Jump to content
Juoksufoorumi.fi

joulukilot

innokas
 Share

Recommended Posts

Joulu meni ja kilot tuli. Eli kertyikö joulun aikana lisämassaa muillekin kuin mulle?

Viikon punnitustauon jälkeen tänään vaaka näytti noin 1,5 kg enemmän kuin normaaleina arkipäivinä.

Pieni ylimääräinen herkuttelu varmaan jatkuu tässä vielä uudenvuoden yli, mutta sen jälkeen on kylmä paluu arkeen. Äkkiähän nämä tämmöiset joulukilot sulaa, kun eväät kevenee ja kilometrit lisääntyy.

Mä en ole uskaltautunut vaa'alle mutta on sen verran painava olo, että kaipa sitä jotakin on tullut. No, mut onneks on joulu ohi.. harmi vaan, että suklaata on vielä monta rasiaa ja levyä. Ihan vihjeeksi vaan kaikille vanhemmille, että päiväkodin tätejä voi muistaa jollain muullakin turhalla kuin suklaalla.

Nestettä kaikki tyynni. (toiveajattelua...)

Pari kiloa taitaa itselläni vaaka valehdella.

Nestettähän se on, koska jouluruuat, varsinkin kinkku, on aika suolapitoisia. Minä ainakin uskon, että ns. joulukilot karisee melkein heti, jos vaan malttaa lopettaa herkuttelut jouluun ja jatkaa normaalia ruokavaliota mahdollisimman pian, kun arki koittaa.

En ole va´assa käynyt, mutta kusella sitäkin enemmän. Eilinen pitkä lenkki taisi laittaa nesteet liikkeelle.:thumbsup:

Mulla tippu 2 kiloa paino.

Ennen joulua oli raskas 6 viikkoinen kun lapset sairasti koko ajan. Vedin yövuoroviikot aika vähillä nukkumisilla kun aina oli joku lapsista pois koulusta tai eskarista. Siinä se meni sohvan nurkassa pilkkiessä.

Lopulta ei jaksanut enää syödä kun oli niin väsynyt. Kun joulunpyhät alkoi, piti juosta kamalasti. Mutta mie olen sen sijaan nukkunut. Yöt nukuin pitkiä unia ja parhaimpina päivinä otin kahdet tirsat. Unohtui se syöminen siinä taas kerran kun ei vaan jaksanut.

Mutta ei pelkoa laihtumisesta. Nyt kun alkaa univelat olla pois ja pääsee lenkille niin ruokahalu taatusti taas kasvaa ja jenkkakahvat saa taas entiset täytteensä.

Viikon punnitustauon jälkeen tänään vaaka näytti noin 1,5 kg enemmän kuin normaaleina arkipäivinä.

Edelleen hienoista nousua, kun herkut maistuu niin hyville... Huomisesta alkaa taas paluu arkeen.

Kyllä huomaa, että ikää alkaa kertyä. Nuorena miehenä naureskelin, kun tällaiset kalkkikset jutteli paino-ongelmistaan. No eipä mulla suuria ongelmia ole nytkään, mutta selvästi huomaa, että kiloja tulee entistä helpommin eivätkä ne sula ihan yhtä nopeasti kuin ennen. En voi syödä enää lihomatta mitä vaan, kuinka paljon vaan tai milloin vaan, vaikka liikun 95 prosenttia enemmän kuin 15 vuotta sitten. Näin tämä vaan menee.