Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Endurancen syysleiri

Pasi
 Share

Recommended Posts

Hepsankeikkaa. Nyt kun leiri on jo ovella, niin laitan vielä tännekin muutaman jutun eli näitä eri juoksureittivaihtoehtoja jos joku haluaa vaikka miettiä jo etukäteen, millasta lenkkiä haluis millonkin jolkotella. Reittejä ja -yhdistelmiähän on pilvin pimein, mut tässä ois muutama ehdotus mistä vois valita:

-------

1) "Valaistu" 4,4/4,7/5,6km (talvella perinteinen + luisteluhiihto, valaistu, tasaista, alku asfalttia ja loput hiekkatietä, wc puolivälissä).

2) "Opiston" 3/5/7/10km (talvella perinteinen hiihto, ei valoja, kumpuilevaa metsätietä (autotien levyistä) ja lopussa pätkä hiekkatietä, laavu + wc 7/10km lenkkien puolivälissä, noin 3,5km opistolta).

3) Ilvesreitti kohti Heinolaa (sekalaisesti tasaista, kumpuilevaa ja mäkistä hiekka-/metsätietä, autotien levyistä). Matkavaihtoehdot:

- Mustalammen reitti 7,1km

- Kivikolun reitti 11,9km

- Kyöpelinvuoren reitti 14,8km

- Salijärven reitti 17,8km

- Vahravuoren reitti 21,5km

- Jyrängön reitti (täyspitkä kierros) 26,3km

Ylä-Musterin kota + wc Kyöpelinvuoren reitin kääntöpaikalta noin 500m opistolle päin.

4) Luontopolku 2,2/3,9km (kivaa harjumaisemaa, aika mäkistä mut alussa vähän aikaa tasasta, kapeaa ja mukasti juostavaa polkua).

5) Tasasta autotietä eli perinteistä asfalttijunnausta joku reilu 20km:n ympyrälenkki (mukana noin 3km hiekkatietä).

6) Kiintorastit 20kpl, jos ei pahoja pummeja tuu ja hakee kaikki niin menee ehkä noin 2-2,5h suunnistustaidoista riippuen. Voi hakea tietty vaikka vaan yhen tai muutaman niin saa kivan verryttelyn ja voi kuseksia mihin lystää.

7) Pasin "yhteislenkki-ehdotus/suositus": sekalaisessa maastossa (helppoa hiekkatietä, kumpuilevia kapeita metsäpolkuja, harjumaisemaa, matkalla pari laavua ja kota), pituus arviolta n. 22km (Hietsu tietää ton mitan tarkemmin kun sillä oli mittari testilenkillä). Mahdollisuus oikasta lopussa, niin tulee pikkasen alle 20km - oma hatusta vedetty arvio noin 16-18km. Ylä-Musterin kota + wc paluumatkalla noin 6-7km ennen opistoa.

-------

Tässä siis muutama vaihtoehto, mistä toivottavasti riittää kaikille valinnanvaraa yhdelle viikonlopulle. Jos ei, niin kyselkää ihmeessä lisää (on mm. suota, mäkitreenipaikkoja, junan kiskoa, voimalinjaa pitkin rämpimistä, kalteva 188m sisärata ja yks yleisessä käytössä oleva juoksumatto jos joku haluaa sitä tahkoa). Ja se rantasauna mikä on Valkjärven rannassa ja varattu Endurancelle la-iltana, niin sen ympäri (siis Valkjärven, ei saunan) kiertää n. 1,1km mittainen valaistu ja tasanen, hyvin juostava polku niin voi vaikka iltalenkkinä tai sen loppuosana kierrellä sitä ennen löylyttelyä.

Reittimerkkaukset saan valmiiks lauantai-aamuun mennessä ja mun mielestä pitäis nyt olla sen verran selkee juttu, että voi jättää rillit kotiin eli eksyminen omaan piikkiin jos juoksee jostain risteyksestä väärin:

-------

1) "Valaistu": opiston oma viitotus

2) "Perinteinen": opiston oma viitotus

3) Ilvesreitti: opiston oma viitotus + Endurance-kyltit risteyskohdissa, mistä voi halutessaan vaihtaa juoksupuolta ja lähteä "ennenaikaiselle" paluumatkalle jos alkaa väsyttää (täyspitkä reitti on muodoltaan kapea ovaali, eli juostaan oikeeta puolta kohti Heinolaa ja palataan takaisinpäin vasenta puolta, puolenvaihtojen vaihtopituudet 100-500m eli kätevä juttu ja monta valintavaihtoehtoa). Lisäksi myös sinistä kreppinauhaa, jolla on merkattu kokopitkä kierros eli aina Heinolaan asti. Paluumatka (vasen puoli) valaistu, joten upea tunnelma pimeellä juostessa.

4) Luontopolku: opiston oma viitoitus + mukaan otettava kartta

5) Asfalttivaihtoehto: Endurance-kyltit risteyskohdissa, reitti kiertää myötäpäivään

6) Kiintorastit: Herran haltuun. Rasteilla ei leimaisimia, vaan ainoastaan rastilippu + rastin numerokoodi, josta voi tarkistaa että on oikeella rastilla. Poikkeuksena rastit nro: 120, 121, 122, 123, 125, 138, 139, 140 ja 141, joille vein kirjaimet ja niistä muodostuu suomalaisen urheilijan nimi (anagrammitehtävä). Oikean vastauksen keksineille palkintona vapaavalintainen jätskipuikko tai -tuutti uimahallin Sportti-kahviosta (pitää olla merkattuna, miltä rastilta löytyi mikäkin kirjain eli ei mitään joukkojuksausta ajatuksella "Pasin kukkaro tyhjäksi").

7) Yhteislenkki-ehdotus: oranssi kreppinauha-opastus (myös lyhyemmällä vaihtoehdolla, joka erkanee noin tunnin juoksun jälkeen)

-------

Niin, ja ottaisko joku kannettavan tietokoneen mukaan kun Juki on tehny Photostory 3 -ohjelmalla Spartathlon-diaesityksen (kestää noin 22min), niin halukkaat voi kattoa sitä vaikka urheiluhallin luentosalissa videotykin kautta seinälle heijastettuna?

Hotellimajottujien päivällinen Kaskelassa (opiston kartta nro 2) päättyy klo 19 eli Edwinin ehdotus on musta hyvä, että pätkästään johonkin paikkaan kokouksen väliin vaikka puolen tunnin ruokatauko niin ehtii ruoka laskemaan ennen iltalenkkiä. Kokoustila 99% varmuudella samassa Kaskela-rakennuksessa kun ruokailukin, niin kävelee minuutissa kokoustilasta salaattipöydän luokse. Ootteko samaa mieltä?

Reitti-infot löytyy urheiluhallin (iso kuplahalli, opiston kartta nro 15) aulasta ja mun kämpältä, jottei tartte muistaa ulkoa näitä kaikkia juttuja ja puhelin on 040-589 0626 eli soitto heti jos tulee jotain kysyttävää. Siis ihan mitä vaan eli ei tartte ees olla mitään tärkeetä asiaa.

Jotain varmaan jäi, mut lisäillään jos tulee mieleen. Nyt jättiannos spagettia naamariin. :ruokaa:

• Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Valinnan varaa näyttää riittävän. Mä oisin innosta soikeena pelkästään tästä lenkistä kahtena päivänä:

7) Pasin "yhteislenkki-ehdotus/suositus": sekalaisessa maastossa (helppoa hiekkatietä, kumpuilevia kapeita metsäpolkuja, harjumaisemaa, matkalla pari laavua ja kota), pituus arviolta n. 22km (Hietsu tietää ton mitan tarkemmin kun sillä oli mittari testilenkillä).

Harmi kyllä en tiedä mittaa, kun sattui patteri olemaan just silloin lopussa. Mä oon muutenkin turhan suuripiirteinen lenkkimittojen suhteen, kun en ole ikinä viitsinyt edes mittaria kalibroida.

Taidettiin silloin pähkäillä, että mitta olis ollut 24 kilsaa, mutta 22 voi olla lähempänä. Aikaa kului 2.15-2.20, muistaakseni. Lopussa on vähän mäkisempää ja kruununa hieno maisemaosuus harjulla ynnä loppumutkittelut siellä rantasaunan tienoilla.

Jos ei, niin kyselkää ihmeessä lisää (on mm. suota, mäkitreenipaikkoja, junan kiskoa, voimalinjaa pitkin rämpimistä, kalteva 188m sisärata ja yks yleisessä käytössä oleva juoksumatto jos joku haluaa sitä tahkoa).

Ainahan isossa porukassa ainakin muutama suojuoksun ystävä lymyää...

***jää teroittamaan kynsiään Ilvesreittiä odotellessa***

Reittimerkkaukset saan valmiiks lauantai-aamuun mennessä ja mun mielestä pitäis nyt olla sen verran selkee juttu, että voi jättää rillit kotiin eli eksyminen omaan piikkiin jos juoksee jostain risteyksestä väärin.

Hotellimajottujien päivällinen Kaskelassa (opiston kartta nro 2) päättyy klo 19 eli Edwinin ehdotus on musta hyvä, että pätkästään johonkin paikkaan kokouksen väliin vaikka puolen tunnin ruokatauko niin ehtii ruoka laskemaan ennen iltalenkkiä. Kokoustila 99% varmuudella samassa Kaskela-rakennuksessa kun ruokailukin, niin kävelee minuutissa kokoustilasta salaattipöydän luokse. Ootteko samaa mieltä?

Kiitokset Pasi reittiehdotuksista! Yritetään muistaa jotain.

Ja jos ihmettelette kokouksen alkaessa missäs se Edwin on, niin olen TAAS eksynyt jonnekin pöpelikköön ja 30km lenkki onkin tuplaantunut. Sinänsähän nuo ylimääräiset (roska)kilometrit ei nyt haittaa kun valmistaudutaan 24:lle...

Syyskokous alkaa siis la klo 16 ja kokouksessa pidetään puolen tunnin ruoka-/kaffeetauko noin klo 17:30-18:00, jotta hotellimajoittujat pääsevät syömään päivällistä.

Jaahas, on tuossa aikalailla valinnan varaa, mutta minä taidan vaan seurailla perässä, minne sitten "johtajat" päättävätkin suunnata. Asfalttilenkkeily ei kylläkään nyt nappaa, kun on noin hyviä maastolenkkejä tarjolla.

Sunnuntaiaamun lenkillelähdön ajankohdasta heitin jo Pasille toiveen, että joku porukka voisi lähteä vasta klo 9. Jos raflat avautuvat vasta klo 7.30, me hotellimajoittujat emme oikein ehdi sulatella aamiaista kello 8 mennessä, jos yleensä edes ehtisimme sen hotkia. Mutta näitä järjestelyjä voidaan toki katsella sitten paikan päällä. Kyllä minä olen valmis lähtemään lenkille vaikka klo 6, jos niin päätetään.

Reittimerkkaukset saan valmiiks lauantai-aamuun mennessä ja mun mielestä pitäis nyt olla sen verran selkee juttu, että voi jättää rillit kotiin eli eksyminen omaan piikkiin jos juoksee jostain risteyksestä väärin.

Onkos ne opasteet jotain lakanan kokoisia vai :lipsrsealed:

6) Kiintorastit 20kpl

Jos löytää sen Endurancen leiripaikan klo 11:30 lauantaina, niin löytääkö myös kiintorastikartan jostain hakematta ensin Pasia käsiinsä? Jos toi onnistuu, niin mä lähtenen kiertelemään rasteja siinä puolen päivän tietämillä, sikäli mikäli tämä tieto nyt auttaa muita tuosta toiminnasta kiinnostuneita.

Yksi kysymys.. Onko hyvä sitä iltalenkkiä varten ottaa otsalamput mukaan, vai menneenkö yhteislenkkiläiset niitä valaistuja reittejä? Ainakaan minä en huomannut missään noista otsalampuista mainintaa.

Kannattaa ottaa lamppu mukaan ihan kaiken varalta. Ton ilvesreitin oikee puoli (kohti Heinolaa) kun on valaisematon, niin jos tekee mieli iltalenkille lähteä sinnepäin niin ei sit eksy. Tähän vaihtoehtoon kun jo halukkaita ilmaantuikin. Paluumatka sujuukin sit jo ilman lamppua. Tottakai voi halutessaan juosta myös sitä vasenta valaistua puolta eestaas, niin sit ei tartte lamppua.

Sunnuntaiaamun lenkillelähdön ajankohdasta heitin jo Pasille toiveen, että joku porukka voisi lähteä vasta klo 9. Jos raflat avautuvat vasta klo 7.30, me hotellimajoittujat emme oikein ehdi sulatella aamiaista kello 8 mennessä, jos yleensä edes ehtisimme sen hotkia. Mutta näitä järjestelyjä voidaan toki katsella sitten paikan päällä. Kyllä minä olen valmis lähtemään lenkille vaikka klo 6, jos niin päätetään.

Joo, jutellaan tosta ajankohdasta vielä paikan päällä porukalla ja päätetään lopullinen aikataulu. Kaks ryhmääkin voi lähteä nyt, kun merkkasin heti hallin takaa myös sen yhteislenkin alkupätkän. Se on sitten punaisilla kreppinauhoilla, jotka muuttuu muutaman kilsan päästä niihin oransseihin. Aluks oli idea juosta koko lössi yhdessä ja irtiottoja vasta oransseilta merkeiltä, mut nyt saa paahtaa vaikka alusta asti täysillä.

Onkos ne opasteet jotain lakanan kokoisia vai :lipsrsealed:

Ei, vaan ihan ohuita nauhoja vaan. Kunhan hehkutin, kun välillä mietin muutamissa risteyksissä että turhaanko näitä nauhottelen jossain päivänselvissä kohdissa ja mutisin ittekseni, että näistä ei kyllä voi juosta Erkkikään ohi. (sanoo uuno, joka ei ite huomannu ees metri kertaa metri -kokosia kirkkaankeltasia jättinuolia Kreikassa)

Jos löytää sen Endurancen leiripaikan klo 11:30 lauantaina, niin löytääkö myös kiintorastikartan jostain hakematta ensin Pasia käsiinsä?

Kartat löytyy Urheiluhallin (eli se iso kuplahalli) aulan info-tiskiltä. Laitan siihen kirjekuoren tekstillä "Endurancen kartat" ja siitä saa jokanen halukas napata itelleen kartan. Jos joku laittaa tiskillä hanttiin ja pyytää niistä maksua, niin sanokaa että Vierumäki on luvannu sponsoroida nää meille ja se on sovittu juttu.

Kartat löytyy Urheiluhallin (eli se iso kuplahalli) aulan info-tiskiltä. Laitan siihen kirjekuoren tekstillä "Endurancen kartat" ja siitä saa jokanen halukas napata itelleen kartan.

Hienoa! Sitten vaan se pop tyrä etsimään metsästä.

Eli siis mun seuraan saa tosiaan metsälenkille liittyä alkaen klo 12, (ja vauhti on tosi hidasta).