Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Endurance Jukolan viestiin 2008

veekoo
 Share

Recommended Posts

Viime vuonna Endurance keräsi joukkuetta Jukolan viestiin, mutta muiden kisojen takia seitsemää veljestä ei silloin saatu kasaan. Kiinnostusta tuntuu kuitenkin selvästi olevan joten nyt kannattaa yrittää uudelleen. Jos olet kiinnostunut lähtemään mukaan, niin pistä viestiä tälle foorumille tai YV:nä suoraan minulle.

Jukolan viesti järjestetään 14.-15.6 2008 40 kilometriä Tampereelta pohjoiseen Teiskon Kaanaassa, eli täällä: http://02.fi/linkki/1907. Jukolan viesti koostuu (kuten aina) 7 suunnistusosuudesta, jotka ovat matkaltaan 7-15km. Käytännössä yhden osuuden läpimenoon menee 1.5-3h, jopa enemmänkin, suunnistustaidosta riippuen.

Millään vakavahenkisellä kilpailumielellä ja tulostavoitteilla ei ole tarkoitus lähteä mukaan. Jonkinlainen suunnistuskokemus on kuitenkin metsässä tarpeen. Jos olet joskus harrastanut suunnistusta, niin tiedät mistä on kyse ja kisakunnon ehtii teroittaa kuntoon iltarasteilla. Iltarastit alkavat tyypillisesti ympäri maata huhtikuun tienoilla.

Ilmoita nimesi minulle vaikka et ole aivan varma mahdollisuudestasi osallistua. Pistä samalla pikkuisen tietoa sunnistusharrastuksestasi ja esim. yösuunnistuskokemuksestasi. Jos et ole vielä Endurancen jäsen, mutta tunnet itsesi ultrahenkiseksi ("kyllä minäkin vielä joskus") metsäjuoksijaksi, niin pistä vaan rohkeasti viestiä tännepäin. Endurance voi ilmoittautua kisaan yhteisöjoukkueena, joten joukkueeseen voivat osallistua niin miehet kuin naisetkin.

Minusta kaikkein parasta olisi jos nimet saataisiin kasaan ja ilmoittautuminen sisään jo hyvissä ajoin, jolloin mukaan tulijat tietävät varmasti että homma toteutuu.

Itse olen harrastanut suunnistusta 5+ vuotta ja Jukolan viestiin olen osallistunut kerran (2007). Minä varaan alustavasti itselleni 3. osuuden (pitkä yö/hämäräosuus), mutta tästä voidaan kyllä keskustella tarkemmin, kunhan nimiä on riittävästi kasassa.

Lisätietoa Tampereen kisasta löytyy osoitteesta http://www.jukola2008.net. Tarkkaa kisakutsua ei ole vielä julkaistu, mutta niitä odotellessa voi lueskella vuoden 2007 kisaohjeita http://www.jukola2007.net/virkia/jukola.nsf/sp?Open&cid=Content52654.

veekoo

• 2 weeks later...
  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Enää 5 kuukautta jäljellä Jukolaan. Endurancen Jukola-tiimi ei ole tällä foorumilla paljon meteliä pitänyt, mutta taustalla on tapahtunut. Kasassa on nyt 5 nimeä: Mikael Heerman, tossunpohja, zxcv, tommi ja veekoo. Suunnistuskokemusta koko porukalla on, mutta hiukan hajanaisesti. Kunto ei kuitenkaan tällä porukalla lopu kesken.

Seitsemästä veljeksestä puuttuu vielä pari, joten kiinnostuneet ottakaa yhteyttä.

Ja samana viikonloppuna Jukolan kanssa ovat Forssan Suvi-ilta, Comrades, SM-viestit, Juoksun Juhlaa Savonlinnassa, ...

Vaadimme kalentereihin lisää viikonloppuja!

Yksinkertaista: peruutetaan juhannus, niin saadaan isoille juoksutapahtumille enemmän tilaa. :hali_hehe: Suomessa kun juhannuksena uskalletaan järjestää lähinnä perinteisiä lyhyitä hölkkiä ja muutama yleisurheilukisa. Ulkomaisista vaihtoehdoista voi mainita vaikka Ultrabalatonin (212 km) 21.-22. kesäkuuta.

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Nyt on suunnistuskausi avattu täälläkin suunnalla. Eiliset iltarastit Pirttimäen tutussa maastossa ja viiden kilsan radalla sujuivat ilman suurempia pummeja. Vai olisko sittenkin oltu vähän hukassa, kun juoksemamme polun poikki loikki peura?

Suot ovat edelleen aika märkiä, mutta nythän mennään vasta huhtikuun loppua. Näkyvyys metsässä on kuitenkin vielä hyvä, kun puiden lehdet eivät vielä ole puhjenneet. Muutama viikko vielä ja metsä näyttää aika erilaiselta.

Jokos joukkueelle on saatu seitsemäs juoksija?