Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Emonamoha

Mitä autosi/autottomuutesi kertoo sinusta?

Recommended Posts

2 tuntia sitten, Kylmää terästä kirjoitti:

Miksi niitä autoja on ollut niin paljon? Luulisi nyt yhden kotteron menevän ainakin 10 vuotta. Jotkut jopa 25 vuotta ja enemmänkin jos hyvää huolta pitää. Ellei varsin ole autoharrastaja. 

Mun nuoruudessa ajeltiin iltaisin ja osa kavereista ajoi rallia,joten piti noita itsekin viritellä ja ajaa mettäteitä kisamielessä iltayöstä.Ja ne liftarit tietty korttelia ympäri ajaessa...prkl olen jo tosi vanha.

• Like 1

12 tuntia sitten, LauriH kirjoitti:

Toistaiseksi meidän neljän hengen perhe on selvinnyt ilman omaa autoa kun asutaan n. 5 km päässä Oulun keskustasta ihan hyvien joukkoliikenneyhteyksien varrella.Eli kyllä sitä voi selvitä julkisilla muuallakin kuin Helsingissä. Toisaalta bussiakaan en niin käytä kun fillarilla on nopeampaa kulkea vaikka on 8 km yhteen suuntaan työmatka. Silloin kun autoa johonkin pidempään reissuun tarvitaan niin olen onneksi pystynyt lainaamaan lähipiiristä. Muuten olisikin varmaan tullut hankittua jo auto. Tarvetta on kuitenkin kohtuullisen vähän. Ehkä kerran kuussa tai parissa. Joskus kun on ollut auto saatavilla niin olen ajanut töihin ja katunut sitä karvaasti. Ihan järkyttävät ruuhkat aamulla ja parkkipaikkaa puolimahdotonta saada. Aikaakin meni liikennevaloissa seisomiseen ja muuhun enemmän kuin pyöräilyyn. Aion kulkea lihasvoimalla niin paljon kuin ikinä mahdollista ja sitten kun on paljon pakkasta niin hyppään bussiin. Samalla voi sanoa muksuillekin että fillaroitte tai itkette ja fillaroitte (tai kävelette/juoksette) ja valitsette harrastukset sen mukaan ettei autoa tarvita. Auto on kuitenkin sellainen, että sitä tulee helpommin käytettyä kun se seisoo pihassa sellaisiinkin juttuihin mihin ei oikeasti tarvitsisi. Jossain vaiheessa auton hommaaminen tulee varmaankin eteen, joten siinä mielessä minulla ei ole mitään periaatteellista sitä vastaan, mutta aion vitkutella asian kanssa mahdollisimman pitkään.

Arvostan!

5 tuntia sitten, GrigoriSoiros kirjoitti:

Itellä oli 3 ford taunusta. Niissä oli joku vika kun eivät kestäneet tiellä 😀

Omat autot ja lainatutkin ovat pysyneet tiellä. Sen sijaan isän Corolla HT tuli ladattua jääradalla oikein huolella lumihankeen.

Vanhin veli ajoi siirtymän ja ensiksi siellä jääradalla. Sitten pääsin minä rattiin, olisinko ollut 16 tai 17 v. Vajaa kierros meni nätisti, mutta sitten pääsuoralla kaikki (1,6 l kone, 90 hp?) peliin, mitä Corollasta lähti. Tarkoitus oli jarruttaa ennen kaarretta, heittää välikaasun avulla kolmosta sisään ja mennä nätissä luistossa. No ei kyllä ihan onnistunut, vaan muutuin matkustajaksi, kun auto lähti käsistä. Sinne se pyöri piiiitkälle lumihankeen, onneksi oli alkutalvi ja oli pehmeää lunta. Velipoika tokaisi: "Takakontissa on lapio, alahan kaivaa"...

• Like 2