Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kohti Masokistin Unelmaa 2008

Rygge
 Share

Recommended Posts

Koska tällainen ketju oli tämän vuoden MasU:sta, ajattelin avata vastaavan ketjun myös tulevan vuoden tapahtumaa silmällä pitäen.

Käsittääkseni ajankohta on jokin elokuinen lauantai. Paloheinässä nähdään varmaan taas aimo annos masokisteja, ketkä kaikki täältä aikovat tulla mukaan?

Itse olin tänä vuonna kierroksia laskemassa, ja touhu näytti sen verran lystiltä että pakkohan se on itsekin päästä kokeilemaan. Vakaa aikomukseni on siis osallistua tähän tapahtumaan, mikäli vain paikat kestävät harjoittelua. Tähän ketjuun aion itse raportoida projektin edistymistä, ja niin toivon tekevän myös muiden palstalaisten.

Pitemmittä puheitta, keskustelu ensi vuoden MasU:sta ja siihen valmistautumisesta alkakoon.

• Replies 182
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mieleni tekisi taas mukaan ensi vuonna, mutta ei taida maratonkiireiden takia sopia ohjelmaan. MasU 2007 (tähän asti ainoa ultrani) oli kyllä elämäni ylivoimaisesti hienoin juoksukokemus, ei muuta kun ensikertalaisetkin rohkeasti viivalle vaan. Maratonin maalissa olo on toki euforinen, mutta kyllä tämä meni mittapuullani aivan eri lukemille. Vaikka olin kuullut miten positiivinen ja mukava ilmapiiri ultrakisoissa on, olin silti positiivisesti yllättynyt. Ei siis varmasti tarvitse kahta kertaa miettiä, tulenko osallistumaan ultrakilpailuihin "pakollisen" maratonväännön tultua siihen pisteeseen, ettei tulostaso enää nouse tyydyttävästi.

JMT:n kommentteihin täysin yhtyen..Elämäni TÄHÄN mennessä hienoin "juoksukokemus" ehdottomasti..ja se ilmapiiri joka tuolla vallitsee,se pitää kokea!!

Rohkeasti vaan mukaan,jos pikkuisenkin on ultrakutinaa... Jos mä siitä selvisin niin kyllä selvii muutkin...taustalla 3 maratonia/3 v jonkinnäköistä juoksutreeniä ja lähtöviivalla 44 vee / 92,7 kg..p.s toivottavasti loivensi jonkun kynnystä osallistumiseen. Itsestäni en sano mitään ensi vuonna masun suhteen kun tuo Perniö kutkuttaisi...mutta katellaan sano lekuri ku mummo pukamia valitteli..

Ensi vuonna joku ultrakisa on tavoitteena. Onko se MasU vai joku muu, on vielä avoinna. Onko ensimmäinen ultra 100 km vai 6 h kisa, riippuu varmaan siitä, miten talven harjoittelu sujuu.

Samanlaisia suunnitelmia pyörii omallakin pururadallani. Ensimmäinen vaihtoehto on kuitenkin tuo Perniön kisa, kun se ei ajankohtansa vuoksi niin pahasti sotke kesän muita juoksuja. Mutta ans kattoo. Kaikkihan riippuu siitä, miten juoksu maittaa talvikaudella.

Ensi vuonna en taida osallistua perhesyistä, ja toisaalta ajattelin keskittyä vauhdin hakuun "pikamatkoilta". Mutta muiden tavoin täytyy sanoa, että ylivoimaisesti paras juoksukokemus tuo MasU oli - toistaiseksi, suosittelen siis lämpimästi. Ja ultrille palaan kyllä, jos terveyttä riittää.

Yritän silti tulla kierrostenlaskijaksi, pitää melkein pyytää Ryggen numerosarja itselleen - sen verran hyvää työtä teit viimeksi, että samaa tsemppausta olisi kiva päästä antamaan takaisinkin.

JMT:n kommentteihin täysin yhtyen..Elämäni TÄHÄN mennessä hienoin "juoksukokemus" ehdottomasti..ja se ilmapiiri joka tuolla vallitsee,se pitää kokea!!

Rohkeasti vaan mukaan,jos pikkuisenkin on ultrakutinaa... Jos mä siitä selvisin niin kyllä selvii muutkin...taustalla 3 maratonia/3 v jonkinnäköistä juoksutreeniä ja lähtöviivalla 44 vee / 92,7 kg..p.s toivottavasti loivensi jonkun kynnystä osallistumiseen. Itsestäni en sano mitään ensi vuonna masun suhteen kun tuo Perniö kutkuttaisi...mutta katellaan sano lekuri ku mummo pukamia valitteli..

Suomi-Juoksu ja MasU eivät välttämättä sulje toisiaan pois...

Yritän silti tulla kierrostenlaskijaksi, pitää melkein pyytää Ryggen numerosarja itselleen - sen verran hyvää työtä teit viimeksi, että samaa tsemppausta olisi kiva päästä antamaan takaisinkin.

Kiitoksia vaan kehuista, hauskaa puuhaahan se oli ja oli mukava seurata matkan etenemistä. Etenkin teikäläisen meno oli niin vakuuttavan tasaista, että siitä se ajatus sitten lähti kypsymään että pystyykö itse samaan. Tuo olisi kyllä kova homma tuollainen back to back -kierrostenlaskumeininki ja olen luonnollisesti suunnattoman otettu, jos tuo toteutuu. Pitää yrittää sitten olla sen arvoinen radalla.

Ensimmäinen PK-kausi alkaa tässä parin viikon kuluttua, nyt vielä mennään kevennetyin määrin ja varmistutaan siitä että polvi on varmasti juoksukunnossa. Hinku baanalle kyllä on kova, mutta kai tässä ehtii vielä kilometrejä niellä talven aikana.

Suomi-Juoksu ja MasU eivät välttämättä sulje toisiaan pois...

Tarkoituksena ois juosta molemmat, onko mahdollista? Sen määrää rasitusvammat. Tällä hetkellä hieman jalkavammaisena vaikea ajatella että jalat kestää 2x 100 Km ku ei kestä yhtä 12 h:sta. Masokisti nyt on ainakin pakko hölkkäillä ku osallistuminen siirtyi tältä vuodelta ens vuodeksi flunssan takia. Eli siellä ainakin viivalla nähdään.

Hullujen puuhaa koko ultraaminen... Eli toisin sanoen harkinnassa on. En kyllä ole vielä perehtynyt millaisia treenimääriä tuohon vaaditaan, enkä tutkikaan ennen kuin lumet ovat sulaneet ja kevät koittanut. Sitä ennen ehdin hyvin lukea tuon kaverin useaan otteeseen suositteleman Dean Karnazesin Ultramarathon Manin.

Tämmönen pikku kymysys että montako maratonia teillä ultraajilla on ollut alla ennen kuin olette lähtenyt tollaista sadan kilsan kilpailua läpi viemään?

Tämmönen pikku kymysys että montako maratonia teillä ultraajilla on ollut alla ennen kuin olette lähtenyt tollaista sadan kilsan kilpailua läpi viemään?

Vaihtelee nollasta yli sataan. Mä juoksin ekan satasen vuonna 2005, sitä ennen mulla oli takana yhteensä kuusi maratonia vv 1987-2003 (enintään yksi maraton vuodessa).