Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sienijuttuja

Emonamoha
 Share

Recommended Posts

Ihan pakko avata uusi ketju kun en tohkeissani jaksa kaivaa josko tästä(kin) aiheesta on jo miljoona aloitusta :026:

Olen ollut vuosikausia isosiskoni lapsuudenaikaisen myrkkysienipelottelun uhri, järjettömän sienivastainen ja väittänyt inhoavani niitä limanuljaskoita kunnes... kesällä löysin grillattavat herkkusienet ja eilen suppilovahverot :icon_syda: Tuosta kun kävelee takapihalta kolme askelta niin vartissa on parisen litraa putsattavaa ja tänään sama uudestaan. Tuohon ne on nousseet varmaan joka vuosi eikä kukaan ole tajunnut mitään! Mahtavan makuista keittoa syötynä kaksi lautasellista ja huomiseksi vielä piisaa - silti on vielä pari litraa putsattuja jääkaapissa ja netin suppisreseptit googlauksen kohteena. Ja huomenna varmaan jalat vie taas metsään...

Mä oon rakastunut!

Eikö tämän keskustelupalstan voisi julistaa sienivapaaksi vyöhykkeeksi?

Mun puolesta kyllä! :yaya: Itse en sienistä innostu ja voin sanoa niitä inhoavani - yksi syyllinen on tömäkkä oksennustauti 80-luvun alkupuolella, jolloin heräsin pitkät hiukseni sienikeitto-oksennuksessa velloen...

Mun puolesta muut saavat kyllä sienistä vauhkoontua (ihan perussienistäkin) - eipähän tarvii mun niihin kajota kun menevät parempiin suihin.

Eikö tämän keskustelupalstan voisi julistaa sienivapaaksi vyöhykkeeksi?

Sienistä olen saanut tarpeekseni jo kansakoulussa -60-luvulla, kun niitä limanujaskoja oli pakko syödä. Hyi helv... vieläkin etoo koko ajatus.

Mun puolesta kyllä! :yaya: Itse en sienistä innostu ja voin sanoa niitä inhoavani - yksi syyllinen on tömäkkä oksennustauti 80-luvun alkupuolella, jolloin heräsin pitkät hiukseni sienikeitto-oksennuksessa velloen...

Mun puolesta muut saavat kyllä sienistä vauhkoontua (ihan perussienistäkin) - eipähän tarvii mun niihin kajota kun menevät parempiin suihin.

Jahas, keskustelu lukkoon: hatapa ja Emma ei pidä sienistä! LOL *siis ihan vitsillä heitin, älkää ottako tosisaan :)*

• 2 years later...

Suppiksia on pari pellillistä kuivattuna tallessa. Helppo siitä heittää ruuan ku kuuan joukkoon. Loistavan hyviä ovat. Kanttarelleja tuli myös nautiskeltua syksyn mittaan varmaan kymmenen litraa. Piirakat ovat ihan omaa luokkaansa. Ylihuomenna ajattelin testailla sienipannaria kun vieraita kerta tulee. Saavat luvan rakastaa sieniä!