Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Facebook

chili80
 Share

Facebook  

179 ääntä

1. 1. Facebook

• Minulla on jo profiili.
      90
    • Olen harkinnut profiilin hankkimista.
      14
    • Ei ikinä.. teinien puuhaa.
      51
    • Mikä se on?
      30

Recommended Posts

• Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

4 päivää ollut profiili tuolla ja löytynyt jo 68 kaveria :)

Kaikkia ihmeellisiä kilkkeitä ja kutsuja johonkin vampyyrijuttuihin, vesisotiin ja toinen toistaan tyhmempiin tulee koko ajan. Mutta ei niitä ole pakko omalle sivulle laittaa.

Olin alussa aika skeptinen koko hommasta kun mulla on ollut monessa muussakin vastaavassa paikassa profiili... Mutta Facebook on noista kaikista selvästi teknisesti paras ja siellä tuntuu olevan suomalaisia ihan älytön määrä... Monelta eri taholta mut pakotettiin tuonne liittymään niin pakko se oli sitten luoda profiili.

Ihan kivaa puuhastelua toi nyt jonkun aikaa ehkä on, mutta uskon että innostus laantuu ja jonkun ajan päästä tuosta ei puhu enää kukaan :icon_rolleyes:

"Turhake" - ihanaa tämä perisuomalainen ennakkoluuloisuus :icon_rolleyes:. Toiset taivastelee Facebookia ja notkuvat illat pitkät gabblyssä tai ircissä! Facebook on yksi uusi internetissä toimiva (sosiaalinen) media jonka avulla voi pitää kätevästi yhteyttä ystäviin ja työkavereihin. Perustuu täysin vapaaehtoisuuteen, mutta hyvin koukuttava. Rekisteröidyin vasta syyskuussa, yhden seppolaisen innoittamana, ja pian löytyikin koko joukko vanhoja tuttuja profiilein. "Teineiksi" olisi heistä voinut useimpia nimittää joskus vuosia, vuosia sitten. Ensimmäisinä viikkoina tuli notkuttua aika tiuhaankin, nyt alkaa tasaantua, vienyt aikaa lähinnä televisiolta. Kiinnostavaa huomata, miten uusia piirteitä tutuista kavereista paljastuu! Tällaiseen inhimilliseen uteliaisuuteen ja verkostoitumiseen kai Facebookin suosio perustuu.

Kiinnostavaa huomata, miten uusia piirteitä tutuista kavereista paljastuu! Tällaiseen inhimilliseen uteliaisuuteen ja verkostoitumiseen kai Facebookin suosio perustuu.

Enemmän kavereista paljastuu kyllä keskustelufoorumissa keskusteltaessa mutta kyllä tuo on kiva verkostoitumissaitti ja paljon toimivampi kuin mitä esim. orkut on.

Ja eräille ei riitä yksi vaan ovat aktiivisia niin friendsterissä, myspacessa, orkut:ssa jne.

Löysin facebookin avulla paikallisen hyötypyöräilijöiden järjestämän kokoontumisajonkin, jotain konkreettista hyötyäkin. Blackjackia, packmania, rps:ää ja kaikenlaisia turhakepelejä tulee silloin tällöin pelattua, erityisen kivaa ovat nämä verkostopelit.

Kyllä tuo on erityisen hyödyllinen niille jotka ovat päättämässä opintojaan ja etsivät luontevaa tapaa pitää yhteyttä vanhoihin opiskelijakamuihin. Oman ikäisiä opiskelukavereita en ole juuri siellä tavannut, enemmänkin harrastusten piiristä kaikki.

Tuli laitettua profiili pystyyn, mutta en vielä ole oikein keksinyt mitä käyttöä mulla on koko systeemille. Vampyyritouhut ja muut vastaavat kävi ärsyttämään saman tien, joten ne jätän jatkossa huomiotta. Toinen mikä tuntuu täysin älyttömältä on niiden pienten piirrettyjen kuvien lähettely lahjaksi, kun ei niillä mitään käyttöä ole (mutta toisaalta ajatushan on tärkein niinkun sanotaan). No jos tällä facebookilla jotain sosiaalista merkitystä tulee mulle olemaan, niin sitten se on hyvä olemassa.

Profiili löytyy ja ystäviä muutamia, mutta en oikein ole omakseni ottanut.

Mielenkiintoisempi foorumi on LinkedIn: http://www.linkedin.com/, joka on tarkoitettu ehkä enemmän työelämän verkostoksi. Huono puoli LinkedIN:ssä, ettei voi omaa kuvaa ladata omalle sivulleen, siten olisi jossain tapauksessa helpompi tunnistaa vanhoja kollegoitaan ja linkittyä heidän kanssaan.

Profiili löytyy ja ystäviä muutamia, mutta en oikein ole omakseni ottanut.

Mielenkiintoisempi foorumi on LinkedIn: http://www.linkedin.com/, joka on tarkoitettu ehkä enemmän työelämän verkostoksi. Huono puoli LinkedIN:ssä, ettei voi omaa kuvaa ladata omalle sivulleen, siten olisi jossain tapauksessa helpompi tunnistaa vanhoja kollegoitaan ja linkittyä heidän kanssaan.

Sama vika LinkedIn on ollut mukana jo pitkään, facebook:ia ei ole tarvinnut vielä avata. Ehkä kun koneella tulee oltua ei työasioissa n. 20min max päivässä ja loppuaika menee tän reaalimaailman pystyssä pitämiseen (no, myönnetään on se jo aika vinossa silti). En ole tosin irq:ssäkään käynyt kuin kerran katsomassa (tai ok, siis galleriassa).

Kyllä näin vanaha ihiminen saa tommoset hömpötykset unohtaa. Eikö ihmisillä oo mitään hyödyllisempää tekemistä? Mulle tekee nykyään tiukkaa, että pystyy reenaamaan tarpeellisen määrän ja käymään siinä sivussa sitten keskusteluja gabblyssä ja hoitaa muitakin sosiaalisia suhteita. Ja sitten pientä bisnestä näin joulun alla täytyy myös harrastaa, että saa sitten jouluna ripustaa joulukuuseen vaikka viidenkymmenen euron seteleitä :viheltely:.

Tehkää tekin vaikka käsitöitä! Joggerille erityisesti suosittelisin vaikka virkkaamista! Pipo jouluksi!:9999: