Jump to content
Juoksufoorumi.fi
Guest Rekisteröimätön

Kuinka ylläpidätte lihaskuntoa?

Recommended Posts

Kestovoimaohjelma (lihaskestävyys)

sarjat: 3-5x

lihaskuorma: oma keho, kuntopallo

toistot: 20-50x

liikkeitä vähintään: 5-8

kokonaistoistomäärä: 500-1500

suoritustempo: rauhallinen

harjoitusmenetelmä: kuntopiiri tai kiertoharjoittelu

Kuntopiiri 1.

1) haarahyppely 50

2) vatsa 10

3) päkiähyppely 20

4) etunojapunnerrus 10

5) pakarajuoksu 50

6) dippi 10

7) polvennostohyppely 20

8) selkä 10

9) käsiliike käsipallolla

10) etunojahyppely 10

11) vatsaliike ristiin 10

12) jännehyppely 10

yht. 215 toistoa

Kuntopiiri 2

1) etunojahyppely 20

2) vatsa 20

3) polvennostojuoksua 20

4) selkä 20

5) penkille nousua hypyllä 20

6) dippi 20

7) päkiähyppely 20

8) etunojapunnerrus 20

9) jännehyppely 15

10) vatsa 10

11) pakarajuoksu 50

12) leuanveto 5

yht. 240 toistoa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko jossain naistenlehdessä/somessa ollut viimeaikoina juttua lihaskuntoliikkeiden tekemisestä juoksemisen lomassa? Olen parin viime päivän aikana nimittäin nähnyt kolmen eri naisen punnertavan ja/tai tekevän dippejä puistonpenkkiä apuna käyttäen. Hyvä homma, kannattaisi itsensäkin tehdä useammin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa ite ainakin vein kaverini tuonne puistoon (käytännössä iso ruohokenttä) punnertelemaan ja tekemään vatsoja yms. lenkin jälkeen viimekesänä. EI siihen mitään naistenlehtiä tarvittu. Huomasin vaan että jotkut nuoret miehet siinä lähellä innostu myöskin punnertelemaan... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sali: vapaat painot; mave,rive,eri kyykyt,penkki/pecdec, pystypunnerrus ja lisäks pienemmät hionta/huoltoliikkeet - vähän päinvastaista mitä juoksijan kuuluisi tehdä

ulkona/kotona: leuat tärkeimmässä osassa sekä jalkojen nostot roikkuen tai kaltevalla tasolla sekä ulkona tukkipunnerrukset.

Eli enemmän pitäisi palauttavaa ja kimmoisampaa treeniä tehdä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yhden jalan kyykkyjä , salia tammikuu -toukokuu ... puusavottaa moottori sahalla , mäki vetoja/ radalla vetoja  ...mielummin ulkona kaikki reenit !!  päkiällä hyppelyä ... + muita liikkeita keski vartalolle ja jaloille ... välillä whiskii ...ettei tuu yli kuntoo !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Ketjua lukevat   0 members

    Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä



×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy