Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Emonamoha

Mitä autosi/autottomuutesi kertoo sinusta?

Recommended Posts

ja ps: en käy koskaan baareissa (tai hyvin harvoin) mulla on aina kolmenpäivän krapula ja se ei mulle sovi.

Miten sinä sitä krapulaa ylläpidät jatkuvasti, jos et käy baareissa? Kalsarikänneillä?

No joo, tää oli huono :ashamed0001: mutten voinut vastustaa kiusausta.

Mielenkiintoinen ketju. Vastauksia tullut nopeasti ja paljon. Jotenkin näyttää autoilu olevan lähellä suomalaista sydäntä (lompakko myös siellä lähellä).

Kaikki (about), joilla oli auto, painottivat sitä, että ei se niin tärkeää ole jne. Ja autottomat jatkoivat samaa tarinaa. Kaius ja oliko Umpimähkä löivät rehellisesti tiskiin Audinsa, ylpeinä. Ei kai se autoilu nyt ihan hirveä häpeä ole tässä maassa (tai Luxissa), näillä etäisyyksillä, tässä kelissä ja perheellisessä tilanteessa? Kallista se on toki, mutta aika välttämätöntä, ainakin perheellisellä. Sitä ollaan niin vaatimattomia. Toki jalkapeli/fillari toimiva tapa aina, kun mahdollista.

Itsellämme oli aikaisemmin vanha Opel Kadett, upea kärry. Säväytti asiakkaita, kun professori tuli paikalle kuin Columbo. Harmi, että se varastettiin ja hajotettiin. Nyttemmin edetään vanhahkolla farmari-Focuksella (koira jne.). Jos saisi valita (=riittäisi täpäkkä), ajelisin Discoveryllä. Tai racing green Jaggella (XJ6). Mersun rattiin minua ei saa. Ja autot kiinnostavat kovin vähän. Autoilu kodin, työn ja kesämökin väliä. Parempi lenkillä.

ei meillä ollut kotonakaan ikinä autoa, joten ehkä siihen jollain tavalla tottuu (kun puhutaan siitä mikä on välttämätöntä ja mikä ei). Velipojalla on nyt joku bemari, kun sillä on pitkät työmatkat.

Vähän nuorempana ajattelin kovin ekologisesti, ja sen takia meinasin etten autoa tule tarvitsemaan. Ajokortti tuli silti ajettua sosiaalisen paineen takia, kun se kuulemma kuuluu "yleissivistykseen". Sen varjolla sainkin pari kesätyöpaikkaa, joten ei tuo aivan hukkaan ole mennyt.

Iso farkku-Volvo. Kertoo, että asun Espoossa? Että arvostan turvallisuutta, turvallisuutta ja turvallisuutta? Ja ehkä tilaa ja mukavuutta. Tai ettei pirttihimu enää anna lupaa ostaa bemaria. Rouvalla on sitten käytössä aika uusi pieni Pusoo, onkosse 307. Se ei kait kerro mitään.

Sitä minä aina ihmettelen, että miksi naisilla on aina kamalan pieniä autoja. Jos perheessä on kaksi autoa, niin ihan varmasti ämmä ajaa pienemmällä. Sitten vielä kuskaa kakaroitaan sillä pienemmällä ja vanhemmalla autolla.

Pienissä autoissa ajomukavuus on perseestä. Kauhea meteli, uraherkkyyttä riittää naapurikaistallekin asti ja varustelu on (Usein) ihan olematon. Itse olen aina omistanut vain oikean_auton_kokoisia_autoja, toki ajanut jos jonkinlaista nissamikraa. Kammottavaa!

Sitä minä aina ihmettelen, että miksi naisilla on aina kamalan pieniä autoja. Jos perheessä on kaksi autoa, niin ihan varmasti ämmä ajaa pienemmällä.

Hoi hoi, eipä yleistetä siellä!! Mulla ainakin on pikkuauto. Tosin eukon auto ei juuri sen suurempi ole, mutta mun puolestani voi ostaa mimmosen kiesin haluaa...

Big dicks.

Big Dicks and small brain

....eli näin ollen mulla siis mahtava mela ja pieni käpy. Myönnetään, pitää täysin paikkansa :-)

Sitä minä aina ihmettelen, että miksi naisilla on aina kamalan pieniä autoja. Jos perheessä on kaksi autoa, niin ihan varmasti ämmä ajaa pienemmällä. Sitten vielä kuskaa kakaroitaan sillä pienemmällä ja vanhemmalla autolla.

Noh noh, eipäs nyt pillastuta. Ainakin täällä pirttihirmu sai ihan itse valita minkä halusi. Mun ehdotukset A, B ja V taikka edes 407 eivät maistuneet. Ja kakarakin kulkee useammin isommassa kuin pienemmässä.

Tai hetkinen -- Suomessa Pusoo 307:ää ei vissiin edes lasketa pieneksi.

Höh, ja mä kun olen viime ajat kuolannut lähinnä uuden Fiat 500:n perään. On se vaan niin nätti, ja mieluiten kaksvärisenä, kermaa ja punaista.

Pienissä autoissa ajomukavuus on perseestä. Kauhea meteli, uraherkkyyttä riittää naapurikaistallekin asti ja varustelu on (Usein) ihan olematon.

Tuo ei pidä välttämättä paikkaansa. Itse asiassa isompien autojen leveät renkaat lienevät keskimäärin uraherkempiä kuin pikkukinnerien kapeammat. Käypä katsastamassa vaikka Lancia Ypsilon, tuo mainio Fiat 500 tai Renault Clio.

Open Astra vm. 2000. Eipä tuo kerro minusta yhtään mitään - joskus tuli lunastettua firman liisari itselleen, kun jonkun kärryn tarvitsee melkein väkisin, mutta julkisiin päin yritän kovasti kääntyä aina kun mahdollista. Katsotaan sitten, kuinka käy jälkikasvun syntymisen myötä.

Ainakaan isompaan / enemmän kuluttavaan ei tule tuota vaihdettua, hävetköön kersa sitten teininä vaikka kuinka. Perhepäätöksenä (nuorempana olisi ollut minulle paha paikka) auto on mielestäni helppo tinkimiskohta ja vähän kuluttava kärry on taloudellisesti ja ekologisesti järkevä valinta. Tämä siis mahdollinen seuraava vaihdokki, nykyinen syö kuitenkin yli 7,5 l / 100 km. Autottomuuteen en usko, mutta omalla auto/ajovalinnoillaan voi yrittää minimoida autoilun haittoja.

Ja persaukisiahan sitä ollaan, eli ei tällä hetkellä edes voisi haaveilla isosta hienosta kärrystä, mutta ei siihen ole enää muutamaan vuoteen ollut tarvettakaan. Parempiakin käyttökohteita keksin mahdollisille tuleville rahoilleni. Ja jos joku haluaa käyttää rahaa autoonsa, niin ihan vapaasti näin saa tehdä. Lähinnä vain toivoisin, että noihin kärryihin tulisi selkeämmin porrastetut päästöihin sidotut maksut. Ja ainakin pääkaupunkiseudulla jotkut ruuhkamaksut tms. olisivat ihan tervetulleita - voisi taas ajatella itsekin hieman tarkemmin, milloin sitä autoa todella tarvitsee ja milloin kyse on puhtaasta mukavuudenhalusta - mistä pitäisikin joutua maksamaan vähän enemmän.

Nouseekohan tästä nyt sota tyyliin: *tu mä mitään turhaan aja enkä ainakaan maksa siitä kenellekään, *kele! Väitän silti, että autoilua olisi monen helppo karsia (varsinkin kaupunkilaisten), samoin kuin auton ominaisuuksista ja kulutuksesta. Ehkei se ole ihan niin mukava kärry ominaisuuksiltaan, mutta onko sen nyt pakkokaan olla, jos se mukavuus tuo vaikka 20% isomman kulutuksen ja päästöt mukanaan...Ja se turvallisuus...hmm...iso jyrää pienen...kai ne isommat kärryt siis ovat turvallisempia, mutta ostakaa sitten saman tien joku panssariauto itsellenne, jos se on siitä kiinni (huom. hymiö :-)

Nimim. "Vaimon vihertämä hörhö"