Jump to content
Juoksufoorumi.fi

r
Skylihme

Mitä työtä ET tekisi

Recommended Posts

Hmm... mä taidan pysyä edellisten linjalla ja sanoa, että puhelinmyyntiin en rupeis. Jo ihan sen takia, että olisin todella surkea siinä ja mulla menis hermot varmaan ensimmäisen puhelun jälkeen. Mutta tuo ei suinkaan ole ainoa työ, johon mua ei saisi. Autonkorjaaja ois lähes yhtä paha homma: likasta puuhaa ja huono palkka. Lisäksi yläasteen ruotsin opettajan homma vois olla melko turhauttavaa...

Oishan näitä vaikka kuinka, jos vaan alkais miettiä, mut eiköhän tässä ollut tarpeeksi.

On kans ihan pakko mainita tuo puhelinmyyjä. Siihenkin mut on saatu huijattua joskus aikoinaan (lehti-ilm. ei sanottu että mitä työtä on ja epätoivoinen kun olin niin menin ansaan), mutta en kestäny sitä ku about kaks päivää.. ihan sairasta ihmisten huijaamista koko homma, en suosittele! En ikuna haluais olla myöskään teurastaja tai ammattisotilas, enkä sellasessa työssä jossa tietäisin että se tuottaa vahinkoa muille ihmisille. Ja talvella en kovin vapaaehtoisesti suostuisi olemaan kokopäiväisesti ulkotöissä.. ainakaan täällä suomen kylmyydessä.

Ihmisten kanssa tehtävä työ on ehdottomasti mun juttu ja siihenhän nuo tämänhetkiset opiskelutkin suuntaavat :smiley:

Kyllä minäkin voisin tehdä melkein mitä tahansa. Joskus ajattelin, että olisi pitänyt pyrkiä tuollaiseen puhelinmyyntitouhuunkin ihan vaan sen takia, että oppisi puhumaan paremmin puhelimessa.

Ei tässä ketjussa ole kyllä juuri sellaisia ammatteja vielä lueteltu, ettei itse voisi tehdä (no, ehkä mainitut seksityöläisen hommat nyt kuitenkin). Mutta pari sellaista, joitten tekemiseen kynnys olisi ainakin huomattavan korkealla, tuli mieleen.

Ensinnäkin, en haluaisi tehdä mitään sellaista ammattia, joka olisi jatkuvaa reissaamista ympäri maailmaa, ja mikä tekisi normaalin ystävyyssuhteiden ylläpidon ynnä normaalin kotielämän, perheen perustamisesta nyt puhumattakaan, mahdottomaksi.

Toiseksi. Veli sai aikanaan kesätyöpaikan Kariniemen broileritehtaalta, ja jos hän paikan olisi ottanut (sai myös toisen paikan muualta, otti sen), työnkuvana olisi ollut siivota muistaakseni käsipelillä teurasjätteitä. Sen kaltaisen työn tekeminen olisi kyllä vähintäänkin niitä vihonviimeisiä oljenkorsia.

En tekisi varmaan mitään työtä, jos ei olisi pakko - harrastuksia riittäisi. Tuo thai hierojan ammatin vieroksunta ihmetyttää, ei kai se poikkea fys.hierojan tai urheiluhierojan työstä millään muotoa??? :surrender:

Mutta kun on pakko niin siistit sisätyöt ovat bueno, räntäsateessa oisi paskamaista olla lapiomies tai metsuri (vaikka arvostettavaa työtä tekeekin)

En tekisi varmaan mitään työtä, jos ei olisi pakko - harrastuksia riittäisi. Tuo thai hierojan ammatin vieroksunta ihmetyttää, ei kai se poikkea fys.hierojan tai urheiluhierojan työstä millään muotoa??? :surrender:

(vaikka arvostettavaa työtä tekeekin)

Joo minäkin olen kuullut, että thaihieronta on itseasiassa tosi tehokasta hierontaa, eikä välttämättä(!) vastaa sitä mielikuvaa, mikä ihmisillä usein on. Poikkeuksiakin ilmeisesti on, ainakin päätellen lehtijutuista, mitä viime aikoina on kirjoitettu.

Mutta alkuperäiseen kysymykseen: Kyllä se minunkin mielestä on se kaikenlainen puhelinkaupustelu varmasti maailman viheliäisintä hommaa. Olisiko kiva olla kaikkien ihmisten mielestä raivostuttava kiusankappale? Mun mielestä ne on sitä kaikki, olkoon miten hyvällä asialla tahansa...

Mä taas olisin mielelläni sellainen vanhan ajan metsuri joka kulkee sahan kanssa metässä kaiket päivät ja ruokatauot on nuotion äärellä jossain korpimailla. Isolla monitoimikoneella möyryäminen sen sijaan ei ole yhtä houkuttelevaa.

Ehkä ainut ammatti mitä en tekis mistään hinnasta on turkistarhaaja. En vaan pystyis. Myös teurastamolla joku käsittelyketjun alkupään homma olis aika karsea. Eipä kyllä houkuttele puhelinmyyjän tai ovelta ovelle kiertävän kaupistelijan työtkään. Paparazzin tai juorutoimittajan homma olis liian törkeetä.

Kokemusta puhelinmyynnistä yhden illan verran, enkä kyllä lähtis kyseistä työtä tekemään. Ensimmäisenä minulle tuli mieleen, että en haluasi olla yksin kioskin myyjänä jossain syrjäkadulla tai ajaa taksia yöllä. Tehdastyö kolmessa vuorossa ei myöskään pidemmän päälle innosta, tätä on tullu kesätyöläisenä kokeiltua, eikä ollu mun juttu. Opiskeluaikana on myös vahvistunut käsitys siitä, etten halua yliopistolle tutkijaksi...

-Puhelinmyynti. Ei kaipaa lisäselityksiä.

-Postinjako. Joutuu heräämään pirun aikaisin, samat rutiinit ja talot joka päivä. Paljon rappuja juostavana, ei kestä polvet. Tätäkin työtä tuli kokeiltua, toivottavasti jatkossa tajuaa pysyä kaukana moisesta hommasta!

-Ohjelmointi. Mikään ei ole niin tylsää kuin ohjelmointi. Koulussa joutunut moistakin tekemään. Kaikki muutkin hommat missä joutuu olemaan 8 tuntia päivässä istumassa jonkun päätteen edessä, kassalla tjs. menevät samaan kategoriaan.

-Kännyköiden kasaaminen Nokialla. Tuosta puuhasta on kyllä kuullut niin paljon kauhutarinoita että parempi pysyä hyvin kaukana. Moni kaveri on ollut tuolla, jotkut ovat kestäneet päivän ja jotkut ovat siellä edelleen. Tuo on lisäksi jotain kolmivuorohommaa jotain päivärytmit menee ihan sekaisin. Olen ihan tarpeeksi sekaisin nyt jo, eikä ole tarvetta olla enempää sekaisin.

Entinen työkaveri lähti reilu vuosi sitten "eläkkeelle", vaikka on noin 40 wee. Tämä eläkkeelle siirtyminen tarkoittaa hänen kohdallaan vedonlyönnin puoliammattilaisesta siirtymistä täysammattilaiseksi, ja samalla työpaikasta irtisanoutumista. Nyt viime viikolla heidän porukkatiiminsä lunasti reilun 3 miljoonan kertoimen monivedossa, jossa olin itsekin vuoden verran aikoinaan. Hän siis ei käy töissä, vaan on päätoiminen vedonlyöjä. Tuota hommaa voisi itsekin ajatella, jos olisi samanlaiset pääomat takana aloittaa tämä jalo työ.

Puhelinmyyntiä olen joskus tehnyt, heh. Ei siitä sen enempää...myös kaupparatsuna myymässä ilmavalokuvia ovelta ovelle. Tuota hommaa jaksoin tehdä lähes kuukauden kuitenkin. Nykyinen hommakaan ei oikein jaksa hirveesti enää kiinnostaa, vaikka sillä taloudellisesti pärjääkin ihan mukavasti. Ja ehkä tuo kouluttautuminen hierojaksi muutama vuosi sitten voisi olla se juttu, koska anatomiasta olen ollut aina kiinnostunut. Tosin koskaan ei tiedä, miten elämä heittelehtii.

Ja vastaus otsikkoon: EN tekisi puhelinmyyntihommia sen enempää kuin muutakaan kaupparatsuhommaa. Lisäksi en lähtisi mihinkään liukuhihnatyöhön. Nykyään varmaan bobcatilla hoidetaan haudankaivuutyöt, mutta jos olisi lapiovääntöä, niin sekin voisi olla aika vastenmielistä, vaikka lapio kyllä istuu hyvin kädessä :) Ja lapiomiehenvalakin luonnistuu. Sitävastoin tuo jiiveen humanistinen puoli kiinnostaisi. Psykologia on ollut aina lähellä syräntä. Ja tietysti anatomia toki kiinnostaa jne.