Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Viikko 50


Patrick
 Share

Recommended Posts

Ma:

- Lepo

Ti:

- Aamu kuntosalilla 82.25 min, jalat + torso. Verkat soutaen ja crossarilla.

- Tennistä 57.25 min, aamuinen hieman hidasti "miestä". avg 120, max 156.

Ke:

- Kevyttä juoksua 36.5 min, 6.03 km, 6:03/km, avg 142. Kauhealla kiireellä töistä kotio ja saman tien lenkille, nämä lenkit eivät ole niitä parhaita. Kivaa se oli silti

To:

- Lepoa

Pe:

- Kevyttä juoksua 36.5 min, 6.19 km, 5:54/km, avg 140. Kevyen viikon lenkit ovat vaikeita, hyvin helpolla meinaa jäädä tekemättä kun lähdön jälkeen saa jo kohta kääntyä takaisin. Hyvä nämä kuitenkin on suorittaa.

La:

- Lepoa

Su:

- Pk humputtelua 51.5 min, 8.83 km, 5:49/km, avg 139. Runsas ruoka pomppi iloisesti massussa ja nyt on huono olo. Muutoin lenkki oli mukava lyhyeksi lenkki.

Saldot: 21.05 km, 267 min, 5.55/km, avg 128(66%)

100-119: 60.75 min

120-139: 74 min

140-163: 78 min

164-177: 0 min

178-188: 0 min

Tämä on 4/4 (kevyt) viikko, jota seuraa viikko 1/4 (n.40km)

Link to comment
Share on other sites

Ma: Pitkis 29 km, 3:15, 6:44/km, 120 (66%). Tämä on ehdotettu (MJnen) kisasyke alkutaipaleelle 100K:ssa. Tämä vauhti antaisi loppuajaksi 11:15, joten kyllä treeniä kaivataan. Tavoitteen ja kunnon välistä saattaa puuttua 1500km treeniä.

Ti: Sauvakävely 50', 97 (54%). Sykkeen puolesta aito pk1 treeni.

Ke: TV Kevyt 15.2 km, 6:04/km, 121 (66%). Aerobinen kunto näyttää olevan kova alkutunteina, vain kestävyys puuttuu.

To: Kiihtyvä 10.0 km, 5:06/km, 144 (80%). Lopussa lyhyt MK osuus. Juoksin liioitellun korkealla askeltaajuudella, jotta hermotus saisi uutta ärsykettä.

Pe: TV Kevyt 10,1 km, 6:26/km, 118 (65%). Nenähengitys.

La: TV Kevyt 15.0 km, 6:24/km, 123 (68%). Nenähengitys.

Su: järki ehdottaa lepoa, keho haluaisi juosta. Kompromissina kotijumppa 600+ sekä jalkojen venyttelyt.

Yht. 79.3 km juoksua + 50' sauvakävelyä. Tämä on viikkoennätykseni juoksussa. Saldo nyt 2400 km juoksua, eli tasan 100 puuttuu.

Link to comment
Share on other sites

Rypästelyä: viiden päivän rypäs ma-pe, viikonloppu ansaittua lepoa. Hölkkää yht. n. 21km ja kuntopyörää/spinningiä n. 1h 45min. :snoopy:

Kyllä tässä on fiilikset vähän :ballchain: kun menohaluja olisi kovastikin, mutta vielä ei kannata antaa palaa. Vielä ensi viikko pitää malttaa, sitten on vähän helpompaa kun joulu-uusivuosi sotkee kuvioita kuitenkin eikä ajatus karkaa koko ajan lenkkipolulle/juoksumatolle/spinning pyörän päälle. Kunhan noista pyhistä päästään yli niin sitten kirmataan taas! :running:

Link to comment
Share on other sites

Alkuviikkoa haittasi edellisviikon flunssa. Loppuviikolla sain kerättyä 32,9 km keskivauhdilla 5.56/km.

Kovin ovat vaatimattomia meikäläisen määrät, mutta mitä sitä enempää juoksemaan kun tuntuu peruskunto näilläkin määrillä pysyvän kohtalaisena. Ja onpahan sitten keväämmällä varaa nostaa määriä.

Link to comment
Share on other sites

Ma: 11.4km Juoksu - 68%

Ti: 9.0km Juoksu - 67%

Ke: Lepo (Kotikuntopiiriä)

To: Lepo

Pe: 11.5km Juoksu - 64%

La: 9.5km Sauvakävely - 56% + kotikuntopiiriä

Su: 22.7km Juoksu - 63%

Juoksua 54.6km ja sauvakävelyä 9.5km = 64.1km ulkoilua.

Juoksukilometrejä puuttuu 35.2km (2500km:stä). Tavoitteena ei ole ollut kyllä tuo 2500km tälle vuodelle, olen vaan juossut juoksemisen ilosta. Ehkäpä välillä liikaakin... koska sykkeet oli jossain vaiheessa aika korkealla. Juoksumattotesti (loka-marraskuun vaihteessa) + PVK paljasti lievän ylikunnon ja alhaisen hb arvon. Mutta nyt parin kuukauden pelkällä PK juoksulla ja rautakuurilla sykkeet on tulleet todella hyvin alas ja hb arvo normalisoitunut. Sykkeet ei ole olleetkaan näin alhaisella tasolla koko reilun kolmen vuoden aikana, kun olen juoksua harrastanut.

Näköjään kannattaa uskoa viisaampia, jotka kehoittaa tuota PK juoksua vaan nylkyttämään. Nyt se on omalla kohdallani todistettu, että se kannattaa. Toisaalta odotan jo noita tehokkaita harjoituksia...mutta vielä pitää malttaa muutama viikko:)

Link to comment
Share on other sites

Yhteensä 28,5 km ajassa 3:35.

Viikon avainharjoitus oli:

su: tv kova 4,3 km / 0:23:06 / 161

Vaikka pitikin olla kevyt viikko, niin ei näin kevyt kuitenkaan; ylityöt, sosiaaliset velvoitteet ja opinnot veroittivat vähän kokonaismäärää (2 lenkkiä jäi tekemättä).

Ensiviikon pitäisi taas olla vähän kovempi viikko, ellei keittiöstä ala kuulumaan hellanaputusta, kun kuulemma jouluvalmisteluitakin pitäisi tehdä.

t. Nylkky

Link to comment
Share on other sites

Alaselän ja lantion ongelmat pakotti oikaisemaan kotiin kesken pitkän. n. 10km, 6.20min/km. Pistää taas miettimään onko harrastuksen jatkamisessa mitään mieltä? Vaan onko onko tässä sitten mitään järkeä muissakaan puuhissa, eli eiköhän se siinä samalla mene yks juoksuharrastuskin. Näet vitutuksen määrähän on vakio. Olo ei paranis vaikka juoksemisesta luopuisikin.

Loppujenlopuksi viikonaikana vain 37km juostuja. Selkävaivat lyhentää lenkkejä roimasti ja aiheuttaa paljon ylimääräisiä lepopäiviä. Lääkärille jos erehtyy vaivojaa valittamaan niin vastaus on -älä juokse jos se aihettaa vaivoja!

Link to comment
Share on other sites

Ma. TV kevyt 10km. 1:04:58 (6.28/km) avg.HR. 133

Ti. Lepo

- Pumppu jytkytteli edellis yönä siihen malliin, että lepo on paikallaan.

Ke. PK 14.7km. 1:31:01 (6.11/km) avg.HR. 141

- Ehtoolla vielä kuntopiiri 30min. Lähinnä jalat + vatsa.

To. Pitkä 20.37km. 2:07:48 (6.15/km) avg.HR. 135

Pe. Aamulla: TV kevyt 10.2km. 1:02:54 (6.08/km) avg.HR. 135

Iltap: PK 10.2km. 1:03:50 (6.13/km) avg.HR. 138

- Työmatka köpöttelyä, tuo paluu oli niin ponnetonta että painui väkisin PK.ksi

La. Lepo

- Ehtoolla mittasin huvikseni leposykettä ja häämmästyksekseni huomasin että mittari

näytti lukemaksi 43-45 !?

Su. TV kevyt 14.7km. 1:29:12 (6.04/km) avg.HR. 135

- Kulkipa mukavasti.

Viikkoon hieman vähemmän kuin mitä oli suunniteltu, eli 80.17 km.

Ihan OK määrä kuitenkin.

Edit: Puuttu niin maan prrr.... PALJON

Link to comment
Share on other sites

Ma: Juoksu 18,2- avg 152 68%

Ti: Juoksu 8,3- avg 145

Ke: Juoksu 13,5 - avg 146

To: Lepo

Pe: Juoksu 12,5 - avg 146

La: Juoksu 16,8 - avg 156 (VK)

Su: Juoksu 30,8 - avg 151

No niin satanen meni rikki !! tai siis kilsat oli viikolla tasan 100. Tänään lähtiessä kotoa sanoin tekeväni sellaisen parin tunnin lenkin, eli kilometreissä noin 22 km. Juoksu kuitenkin kulki niin hyvin, että loppupuolella totestin tuon 30 km sarapyykin olevan haarukassa pienellä lisälenkuralla. Vuositavoite 1500 menee rikki nyt helposti. Jäljellä enää 55 km. Nyt voi hyvällä mielin valvmistautua Possun perän mutusteluun Jouluna ! Viikon kalorit 8388 Kcal ja aikaa tuohon 100 km:n meni 9:22.49

Link to comment
Share on other sites

ma lepå

ti lepå

ke lepå

to 6km kevyt saunalenkki

pe lepå

la uintia 1000m + vesijuoksua 30min

su 10km kevyesti

:ballchain:

Ei millään malttaisi lepäillä ja palautella, kun juoksukin kulkee jo ihan hyvin.

Mutta viisaammat ovat kertoneet, että pitää ottaa lungisti vielä.

OK, syödään kinkkua & suklaata ja makoillaan vielä pari viikkoa...

Sit alkaa treenit kohti Comradesta!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy