Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Emonamoha

Mitä autosi/autottomuutesi kertoo sinusta?

Recommended Posts

Minä en edes kysele, vaan ajan aina niihin leveisiin ruutuihin. Kapeissa ruuduissa kun ystävälliset kanssa-autoilijat tahtovat luhmia auton kupeet ihan lutuille. Saatanan tunarit!

Minulla oli aikaisemmin ihan normaali A6 ja joissain parkkipaikoilla auto mahtui kyllä hyvin ruutuun, mutta en päässyt autosta ulos, enkä tosiaankaan ole mikään lehmänkokoinen läskiperse... ;)

Mutta eikö isokokoisten autojen omistajille pitäisi laittaa isoja ruutua, nehän ostaakin aina eniten, kun niillä on eniten rahaa??:yaya:

Ja taas yleistetään! KääK!

Minulla oli aikaisemmin ihan normaali A6 ja joissain parkkipaikoilla auto mahtui kyllä hyvin ruutuun, mutta en päässyt autosta ulos, enkä tosiaankaan ole mikään lehmänkokoinen läskiperse... ;)

Mutta eikö isokokoisten autojen omistajille pitäisi laittaa isoja ruutua, nehän ostaakin aina eniten, kun niillä on eniten rahaa??:yaya:

Ja taas yleistetään! KääK!

Toimiva konsti voisi olla myös ajaminen siihen kahden ruudun välissä olevan viivan päälle, eli pysäköinti kahteen ruutuun. Ruuhka-aikana varsinkin tämä herättäisi varmasti muissa autoilijoissa myönteisiä ajatuksia. Mutta mitäs muiden ajatuksista, kun hekään eivät kunnioita autoni koskemattomuutta.

Jopas sattuikin, näin tuollaisen täällä tänään. Nopeaa toimintaa joltain täkäläiseltä Seppolaiselta? :lolk:

Tuollainen, kavennettua mallia tosin, on naapurin rouvalla kauppakassina. On sillä muitakin kivoja rasseja (AMG Mersu yms.) sen verran, että rakensi autotallin, joka on isompi kuin miedän talo + 2 auton autotalli yhteensä. Isäntä tosin ajelee pääasiassa ikivanhalla Baron Cruiserilla.

Toimiva konsti voisi olla myös ajaminen siihen kahden ruudun välissä olevan viivan päälle, eli pysäköinti kahteen ruutuun.

Tuo on täällä erittäin yleinen ja ilmeisesti hyväksi todettu konsti. Parkkiruudut ovat pienempiä kuin Suomessa ja autokannassa taas BMW X5, Audi Q7, Range Rover, Cayenne etc. ovat melko yleisiä. Niitä näkee vaikka minkälaisissa asennoissa noissa ahtaissa parkkkiluolissa.

No, toisaalta täällä on tuo pysäköintikulttuuri muutenkin hieman lepsumpi. Eniten tykkään siitä että parkkiin saapi ajaa miten päin vaan; jos näkee vasemmalla puolella paikan, ei tartte käydä jossain kääntämässä vaan voi karauttaa suoraan siihen lokoseen nenä väärään suuntaa. Loistojuttu!

Toimiva konsti voisi olla myös ajaminen siihen kahden ruudun välissä olevan viivan päälle, eli pysäköinti kahteen ruutuun. Ruuhka-aikana varsinkin tämä herättäisi varmasti muissa autoilijoissa myönteisiä ajatuksia. Mutta mitäs muiden ajatuksista, kun hekään eivät kunnioita autoni koskemattomuutta.

Minua kyllä korpeaa piittaamattomat autoilijat, jotka vievät joko meidän lapsiperheiden leveät paikat tai parkkeeraavat kahteen ruutuun :ruoska: Itse pyrin hoitamaan ahtausongelman perin helpolla konstilla: peruutan autoni ruutuun siten, että oikea kylki on hesarin (sunnuntai-) päässä viereisen auton oikeasta kyljestä ja avot - tilaa piisaa! Kukaan ei edes voi kuvitella yrittävänsä ahtautua tuohon rakoseen vaan appari hyppää kyytiin kuskin peruutettua ruudusta :038:

Itse pyrin hoitamaan ahtausongelman perin helpolla konstilla: peruutan autoni ruutuun siten, että oikea kylki on hesarin (sunnuntai-) päässä viereisen auton oikeasta kyljestä ja avot - tilaa piisaa! Kukaan ei edes voi kuvitella yrittävänsä ahtautua tuohon rakoseen vaan appari hyppää kyytiin kuskin peruutettua ruudusta :038:

Löytyipäs joku toinenkin! Itse käytän samaa taktiikkaa. Vielä peilit suppuun, niin nekään eivät lähde naapurin mukaan. Ydin on juuri tuo, että sunnuntaihesaria suurempaa rakoa ei voi jättää tai joku valopää yrittää heti tunkea itsensä siitä raosta autoon.

Nuo ovikolhut parkkipaikalla saa kyllä kiehahduksen aikaiseksi. Itse soitan tarvittaessa poliisit, jos asiaa ei se saada sovittua. Kun ajelee laina-autolla, niin kolhun seurauksena omasta pussista lähtee automaattisesti omavastuun verran rahaa.

Isoissa parkkihalleissa tykitän aina ylimmälle tasolle, jonne laiskat autoilijat eivät viitsi ajaa, joten tilaa on yleensä, ja saa valita oman ruudun, jossa ei yleensä ole vieressä ketään. Taloyhtiön parkkipaikalla parkkeeraan niin, että jätän reilun välin muihin, ja kun vieressä on lapsiperheen auto, niin sinne reilumpi väli. Siitä huolimatta pieniä jälkiä tulee, muttei ovista lommoja, kun ovi ei pääse koskettamaan kylkeen täysin aukikaan.

Mä olen ajanutkin tuollaisella. Tosin ei siinä noita kaikkia valoja ja karjapuskureita sun muita koristeita ollut, mutta H2 kuitenkin. Ihan kiva, jos vaan tie on riittävän leveä.

Ei Bagdadissa kevyemmällä autolla varmaan kannata ajaakaan, eiköhän tuossakin ole luodinkestävät ikkunat ja muut asiaankuuluvat varusteet.

Autoni ei kerro koko totuutta. Omistan ford focuksen farkun vm-01, väriltään joulunpunainen. Minulla ei ole lapsia (mitä monet auton perusteella ovat kuvitelleet), mutta sitäkin enemmän käytän autoa fillareitten, suksien ja koissun kuskaamiseen.

Haaveilen pienemmästä autosta (jäänsininen volkswagenin new beetle ois ihq), mutta semmoinen ois epäkäytännöllinen. Seuraavaksi laitan v70 volvon, kun sekin vaan on niin ehana :P

Laskeskelin kuluja nykyisellä ajomäärällä. Mukaan yritin ottaa realistisesti kaiken mahdollisen eli polttoaine, huollot, renkaat, parkkipaikka, pesut ja aineet, vakuutukset, arvon alenema ja jopa vaikutuksen asuntolainan korkomenoihin jos möisin auton ja maksaisin rahoilla lainaa. Ei kauaksi heitä 300 eurosta per kuukausi. On se kallista. Jos vielä talven pitäisi, ja keväällä voisi kokeilla miten tulee ilman autoa toimeen.