Jump to content
Juoksufoorumi.fi
Sign in to follow this  
Marny

Polarin patterit ja huolto

Recommended Posts

Terppa!

Olisikohan minunkin Polar F6:ssa patterit lopussa kun oireet ovat seuraavat:

alkuun saa tapella viisi minuuttia että saan kelloon sykkeen näkyviin, silloinkin se on hyvin epävakaa, välillä heittää nollille, sitten saattaa näyttää 75:tä ja sitten hyppääkin kahteensataan. Välillä voi pysyä pitkään samassa sykkeessä eli se ei oikein saa kontaktia lähettimeen.

Sitten kun saan aikani tapeltua sykkeet mittaamaan, se pelittääkin ihan hyvin. Olen kokeillut laittaa lähetintä ylemmäs ja alemmas, kastellut enemmän ja vähemmän lähetintä. Puolisolla yleensä alkaa mittaamaan heti kun päälle laittaa.

Hassu juttu tässä on että olen sen saanut huhtikuussa eli käytössä ollut vasta 5 kk. Huollossakin jo käynyt ja tullut samanlaisena takaisin. Mutta eivätkö huollossa olisi kuitenkin patterien kunnon testanneet mutta vaihtavatko sitten kuitenkaan, sehän ei kai varsinaisesti huoltoon kuulu?

Tympii tapella sen kanssa!:icon_twisted:

F11 näyttä käytön jälkeen patterinkuvaa näytöllään eli taitaa olla aika vaihdattaa paristot reilun puolentoista vuoden käytön jälkeen -mietin vaan nollaantuuko mittarin tiedot tässä yhteydessä? Jos näin käy niin täytyypi siirtää paperille tiedot ennen pariston vaihtoa.. Tiedonsiirtoa mikrofonin kautta tietokoneelle en ole koskaan saanut toimimaan, tosin muutaman yrityksen jälkeen en ole asiaan jaksanut edes syventyä :shocked:

Saa nähdä miten käy kun mä vaihdatin Polariin toissapäivänä pariston valtuutetussa liikkeessä ja pariston vaihtanut kelloseppä rikkoi mittaristani todennäköisesti ilmanpaineanturin. Ainakaan korkeusmittari ei ole pariston vaihdon jälkeen toiminut ja lämpömittari näyttää kiinteästi +60°C lukemaa. En ole vielä reklamoinut aiheesta sen enempää kyseiseen liikkeeseen kuin Polarillekaan, mutta huomenna aion palata aiheeseen, periaatteella "se joka rikkoo, maksaa..."

Eli kyllä ne valtuutetut liikkeet todellakin osaavat ryssiä, toivottavasti takuu pariston vaihtotyölle kuitenkin toimii vaikka mittarini tehdastakuu onkin umpeutunut jo vuosia sitten.

EDIT: Ei kun mittarista olikin hajonnut joku mikropiiri eli kellosepältä on mitä todennäköisimmin unohtunut staattiselta sähköltä suojautuminen. Mittari on tällä hetkellä Polarin keskushuollossa ja mielenkiinnolla odottelen tuomiota...

Tänään sain mittarin takaisin Polarilta. Piirilevy ja etukansi oli vaihdettu, samoin joitakin tiivisteitä. Korjaus tehtiin takuukorjauksena, vaikka mittarin takuu on umpeutunut jo vuosia sitten. Nähtävästi Kempeleellä oltiin samaa mieltä mun kanssani siitä, että mittarin rikkoutumisen aiheutti valtuutetun kelloliikkeen tyriminen paristonvaihdossa ja korjaus otettiin sen takia omaan piikkiin.

Oltakoon Polarin tuotteista mitä mieltä tahansa niin ainakin firman huolto ja asiakaspalvelu toimii esimerkillisellä tavalla.

Vastaan itse omaan kysymykseeni - jos vaikka joku muu saa tästä jossain vaiheessa hyötyä..

Polarin F11 kellolaitteen patterin vaihto ei tyhjentänyt muistia. Hinta Turussa 12e, patterilla 3kk:n takuu. Lähettimen patteri kaipaa vaihtoa kuulemma noin joka toinen kerta kellolaitteeseen patteria vaihdettaessa sanoi kelloseppä (?) kun asiaa häneltä tiedustelin.

Mulla (rannelaitteen) pattereiden loppumisen ensioire on kyllä ollut se patterisymbolin ilmaantuminen näyttöön, ei mitkään toimintahäiriöt. Vaihto on kustantanut 12 e, Helsingissä suunnilleen Mikonkadun ja Espan kulmassa olevassa kelloliikkeessä. Tosin se kesti kummallisen vähän, vain vuoden, nyt on jo patterisymboli näytössä. Alkuperäinen patteri riitti 2 vuotta eikä ollut edes vielä lopussa, mä vaan luulin mittarin kaatumista pattereista johtuvaksi ja kiikutin liikkeeseen (jossa kyllä kerrottiin että ois siinä vielä virtaa mutta mä tuumasin että vaihdetaan nyt kun kerran olin kelloliikkeessä). Käyttöä mulla ei edellisvuoden aikana ole mielestäni ollut tuplasti verrattuna kahteen sitä edelliseen.

Onkos Valkyria jo kokeillut pestä vyön pesukoneessa?

Memmu: mulla F11-äänitiedonsiirto kyllä toimi hyvin ensikerrasta lähtien. Tein ihan niillä Polarin nettisivujen ohjeilla kohta kohdalta.

Muokattu

..........Oltakoon Polarin tuotteista mitä mieltä tahansa niin ainakin firman huolto ja asiakaspalvelu toimii esimerkillisellä tavalla.

Samaa mieltä ... loistavaa palvelua :)!

Viime viikolla (6.10) vein RS200 huoltoon Polarille, Kempeleeseen. Yksi painikekapseli irtosi ja lasissa oli naarmuja. Takuu voimassa 3/09.

Sain laitteen takaisin seuraavana päivänä ja tutkailin pitkään, josko olin saanut uuden laitteen.

No... huoltoraportinssa oli toimenpiteet:

etukansi, paristo ja kotelotiiviste vaihdettu sekä tiiveystesti ja toimintatesti ajettu. Kaikki meni takuuseen - Hieno homma.

Sama on mielikuva polarin huollosta 10 +.

Maanantaina 625 lähti huoltoon. Punainen nappi halki, rannekkeen kumilenkki puuttui, rannekkeen toinen tappi millä kiinitetään kelloon oli poikki ja lähettimen paristo loppu.

Perjantaina paketti postiin, kaikki korjattu, lähettimeen vaihdettu uusi takakansi, kelloon yksi näppäin vaihdettu, uusi vyö lähettimeen ja sekä uudet tiiviteet.

Koko hommasta veloitettu, pariston vaihto 12€ ja toimituskulut 9€. Homma ei voi paremmin toimia. Laite on kuitenkin 4 vuotta vanha!!

Nollaantuuko sykemittarin muisti jos käyn vaihdattamassa siihen pariston?Vaihtaako ne siihen automaattisesti myös sen tiivisteen jos vie polarin valtuuttamaan huoltoon vai täyttkö erikseen mainita asiasta?

Vastasin jo tuohon toiseen topicciin ("kiukuttelevat mittarit") samasta aiheesta, eli itselläni on mittarin (720i) muistissa olleet tiedot säilyneet pariston vaihdon yhteydessä. Ja tiiviste on vaihdettu automaattisesti huollon yhteydessä. Tai ainakin ovat sanoneet vaihtaneensa sen, silloin kun olen asiasta mittaria noutaessa kysynyt.

Minulla hajosi pesukoneessa lähettimen vyöstä se pieni muoviosa, missä ne nepparit on kiinni. Murtui hieman reunasta ja pieni pala lähti irti. Käytin pesupussia niinkuin ennenkin, mutta taisi olla vaan huonoa tuuria tällä kertaa. Nyt olen laittanut siihen ilmastointiteippiä korjaustoimenpiteenä ja tuntuu vielä toistaiseksi toimivan. Saakohan simmoisia uusia kohtuu hintaan jostai?