Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Helsinkiläisen coopertesti - Töölönlahti kaksi kertaa ympäri!


JuoksiJanne

Recommended Posts

Kävin kokeilemassa.

Ensimmäinen kierros 9'38, toinen 9'27. Tosin sen verran liukasta että sutimiseksi meni... Mutta tästä on hyvä jatkaa ja parantaa! Yhden kierroksen mitta on noin 2,15km.

Käykäähän Helsinkiläiset ja muutkin kokeilemassa mihin aikaan kierrätte kaksi kertaa Töölön lahden ympäri! Tietty muitakin kierrosmääriä ja aikoja saa kirjata.

Itse olen sitä mieltä että lahden ympäri on helpompi kiertää vastapäivään.

post-1072-14304184513591_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Miksi se on cooperin testi? :smiley:

Se on itseasiassa Marsalkka Carl Emil Mannerheimin Cooper -nimisen hevosen mukaan nimetty reitti, jossa kyseisen hevosen talli sijaitsi nykyisen oopperatalon nurkilla. Se paloi tuntemattomasta syystä vuonna 1888. Tätä ratsukkoa laukattiin useasti töölönlahden ympäri itse marsalkan ollessa lukemassa ylioppilaaksi Helsingissä Böökin yksityiskymnaasissa.

:viheltely:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kävin kokeilemassa.

Ensimmäinen kierros 9'38, toinen 9'27. Tosin sen verran liukasta että sutimiseksi meni... Mutta tästä on hyvä jatkaa ja parantaa! Yhden kierroksen mitta on noin 2,15km.

Käykäähän Helsinkiläiset ja muutkin kokeilemassa mihin aikaan kierrätte kaksi kertaa Töölön lahden ympäri! Tietty muitakin kierrosmääriä ja aikoja saa kirjata.

Itse olen sitä mieltä että lahden ympäri on helpompi kiertää vastapäivään.

Jep...kävin kokeilemassa muun lenkin ohessa kierrosta Töölönlahdella. Mulla menee n. 10 minuuttia saapua baanalle ja sitten nappasin kellon eka kierrokselle ja askelsin perusvauhtia syke vaihdellen 130-145. Kierros sujui tasan 11 minuuttiin. Toiselle kierrokselle laitoin hieman tehoa lisää ja syke nousi tuonne 145-155 välille ja kello pysähtyi aikaan 10.06. Kiersin tietty vastapäivään tuon lenkin...jotenkin se tuntuu luontevammalta. :goodvibes: Janne on vetänyt lenkin suht napakkaa vauhtia!

Link to comment
Share on other sites

Jos juoksee 2 kierrosta töölönlahden ympäri alle 18 minuutin, niin tulosta voi pitää hyvänä cooper-asteikolla.

17.38 vastaa noin 3000m cooperissa. Linnunlaulussa taitaa olla lisänä aika iso mäki.

Pitääpä mennä joskus kokeilemaan.

edit: Sain ulkoilukartalta mittaamalla 4,108 km. Tällöin 3000m raja olisikin 17.17. Johonkin kun raja täytyy vetää, niin sanotaan, että jyvät ja akanat erotellaan 17 minuutin kodalla.

Link to comment
Share on other sites

Enpä nyt sano kovin kummoista vauhtia juosseeni. Keväällä vedetään vähän vielä tiukemmin kun alkaa asfaltti kuivumaan!

Hei mittailkaapa muutkin reitin pituutta, siis juosten mahd. lyhyesti "sisärataa". Saadaan luotettava tulos. Luulen että suuntoni gps antaa hieman yläkanttiin reitille mittaa.

Mutta hei! Miten olisi joku kesä esim. 12h endurance töölönlahdella? Kun reitti on n.2km, on huolto erittäin helppo järjestää ja tapahtumalle tulisi helposti yleisöä.

Link to comment
Share on other sites

Mutta hei! Miten olisi joku kesä esim. 12h endurance töölönlahdella? Kun reitti on n.2km, on huolto erittäin helppo järjestää ja tapahtumalle tulisi helposti yleisöä.

Ei muuten ollenkaan huono ajatus. Ultrajuoksun näkyvyyden kannalta tuo olisi aivan loistava paikka järjestää 12 (tai 6, 24, 48 etc.) tunnin juoksua, ja reitin merkintä ja valvonta ei tosiaan ihmeitä vaatisi (ei pysty oikaisemaan).

Ainut ongelma on siinä, että Endurance seurana on tarpeeksi kuormitettu nykyisellä kahden kilpailun vuotuisella järjestämisellä. Peräkylän Ponnistukselle puolestaan taitaa MasU riittää ultrakuvioissa. Tarvittaisiin siis järjestävä taho ottamaan päävastuu kilpailun toteuttamisesta. Talkooväen saanti luultavasti hoituisi kunhan joku organisoi.

Link to comment
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ketjua lukevat   0 members

    • Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä
  • Kaikista tuotteista -5% koodilla SEPPO (affiliatelinkki)

     

    Screenshot 2022-10-17 at 12.33.21.png

     

     

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy