Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kävittekö kauneimmissa joululauluissa?

belCanto
 Share

Recommended Posts

Minusta joululauluille tulisi säätää soittoajat, vähän samaan tapaan, kuin esimerkiksi nastarenkaille on säädetty käyttöaika. Joululaulujen soittamisen tulisi olla sallittua vain joulurauhan ajan, eli aaton klo 12:00 ja Tapaninpäivän klo 12:n välisenä aikana.

Mitäs se hatapa oikeen meuhkaa... :114:

Eilen olin juniorin kanssa kirkossa lauleskelemassa. Ja kaunein joululaulu sitten, ehkäpä se on tuo Varpunen jouluaamuna.

Olen ollut jo ainakin viitenä vuotena peräkkäin. En osais enää ajatella olevani menemättä. Se jotenkin rauhoittaa kaiken jouluhässäkän keskellä.

Olisi ehkä minunkin pitänyt käydä. Minulla kun ei ole vielä minkäänlaista joulutunnelmaa. Tänä vuonna en osta joululahjoja muille kuin kummipojalle (ja mahdollisesti koirille), joten lahjapaperikasassa istuminenkin (tuo rentouttavin jouluharrastus) on jäänyt väliin.

Maassa ei ole lunta, enkä ole syönyt vielä mitään jouluherkkuja. Ei tunnu ollenkaan siltä, että kohta on joulu.

Kaipaan jouluhässäkkää.

Kaipaan jouluhässäkkää.

Mäkin kyllä tykkään jouluhässäkästä mutta liika alkaa olla liikaa. Kun on päiväkodissa töissä, niin joulu on kauhean läsnä koko ajan marraskuusta lähtien, kun tehdään jouluaskarteluja, lauletaan joululauluja, leivotaan pipareita jne. Tosi ihanaa lasten kanssa mutta kuitenkin.. No, toisaalta täytyy ottaa kaikki irti, kun toivottavasti ensi vuonna olen jo muissa hommissa.

Ainoa jouluinen asia tässä "talvessa" on ollut perjantainen glögintuoksu yliopistolla. Silloin kyllä tuli hetkeksi jouluinen olo, se tuoksu ja helpotus, kun parasitologian tenttikin oli ohi...

Mutta nyt olen vain vetänyt lonkkaa ja dataillut. Olen ollut jostain syystä niin pahantuulinen, että minua alkoi suututtaa kerrostalon pihalla olevat siniset jouluvalot. SINISET! Mautonta.

Tai no nyt pitää perua puheet, olinhan minä perjantaina siskontytön kanssa "jumpan" "pikkujouluissa". Ja siellä oli yllättävän hauskaa :D

Vaikka en kuulu kirkkoon, niin jokaikinen joulu tekee mieli mennä paikalle veisaamaan vanhat jouluvirret ihan vaan laulamisen ilosta....en vaan ehdi!

Onneksi töiden takia saan hoilata sitten ne vanhat tutut ja pääsen ns. joulumoodin.

(Viikonloppuna kävin shoppaamassa junnulle jaliskengät ja näytti siltä, että koko Espoo olisi jonkinlaisen ostospsykoosin kourissa...kullekin joulu omalla tavallaan)