Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Skylihme

Mitä työtä ET tekisi

Recommended Posts

missään olosuhteissa?

Meinasin ensin laittaa ketjun aiheeksi - mitä työtä haluaisit mieluiten tehdä, vähän niinku viitaten tuonne "haittaako työ harrastuksiasi" ketjun jatkeeksi. Sitten muistin erään henkilön, joka aina sanoi kun näki puutarhatyöntekijöitä kaupungilla vaikkapa haravoimassa - että tuossa on työ jota en tekis vaikka mikä olis.

Siispä onko joku homma mihin ette ryhtyisi, vaikka nälkä kolkuttaisi ovenpieleen?

Ja jos nyt aloitan tän ketjun niin minulle se on aina ollut se lehtienmyyjän homma, siis se missä soitetaan asiakkaille ja aloitetaan se löpinä...hei minulla on sinulle loistava tarjous lehdestä Takahikiän Sepottarien Salaiset...ööö...ja aina kun kauppa syntyy, joku kuulemma kumauttaa jotakin kelloa ja kaikki taputtavat ja saa ruksin nimensä kohtaan siellä toimistolla...näin olen kuullut.

Mut toisaalta koskaan ei saa sanoe ei ikinä, et ei sitä tiiä vaikka päätyisin piankin moiseen hommaan ! :icon_rolleyes:

En tekisi mistään hinnasta toimistohommia, joissa pitäisi olla paikallaan 7-10 h /pv. Sen sijaan teen mielelläni ulkotöitä, vaikka sää ei ole aina optimaalinen. Siinä sivussa tulee peruskuntoa ihan työn puolesta!

Olen ajanut myös taksia, myös öisin. Yhtään todellista vaaratilannetta ei ole toistaiseksi osunut kohdalle. Tosin joskus asiakkaat ovat matsanneet keskenään. Lisäksi on joutunut seksuaalisen häirinnän kohteeksi naisasiakkaiden suunnalta, mutta en ole moisesta tehnyt ilmoitusta.

Minä en tekisi mitään töitä, mikä liittyy tekniikkaan tai markkinointiin koska

a) ei osaa

B) ei inspiroi

Aika junnusta olen jo hokassut että tämä humanistinen ala on mun ala. Mutta kuulemma ihminen vaihtaa alaa keskimäärin kolme kertaa työurallaan joten eipä parane vannoa mitään.

Tiedä vaikka sitä löytää itsensä vielä vaikka mistä insinjöörihommasta tai myyntitykkinä....

Yötyöt yleensäkin menee ei-kiitos-linjalle, tämä toimistorotta tekee mieluiten nine-to-three (6-tuntista) työpäivää ja viettää jäljelle jääneen vapaa-ajan perheen ja harrastusten parissa. Pahoittelen myös kaikkien hoitajien puolesta, mutta siinä on työ johon en alkaisi - etenkään perushoitajan homma ei kolahda. Sinänsä ihmisten kanssa voisi olla enemmänkin tekemisissä, vaikka siinäkin on haittapuolensa...

Maailman vanhinta ammattia tuskin tarvitsee tässä yhteydessä mainita (mutta on siis ihan out, jos joku jotain muuta kuvittelee) :smiley:

Kyllä toi lehtimyyjän työ tai yleensä minkä tahansa tuotteen ja palvelun kaupustelu puhelimitse on aika lähellä meikäläisen käsitystä maailman viheliäsimmästä työstä.

Vastaa kutakuinkin omaa näkemystäni inhokkilistan kärkihommasta. Syksyllä ja talvella ei kyllä innostaisi myöskään työ, jossa pääosin joutuisi olemaan ulkona.

Luin tuon otsikon ensin ajatuksella, että mitä töitä E.T. tekisi. Varmaan jotain puhelinvaihdehommia se tekisi.

Minä EN tekisi nykyistä hommaa, jos tästä ei maksettaisi enemmän kuin vaikkapa postinjakamisesta.

Nykyistäkin hommaa enemmän tökkisi kaikki puhelinmyynti hommat, ja väkisin kaupittelu ylipäänsä. Mäkkärin kassalla ei olisi herkkua myöskään.

Ja unelma-ammatti puolestaan on juurikin tuo mainitsemani postinjakajan homma. Siihen vaihdan kunhan saan asuntolainan maksettua, eikä tartte niin paljon rahaa enää. Pokeri-ammattilainen olis ihan kelpo ammatti myös, ja miksei ammattiurheilijakin mutta siitä en enää edes haaveile.

Jollakin tavalla arvojeni vastainen, siis epäeettinen työ olisi kyllä varmasti kaikkein vaikeinta tehdä. Toki on myös liuta sellaisia töitä, jotka tuntuisivat muuten vain epämukavalta. Esim. opiskeluaikana olin jonkin aikaa tekemässä galluphaastatteluja puhelimitse, ja se ei vaan tuntunut minun jutultani. Vaikka ei edes tarvinnut myydä mitään, silti soittelu ihnmisten koteihin iltaisin tuntui vastenmieliseltä. Ja kuten Emonamohakin jo mainitsi, en usko että pystysin ikinä harjoittamaan myöskään sitä maailman vanhinta ammattia.

Ja sitten kääntäen, vaikkei sitä kysyttykään; mitä vanhemmaksi tulee, sitä tärkeämpää on että kokee tekevänsä työtä jonkin tärkeänä pitämänsä asian/organisaation/työantajan eteen. Ainakin sitoutumisen aste työhön on siinä tapauksessa ihan eri luokkaa.

Tätä joutuukin miettimään. Ennen nykyistä tupakkalakia, olisin vastannut, että tarjoilijatar jossain kaljaravintolassa, jossa joudut kantamaan kilojen painosia tuoppeja tupakansavussa känniläisten tuupittavana ja p****njauhantaa kuunnellen. Mutta nyt kun tupakointi on kielletty ravintoloissa, tämä ei enää ehkä sitten olekaan numero 1 inhokki?

Itse asiassa en osaa oikein vastata tähän kysymykseen. Ehkä jos olisin työtön, en haluaisi tehdä sellaista työtä, jossa matkakulut olisivat saman verran tai enemmän kuin päivän palkka?

Mutta täytyy kyllä tunnustaa, että minkäänlaiset tarjoiluhommat eivät kuulu ihanneammatteihini, en ymmärrä miten lentoemännät pystyvät tekemään työtään, minusta se on hyvin epämiellyttävä ammatti palkkaan verrattuna.

Omalla kohdallani tähän mennessä inhottavin työ, jota olen joutunut tekemään oli parin viikon pesti einestehtaalla. 8 tuntia kananmunien kuorimista vielä jotenkin meni sormet verissä. Huomasin siinä vaiheessa ettei tämä työ ole minua varten, kun jouduin erottelemaan eläviä rapuja kuolleitten joukosta (hanskoista huolimatta ne pistivät!) ja eräs työntekijä vahingossa kaatoi rapuastian, jolloin ravut lentelivät ympäri huonetta - minulle tuli äkkilähtö huoneesta ulos, enkä enää mennyt sinne takaisin!