Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Rakko vain toisessa jalassa

jonnas.
 Share

Recommended Posts

Heips!

Olen aivan noviisi juoksija, vaikka hölkkälenkkejä onkin tullut tehtyä useamman vuoden ajan välillä vähän enemmän ja välillä vähemmän. Nyt on tavoitteena ensimmäinen maraton ensi kesänä ja uudet kengät hain loppukesästä. Kokeilin useita merkkejä, testautin pronaatiot 4Runners:lla ja lopulta päädyin Reebokin Premier Road Plus- merkkiin. Kengät tuntuvat todella hyvältä jalkaan ja tällä hetkellä kilometrejä tulee noin 20-30 viikossa. Tarkoitus olisi nostaa määriä pikkuhiljaa.

Kuitenkin tunnin ja yli menevillä lenkeillä saan aina kipeän rakon/kovettuman oikean päkiän sisäsyrjälle. Olisiko syytä miettiä kokonaan uusia kenkiä, leveämpi lesti tms. rakkolaastaria, teippamista tai tuplasukkaa? Minä käytän siis Niken naisten juksusukkaa, joka on mielestäni hyvin pehmustettu kyseisestä kohdasta. Neuvoja kaipaan..

Moi! Minulla oli ihan sama ongelma edellisten tossujen kanssa, eli tuli rakko vaan toisen jalan sisäsyrjään, vähän kyllä siihen päkiän alapuolelle. Menin laastareihin ja verisiin sukkiin kyllästyttyäni valittelemaan ongelmaani 4Runnersin liikkeeseen, jossa myyjä totesi aikansa töpöttelyäni matolla katseltuaan, että toinen jalkani ylipronatoi vain ihan lievästi. Edellisissä tossuissa oli liian korkeat pronaatiotuet, kun joku toinen oli aiemmin toisessa liikkeessä ehdottanut minulle niitä.

Lähdin siis 4Runnersilta Karhun M2:sten kanssa, aikeena tulla mahdollisesti myöhemmin hakemaan muotoiltavat irtopohjalliset/(eli pohjallinen siihen pron.jalkaan). Aloitin kuitenkin ilman. Rakko hävisi, ja jalat voivat hyvin ilman pohjallisia, joten en niitä koskaan hakenutkaan. Eli noin ratkesi minun ongelmani, ehkä malttavaisempi ihminen olisi siihen löytänyt jonkin toisenkin ratkaisun.

Heips!

Minä käytän siis Niken naisten juksusukkaa, joka on mielestäni hyvin pehmustettu kyseisestä kohdasta. Neuvoja kaipaan..

Voisiko sukka olla rakon aiheuttaja ? Jos siis pehmustettu ja kuitenkin jotenkin painaa tai menee ruttuun niin voisko syytä olla tässäkin ?

Kokeile toista sukkaa, jos ei auta, voi syytä etsiä pohjallisista tai kengistä.

Heips!

Olen aivan noviisi juoksija, vaikka hölkkälenkkejä onkin tullut tehtyä useamman vuoden ajan välillä vähän enemmän ja välillä vähemmän. Nyt on tavoitteena ensimmäinen maraton ensi kesänä ja uudet kengät hain loppukesästä. Kokeilin useita merkkejä, testautin pronaatiot 4Runners:lla ja lopulta päädyin Reebokin Premier Road Plus- merkkiin. Kengät tuntuvat todella hyvältä jalkaan ja tällä hetkellä kilometrejä tulee noin 20-30 viikossa. Tarkoitus olisi nostaa määriä pikkuhiljaa.

Kuitenkin tunnin ja yli menevillä lenkeillä saan aina kipeän rakon/kovettuman oikean päkiän sisäsyrjälle. Olisiko syytä miettiä kokonaan uusia kenkiä, leveämpi lesti tms. rakkolaastaria, teippamista tai tuplasukkaa? Minä käytän siis Niken naisten juksusukkaa, joka on mielestäni hyvin pehmustettu kyseisestä kohdasta. Neuvoja kaipaan..

Minulla on ihan justiinsa sama ongelma Niken zoom elitejen kanssa. Kenkiä en vaihda, enkä muitakaan virityksiä rupea tekemään, koska kengät on muuten oikein hyvät. Olen todennut, että tuo vaivaisenluun kohta vain on minulla niin ulkoneva, että sen kanssa vaan pitää oppia pärjäämään. Minulla on myös Niken juoksusukkia erilaisia, talvijuoksuun tarkoitetut on liian pehmustetut, ne hiostaa tai jotain, että rakko tulee helpommin. Sitten on pikkuisen ohuemmat, jotka on tosi hyvät. Lyhyemmillä lenkeillä en tarvitse kuin korkeintaan laastarin tuohon päkiään, en sitäkään noiden ohuempien sukkien kanssa, pitemmille laitan rakkolaastarin, ja sillä pärjään hyvin. Eli tämä on minun ratkaisuni ollut. Olen oikein tyytyväinen compeedien kuluttaja. Maksaahan nuo, mutta ovat hintansa väärtti. Uskoisin, että halvemmaksi niiden käyttö kuitenkin tulee, kuin että jos alkaisin metsästää omituisen muotoiselle jalalleni (muuten kapea jalkaterä) sopivaa kenkää.