Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Silitystekniikka

Vm60
 Share

Silitätkö paitasi hihoihin prässit?  

97 ääntä

1. 1. Silitätkö paitasi hihoihin prässit?

• Tottakai
      19
    • En tietenkään, tasaiseksi silittäminen on ainoa oikea tapa
      47
    • EVVK
      17
    • En käytä silitettäviä paitoja
      18

Recommended Posts

• Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Paita nurinpäin, ensin silitetään kaulus, sitten hihansuut ja hihat. Hiha laitetaan laudalle siten, että osa kankaasta jää laudan ulkopuolelle, niin ei tule terävää reunaa (prässiä). Kun olet silittänyt laudalla olevan osan, asettelet silitettäväksi sen osan, mikä äsken jäi ulkopuolelle ja silität pois. Sitten vaan junttaat paidan toisen etuosa (oikea etumus?) laudan pyöristettyyn päähän ja alat silittää osa kerrallaan. Ryppyinen puoli tietenkin itseen päin, ja silitetty puoli siirtyy poispäin itsestä. Nurjalta puolen silitettäessä napitkaan ei raavi rautaa.

Minen luota marttoihin, kun niiden videoklippi aiheutti varoitusikkunoiden vyöryn mun tietsikalla ;)

Yllättävän monet vaatteet muuten kestävät silittämisen kahdella pallolla, vaikka pesulapussa lukee yksi pallo, jolla ei tahdo tulla sileetä ei sitten millään.

En muihin paitsi juoksupaitoihin... Hehe, olipa hyvä vitsi:lipsrsealed:

Mä oikaisen laiskana. Silitän hihat niin että en tee prässiä, vaan jätän prässinkohdan kokonaan silittämättä. Ei sitä kukaan huomaa, prässin huomaa.

Parempi kysymys olisi: Silitätkö juoksuvaatteesi? Sehän tappais kai hajuja ja bakteereitakin. Minä silitän ylipäätään vasta kun on pakko, ts.silloin, kun mies on just vähällä laittaa ruttuisen kauluspaidan päälle, tai jos ollaan menossa hienompiin juhliin. Lakanat kuivaan kuivausrummussa, niistä tulee niin sileitä ettei tarvi silittää koskaan.

Parempi kysymys olisi: Silitätkö juoksuvaatteesi? Sehän tappais kai hajuja ja bakteereitakin.

Tunsin muinaisuudessa erään neiti-ihmisen, joka silitti alushousunsakin. En silloin ymmärtänyt sitä. En kyllä vieläkään :hali_hehe:

Minä silitän ylipäätään vasta kun on pakko, ts.silloin, kun mies on just vähällä laittaa ruttuisen kauluspaidan päälle

:kumarrus: Vieläkö löytyy naisia, jotka silittävät miestensä paitoja?!?!? Toivottavasti sinun miehesi ymmärtää, millainen harvinaisuus hänellä on käytössään.

Lakanat kuivaan kuivausrummussa, niistä tulee niin sileitä ettei tarvi silittää koskaan.

Kai lakanat kuitenkin pikemminkin mankeloidaan kuin silitetään? Kuivausrumpu on kyllä tässä suhteessa ehdottoman hyvä keksintö.

Tunsin muinaisuudessa erään neiti-ihmisen, joka silitti alushousunsakin. En silloin ymmärtänyt sitä. En kyllä vieläkään :hali_hehe:

:kumarrus: Vieläkö löytyy naisia, jotka silittävät miestensä paitoja?!?!? Toivottavasti sinun miehesi ymmärtää, millainen harvinaisuus hänellä on käytössään.

Kai lakanat kuitenkin pikemminkin mankeloidaan kuin silitetään? Kuivausrumpu on kyllä tässä suhteessa ehdottoman hyvä keksintö.

Minun tätini silittti kolmen lapsensakin alusvaatteet, ja minä sain traumoja, kun kesätöissä jouduin tekemään samaa.:angry:

kiitos kumarruksesta. Teen sen kerran kolmessa kuussa, mies kun ei onneksi joudu töihin laittamaan kauluspaitaa. Jos joutuisi, itse saisi silittääkin. (Lue rivien välistä: kaivan silitysraudan kaapista, puhallan siitä pölyt ja silitän yhden paidan kolme kertaa vuodessa...)

MANKELOIDAAN?!?! Omistaako joku vielä tällä vuosituhannella MANKELIN?

Mä olin nuorena tyttönä vuoden Pariisissa au pairina ja siellä mun tehtäviini kuului myös vaatteiden silitys. Perheen äiti laittoi aina kaikki alusvaatteetkin silityskoriin. Täytyy tunnustaa, etten tosiaankaan niitä silittänyt, vaan vein suoraan kaappiin korista. Tuntui niin tyhmältä ruveta niitä silittämään...

No jopas nyt jotakin! Täs on ny erinomainen ketju...aihe on ollut sepon juoksupalstan virallisen sättikanavan eli gabblyn hyvin virallisen epävirallisena pääkeskustelunaiheena varmaan parikin kertaa. Siis ei ihan tarkalleen tuo eritelty aiha vaan silitysaihe sinällään. Että silitättekö ylipäätänsä vaatteenne.

Kyseinen aihe on mun ja ton toisen jokapäiväinen keskustelunaiheemme myös. Toinen kun ei koskaan silitä vaatteitaan ja minä taas kauhistun jos ei vaatteita silitetä!!! :035:

Miten joku voi kulkee ryppysissä alkkareissa - kysyn vaan.

Sehän tappais kai hajuja ja bakteereitakin.

Hajuja aiheuttavat mm bakteerit.

Älkää nyt hyvät ihmiset kaikkia bakteereja hävittäkö ja tappako. Ihmisen seuralaisena ne ovat aina olleet ja niitä tarvitaan. Nykyään hoidetaan jopa erittäin allergisia ihmisiä sian sisäloisilla, noilla rakkailla ystävillämme.

Bakteerit ja sisäloiset kunniaan!

(En nyt kuitenkaan tässä erityisesti tarkoita esim. satiaisia...)

MANKELOIDAAN?!?! Omistaako joku vielä tällä vuosituhannella MANKELIN?

Köhöm, tottakai! Mä olen vauvasta lähtien nukkunut nämä 26 vuottani mankeloiduissa lakanoissa ja nukun edelleen. Mankeloimalla lakanoihin saa sileän pinnan, joka ei pölyä ja joka hyväilee ihoa kun sujahtaa nukkumaan vastavaihdettuihin lakanoihin... aaahhh. Jos käytössä ei ole mankelia, sitten mulle on ihan yksi lysti, onko lakana ruttuinen, kuivausrummutettu tai silitetty - se pinta puuttuu. Siksi en myöskään tajua, että joku alkaisi silittää lakanoita. Lakanassa "sileys" on sellainen asia, jota ei saa muulla kuin mankelilla. Mankelointi on pyhää ja korvaamatonta, aamen.