Ei jäänyt mieleen yhtään innostavaa tai uusia näkökulmia esiin nostavaa juttua. Juoksija-lehden alennukset juoksutapahtumiin on aika minimaalisia ja suuremman säästön saa aikaan kun ilmoittautuu hyvissä ajoin.

Kyllähän nuo juoksutapahtumien JK -alennuksetkin ovat sen verran pieniä (2 eur tai 5 eur joskus jopa 10 eur), että ei noilla alennuksilla tule kovinkaan suurta osaa takaisin lehden n. 70eur tilaushinasta. Ei varsinkaan tallaisella harrastelijajuoksijalla, jolla juoksutapahtumia vuodessa kertyy n. 5 kpl.

Kai tämä nyt menee vähän niin, että ne (me) vanhat tilaajat on monet jutut luettu moneen kertaan, mutta sitten taas vasta juoksemisesta innostuneet (joita on onneksi paljon) löytää joka numerosta paljon uutta asiaakin? Kuitenkin lehden pitää kannattaa, ja joskus parikytvuotta sitten se kannatti vähän pienemmällä tilaaja- ja lukijakunnalla? Ja oikein innokkaimmille juoksijoille suunnattua valmennuslehteä ei taida Suomessa kannattaa tehdä, vai?

Mie en vastaa enkä väitä, kunhan vaan kysyn.

Kai tämä nyt menee vähän niin, että ne (me) vanhat tilaajat on monet jutut luettu moneen kertaan, mutta sitten taas vasta juoksemisesta innostuneet (joita on onneksi paljon) löytää joka numerosta paljon uutta asiaakin? Kuitenkin lehden pitää kannattaa, ja joskus parikytvuotta sitten se kannatti vähän pienemmällä tilaaja- ja lukijakunnalla? Ja oikein innokkaimmille juoksijoille suunnattua valmennuslehteä ei taida Suomessa kannattaa tehdä, vai?

Näin mä olen sitä itselleni selittänyt. Lisäksi tuossa levikissä täytyy muistaa, että juoksuharrastus on viime vuosien aikana kasvattanut voimakkaasti suosiotaan, ja vähän kokemattomammille nyt ikään kuin pitääkin olla sopivan tasoista juttua lajista.

Voi olla perää siinä, kun toivottiin enemmän juttuja juoksemisesta, kisoista ja harjoittelusta. Tosin jutut Viljo Heinosta, Morgan Ucenysta ja Holménin kirjoitus nyt vähän tällaisia olivatkin. Vähän siis jäin pohtimaan, kuinka tarkasti spesifeihin harjoitusten sisältöihin ja kisojen kulkuun keskittyviä juttuja tarvitseekaan lehdessä olla, niistä kun voi lukea esimerkiksi täältä foorumilta.

Tuossa on itua. Itse urheilun uudelleen löytäneenä on kiva lukea juttuja erilaisista juoksuun liittyvistä aiheista. Ja toinen, naisena tietty lukee niitä eri näkökulmasta kuin miehet. Ymmärrän edelliset kommentit ja ekan numeron lukeneena olin ekaks että hyvä lehti, mutta luettuani nuo kommentit ajattelin että oikeassa ovat. Muutakin kaipaa, ei ainoastaan pintaraapaisua asiaan. Sen verran itselläkin urheilu taustaa (triathlon), että pitemmällä tähtäimellä kaipaan muutakin. Ehkä tuo palaute olisi hyvä antaa suoraan Juoksija -lehdelle. Vaikuttaisi varmasti paremmin.

Ehdottaisin lehden uudeksi nimeksi vaikkapa "Ihmisiä ja kahvakuulaa-lehti" :)

Nimim. "Virkamiesjournalismia ilman sisältöä, kiitos ei"

=) =) aattelin muuten ihan samaa kun tutustuin uuteen painokseen huussissa. Ennen j-lehti oli hyvää huussi lukemista, mutta nyt tosiaan taso on luokkaa kunto plus, miten teen kahvakuulareenit oikein.... PLaah

Menee mietintä myssyyn tilauksen jatko, en ole pitkäaikainen tilaaja vasta 7 vuotta. Katellaan pari seuraavaa numeroa, jos linja samaa luokkaa, lopetan.