Jump to content
Juoksufoorumi.fi

r
Pre

Juoksija -lehden tarpeellisuus

Recommended Posts

Itse ostelen silloin tällöin irtonumeron, jos jutut näyttää kiinnostavilta. Tosin olen juoksijana niin keltanokka, että useimmiten jutut on hyödyllisiä. Tuo edellä mainittu sellofaaniin pakkaaminen on kieltämättä vähän hankalaa...ei tee mieli ostaa sikaa säkissä, kirjaimellisesti. Ja usein jää siinä tapauksessa ostamattakin. Kuin myös silloin, jos hiihtoa näyttää olevan lehdessä enemmän. Minua ainakaan ei hiihtojutut kiinnosta, hyppään ne sumeilematta yli.

t. Nimim. hiihtäny viimeksi vuonna 1992.

Jos luitte tän uuden numeron, niin varmaan myös huomasitte, että Juoksijan internetsivuilla on käynnissä lukijatutkimus. Jos haluatte vaikuttaa lehden sisältöön, kannattanee vastata. Monivalintakysymysten lisäksi tarjolla on muutama vapaasti vastattava osuus toiveaiheista jne.

No höh, menin innoissani antamaan palautetta, mutta tutkimus olikin vain tilaajille - vastaamaan pääsi vain kirjautumalla sisään tilaajatunnuksilla. Ärrmmh....:angry:

No höh, menin innoissani antamaan palautetta, mutta tutkimus olikin vain tilaajille - vastaamaan pääsi vain kirjautumalla sisään tilaajatunnuksilla. Ärrmmh....:angry:

Juoksija-lehden kotisivulta löytää myös toimituksen yhteystiedot johon varmasti otetaan suurella ilolla palautetta vastaan, oli palautteesi sitten negatiivista tai kiittävää niin siitä saattaa olla hyötyä seuraavia numeroita tehtäessä.

Ensimmäistä, kuka lupaa ampua uusimman Juoksija-lehden tänään raketilla taivaalle ja pystyy siitä edes jonkinlaisen todisteen laittamaan tähän ketjuun (kuva), saa minulta korvaukseksi irtonumeron hinnan.

Ilmoittautua voi tähän ketjuun, palkinnon saa tilisiirtona seuraavana arkipäivänä.

Ensimmäistä, kuka lupaa ampua uusimman Juoksija-lehden tänään raketilla taivaalle ja pystyy siitä edes jonkinlaisen todisteen laittamaan tähän ketjuun (kuva), saa minulta korvaukseksi irtonumeron hinnan.

Ilmoittautua voi tähän ketjuun, palkinnon saa tilisiirtona seuraavana arkipäivänä.

Vakavasti lupaan harkita tarjoustasi... Hyvää uutta vuotta!

Minä ostelen vieläkin silloin tällöin Juoksijaa, vaikken enää tilaakaan. Nytkin ostin tuon parjatun harjoituspäiväkirjan takia: minusta se on selkeä ja näppärä. Ainoastaan siitä tekisi mieli urputtaa, ettei vauhdille ole omaa saraketta. Piirrän sille aina itse sarakkeen, koska haluan nähdä suoraan sykkeen ja vauhdin suhteen.

Tietty saman asian ajaisi tavallinen ruutuvihko, mutta en jaksa itse piirrellä koko vuodelle omia lokeroita ja sarakkeita, vaan täytän mieluummin valmista vihkoa.

Miten kyseisen lehden sisällön voi ennen ostopäätöstä/tilausta varmistaa ettei siellä satu olemaan turhia juttuja esim. hiihdosta? Lehti on toisinaan pakattu sellofaaniin, ettei sen "blärääminen" etukäteen ole mahdollista.

Täällä näkyy uusimman Juoksija-lehden sisällysluettelo: http://www.juoksija-lehti.fi/Default.aspx?tabid=2851

Eli ennen ostopäätöstä tuolta voi käydä tarkistamassa mitä lehti sisältää.

Vakavasti lupaan harkita tarjoustasi... Hyvää uutta vuotta!

Mahtavaa!!

Siinä sitä on latua pitkin raahustavalla välinpitämättömällä koirankusettajalla huulipyöreänä kun metsästä ei löydykkään nuorten Kalleja ja Rattoja vaan riekaleinen Juoksija-lehti.

Koska srixonin ilmoittautuminen rahakkaaseen "Räjäytä lehtesi raketilla kilpailuun" ei ollut täysin sitova niin rohkeita juhlamielisiä painetun sanan kriitikoita otetaan vielä vastaan.

Ensimmäiselle rahapalkinto ja toiselle kaupunkiaiheinen postikortti Tupun kotikaupungista.

Hyvää uutta vuotta!

Harmitti, kun Janne Holménin SE-puolimaraton jäi lähes täysin huomiotta mediassa.

Koskas tuollainen on syntynyt? Mikäli viittaat Jannen taannoiseen 1.02.35 -juoksuun niin kyseinen tulos syntyi ennätyskelvottomalla reitillä eikä aika näin ollen ole uusi SE. Aiheesta on keskusteltu sekä tässä foorumissa, SUL:n keskustelupalstalla että raasto.com:issa.

Uusimmassa Juoksija-lehdessä kummastutti minua eniten se, että lajissaan Suomen kaikkien aikojen suurimman ja kovatasoisimman osanottajajoukon kerännyttä juoksutapahtumaa ei noteerattu uusimmassa lehdessä sanallakaan, vaikka tapahtumasta on taatusti lähetetty sekä ennakkotiedotteet että tulokset myös Juoksija-lehdelle. Jopa kestävyysurheiluvihamielisyydestään tunnetun Helsingin Sanomien sekä TV4:n uutisten julkaisukynnyksen tapahtuma ylitti, monen muun median ohella.

Koskas tuollainen on syntynyt? Mikäli viittaat Jannen taannoiseen 1.02.35 -juoksuun niin kyseinen tulos syntyi ennätyskelvottomalla reitillä eikä aika näin ollen ole uusi SE. Aiheesta on keskusteltu sekä tässä foorumissa, SUL:n keskustelupalstalla että raasto.com:issa.

Uusimmassa Juoksija-lehdessä kummastutti minua eniten se, että lajissaan Suomen kaikkien aikojen suurimman ja kovatasoisimman osanottajajoukon kerännyttä juoksutapahtumaa ei noteerattu uusimmassa lehdessä sanallakaan, vaikka tapahtumasta on taatusti lähetetty sekä ennakkotiedotteet että tulokset myös Juoksija-lehdelle. Jopa kestävyysurheiluvihamielisyydestään tunnetun Helsingin Sanomien sekä TV4:n uutisten julkaisukynnyksen tapahtuma ylitti, monen muun median ohella.

Kuinkakohan monta viikkoa ennen lehden ilmestymistä täytyy aineisto olla toimitettuna ?

Tuo E24 oli 2.12. ja lehti ilmestyi viime viikolla, olisiko niin ettei se yksinkertaisesti ehtinyt. Tulokset löytyvät kuitenkin lehden nettisivuilta http://www.juoksija-lehti.fi/LinkClick.aspx?link=071202espoo.html&tabid=116&mid=7573

Kannattaa laittaa palautetta toimitukseen. Kuten yleensäkin, jos omasta mielestä lehden sisällössä mättää jokin. Ja juttujakin lehteen ymmärtääkseni voi tarjota, uskoisinpa että varmasti monen tälle palstallekin kirjoittavan henkilön laatima raportti jostain kisatapahtumasta menisi läpi. Vielä varmemmin, jos höysteenä on hyviä kuvia.

En osaa sanoa tuosta Hesarin kestävyysurheiluvihamielisyydestä, mutta ainakin vuonna 2002 kyseisen lehden toimitus valitsi Janne Holmenin vuoden urheilijaksi, vaikka lopulta tuon tittelin saikin urheilutoimittajien äänestyksessä Samppa Lajunen.

Hyvää Uutta Vuotta . Juoksija -lehden ultra osasto on ollut pitkään jo nolla , Lohjalla ilmestyvä Länskäri on noteerannut jo vuosia paremmin ultrat ja muutkin juoksut....ps.kyllä siitä huolimatta yksi juoksu lehti sopii muiden hömppä- ja juorulehtien joukkoon

Riippuu myös ketä on (pää)toimittajina kussakin lehdessä, esim. Länskärissä kaksi kestävyysurheilijatoimittajaa (JR & KS) saavat sentään jotain aikaiseksi.

Juoksija-lehti on taas jumiutunut likaa em. hömppään ja "olympialajiajatteluun". Mutta on kuitenkin paras juoksulehti Suomessa (kun muita ei oikeastaan ole).

Toivottavasti seuraavassa vuoden 2008 J:n ekassa nrossa julkaistaan (= on saanut julkaisuluvan) JR:n raportti E24h:sta, joka huhujen mukaan yritetään saada lehteen.

Löytyyhän ne tulokset sieltä kun minä olen ne itse sinne laittanut Juoksija-lehden sähköisen tapahtumanhallinnan kautta. Vaan eipä niitäkään lehteen saakka ole vielä saatu. Ei kai kukaan vakavissaan väitä, että neljä viikkoa ennen lehden julkaisemista käydystä kilpailusta ei edes tuloksia ole mahdollista saada lehteen...? Siis eletään sentään 2000-lukua. No ehkä jo tammikuun 2008 numerossa Juoksija-lehdessä on jotain juttua tuosta historiallisesta juoksutapahtumasta.

En mä epäile etteikö kyseinen lehti mahdollisesti julkaisisi harrastelijoiden juoksuaiheisia kirjoituksia. Toisaalta lehdellä on kuitenkin palkkalistoillaan useampiakin kirjoittajia, joiden toimenkuvaan nähdäkseni kuuluisi kirjoittaa juttuja juoksemisesta, ei ravintoarvoltaan hyvin kyseenalaisten einesruokien mainoksia. Eli siinä mielessä en suostu tuntemaan syyllisyyttä siitä, että en käytä muutenkin rajallista vapaa-aikaani Juoksija-lehden avustamiseen, ilmaiseksi. Varsinkin kun tiedän, että lehteen on tarjottu useampaakin ultrajuoksuaiheista juttua viime vuosina ja kovin harvat niistä ovat julkaisukynnystä ylittäneet.

Löytyyhän ne tulokset sieltä kun minä olen ne itse sinne laittanut Juoksija-lehden sähköisen tapahtumanhallinnan kautta. Vaan eipä niitäkään lehteen saakka ole vielä saatu. Ei kai kukaan vakavissaan väitä, että neljä viikkoa ennen lehden julkaisemista käydystä kilpailusta ei edes tuloksia ole mahdollista saada lehteen...? Siis eletään sentään 2000-lukua. No ehkä jo tammikuun 2008 numerossa Juoksija-lehdessä on jotain juttua tuosta historiallisesta juoksutapahtumasta.

Kai se riippuu lehden resursseista, ei se mikään 300 000 levinkin omaa Seura kuitenkaan ole. Niinkuin edellä kävi ilmi juttua ilmeisesti sorvaillaan.

4 viikkoa ja joulu välissä ja miksi julkaista pelkkiä tuloksia jos juttukin on tekeillä.