Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kunnon testausta Helsingissä

TimoDee
 Share

Recommended Posts

Lienee mun :102: kädettömyyttä ja haluttomuutta, mutta nyt haluaisin muutaman paikan (hyväksi todetun), missä vois käydä testauttamassa kuntoa. :bike: Pyörää en halua polkea, koska pidän sitä mahdollisimman epäluotettavana. Ehkä tulokset ovat oikeita, mutta eivät vain miellytä silmää.:smiley:

Kaikki kehuvat tuota Teskua, mutta ajattelin olla matkustamatta tällä kertaa. Vierumäelläkin olen ollut, mutta sinnekin saa matkustaa. :dankk2:

Pyörää en halua polkea, koska pidän sitä mahdollisimman epäluotettavana.

Samaa mieltä, ei kerro juoksukunnosta. Kuntopyörä (siis kunnollinen sellainen) mahdollistaa kuitenkin testin toistettavuuden. Tälläisen testin voisin käydä omatoimisesti polkaisemassa jossain kuntosalilla josta löytyy pelit ja vehkeet. Mutta en ole valmis hirveesti maksamaan ylihinnoitetusta diibadaabasta nimikkeellä "kuntotestii".

Kaikki kehuvat tuota Teskua, mutta ajattelin olla matkustamatta tällä kertaa.

Miksi matkustaa "Teskuun", kun Tesku säännöllisesti matkustaa Helsinkiin. Nettisivuilta löytynee seuraavat testipäivämäärät täälläpäin. (Itse olen käynyt Teskun testissä Myllypurossa.)

Miksi matkustaa "Teskuun", kun Tesku säännöllisesti matkustaa Helsinkiin. Nettisivuilta löytynee seuraavat testipäivämäärät täälläpäin. (Itse olen käynyt Teskun testissä Myllypurossa.)

No nyt pomppas. Niinpäs onkin. Tieto on vaan jemmattu uutta ja ajankohtaista -sivulle. Tuonne pitää päästä. Onkohan ryysistä? Minkäköhän tasoista porukkaa siellä käy? :icon_redface:

Minkäköhän tasoista porukkaa siellä käy? :icon_redface:

Osa on ainakin aika huonossa kunnossa - minäkin kävin siellä... :icon_redface:

Vaan oikeasti samalla kertaa kun minä testautin, oli paikalla yksi oikeasti kovakuntoinen kaveri Virosta. Toisessa päässä ehkä 60 vuotias mies, jonka testauttaja laittoi kävelemään kaksi ensimmäistä kierrosta (a 1000 metriä) ja taisi lopettaa testin hänen osallaan 3 tai 4 kierroksen jälkeen. Uskoisin että hänellekin saatiin mitattua käyttökelpoisia tuloksia, vaikka lähtökunto olikin heikohko.

Mukaan vain!!:holzhacker:

Osa on ainakin aika huonossa kunnossa - minäkin kävin siellä... :icon_redface:

Vaan oikeasti samalla kertaa kun minä testautin, oli paikalla yksi oikeasti kovakuntoinen kaveri Virosta. Toisessa päässä ehkä 60 vuotias mies, jonka testauttaja laittoi kävelemään kaksi ensimmäistä kierrosta (a 1000 metriä) ja taisi lopettaa testin hänen osallaan 3 tai 4 kierroksen jälkeen. Uskoisin että hänellekin saatiin mitattua käyttökelpoisia tuloksia, vaikka lähtökunto olikin heikohko.

Mukaan vain!!:holzhacker:

Vierumäellä juoksin valojäniksen kanssa joskus 2000-2002. Pitää kaivaa tulokset esiin. Oli meinaan rankka rykäisy. Tuo pitää kyllä kokeilla. Kiitos vaan kannustuksesta. :surrender:

Suomessa saa kuka tahansa perustaa testiaseman ja tehdä testejä asiakkaille. Nykyisin markkinoilla on testauksen tietokoneohjelmiakin, joilla kuka vaan saa arvattua asiakkaalle jonkinlaiset tulokset. Siksi kannattaa kartoittaa hyvin tarkkaan, millaseen paikkaan menee kuntoaan testauttamaan. Kuntotestaustoimintaa Suomessa edistää Liikuntatieteellinen seura, jonka nettisivuilla www.kuntotestaus.net voi hieman katsastella edes jonkinlaisen laatuseulan läpikäyneitä testipaikkoja.

Juosten tehtävä testi, hyväksi todettu testipaikka ja Helsinki asettavat jo aika paljon rajoituksia testipaikkojen suhteen. Television Elämä pelissä -ohjelmasarjassa ja astmamaratoonin yhteydessä (http://www.astmaonline.com/article/519478.aspx) on esille tullut yksi helsinkiläinen testipaikka, jonka yhteystiedot löytyvät osoitteesta www.urheilulaakariasema.fi.

Suomessa saa kuka tahansa perustaa testiaseman ja tehdä testejä asiakkaille. Nykyisin markkinoilla on testauksen tietokoneohjelmiakin, joilla kuka vaan saa arvattua asiakkaalle jonkinlaiset tulokset. Siksi kannattaa kartoittaa hyvin tarkkaan, millaseen paikkaan menee kuntoaan testauttamaan. Kuntotestaustoimintaa Suomessa edistää Liikuntatieteellinen seura, jonka nettisivuilla www.kuntotestaus.net voi hieman katsastella edes jonkinlaisen laatuseulan läpikäyneitä testipaikkoja.

Hyvä tietää.

Tosin kun kurkkasin ketkä on ilmoitettu suorittaneen jonkun ko. sivuston ylläpitäjän hyvähyväISOlaatujärjestelmän niin eipä näkynyt listoilla edes Vierumäkeä, pajulahtea, UKK-instituuttia jne. Eli tuntuupi että valtakunnan kattavaa listausta saa vielä odottaa.

Nopealla kartoituksella, Teskun testi-illat Hgissä 70€, Hgin urheilulääkäriaseman testi 240€.

Onko jollain vertailevaa tietoa, miksi maksaisi 3.5kertaisen hinnan, jos esim aloitteleva maratoonari hakee "rajojaan"?

Noin pikaisesti selvitettynä tuo Urheilulääkäriasema suorittaa lääkärintarkastuksen ja jotain muuta oheis toimintaa. Tesku juoksuttaa ja ottaa verta sormenpäästä. Kaiehkäluulisin.:026:

Nopealla kartoituksella, Teskun testi-illat Hgissä 70€, Hgin urheilulääkäriaseman testi 240€.

Onko jollain vertailevaa tietoa, miksi maksaisi 3.5kertaisen hinnan, jos esim aloitteleva maratoonari hakee "rajojaan"?

Teskusta ei ole kokemusta. Pitäisi ehkä käydä vertaamassa. Urheilulääkäriasemalla olin vuosi sitten marraskuussa ja ensi kuussa menen uudelleen. Testissä on tosiaan lääkärintarkastus ja taisivat ne tehdä "normaalit" labratestit sun muut. Itse en noille laita paljoa arvoa, mutta viime vuonna ei tainnut tuo Teskun päivä sopia ja siksi menin tuonne. Testi juoksumatolla hengitysmaski päässä eli veren lisäksi hengityksestäkin mittaillaan jotain. Mukava ja asiantunteva kirjallinen sekä suullinen palaute. Suullinen palaute vaan meni meikäläisellä toisesta korvasta ulos, joten ensi kerralla olisi tarkoitus jotenkin saada analyysi nauhalle.

Tosiaan Teskua kokeilematta veikkaisin, että Teskun testistä saa enemmän rahalle vastinetta. Hintaero on kuitenkin merkittävä. Silti tarkoitukseni on käydä lääkäriaseman testissä kerran vuodessa.

Onko kukaan käynyt testissä Pajulahdessa tai Eerikkälän urheiluopistolla... tai joku vastaava paikka ~100km säteellä PK-seudusta?

Eerikkälässä tehdään ainakin jotain nopeus/voima, lihastasapainokartoista etc.. en tiedä tekevätkö kynnyssyketestejä.

Tuota Teskun sessiota Myllyssä vois myös harkita.