Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Mitä autosi/autottomuutesi kertoo sinusta?


Emonamoha

Recommended Posts

Mulla on kaks autoa vaikka oonkin yksinelävä sinkku.

Toisen (asuntoauto) hommasin vastikään ihan vaan siksi että pääsen juoksemaan muuallekin kun ainaisiin eteläsuomen läpi moneenkertaan koluttuihin paikkoihin, ja voihan sitte ottaa rennommin juoksun jälkeenkin kun mökki aina mukana.

Toinen auto on sitte normiromu ja työmatkat kuljen suureksi osaksi pyörällä tai juosten.

Täytyyhän sitä pojilla leluja olla.

ja ps: en käy koskaan baareissa (tai hyvin harvoin) mulla on aina kolmenpäivän krapula ja se ei mulle sovi.

Link to comment
Share on other sites

En oikein osaa suhtautua autoiluun puhtaasti järkiperusteilla...

Nelihenkisen perheen "familywagonina" on iso farkku, isolla moottorilla - espoolainen klassikko ja ympäristön vihollinen :ashamed0001: Ehkä se kertoo kuitenkin (toivottavasti) myös pienten lasten kanssa turvallisuushakuisuudesta. Firman uusittu autosääntö ohjaa seuraavan valinnan onneksi ympäristöystävällisempään suuntaan.

"Kakkonen" ei kyllä täytä mitenkään perheauton kriteerejä: pieni, 2-ovinen, postiluukun kokoinen takakontti ja käytännössä kaksipaikkainen. Lapset onneksi mahtuu juuri ja juuri taakse. Siinäkin on aivan liian iso moottori ja on se vielä melko iäkäskin. Se, ettei siitä oikein malttaisi luopua, kertoo nimenomaan järjen ja autoilun kohtaamattomuudesta.

Summa summarum: Nopeita ja tehokkaita kuten isäntänsäkin :viheltely:

Link to comment
Share on other sites

En oikein osaa suhtautua autoiluun puhtaasti järkiperusteilla...

Nelihenkisen perheen "familywagonina" on iso farkku, isolla moottorilla - espoolainen klassikko ja ympäristön vihollinen :ashamed0001: Ehkä se kertoo kuitenkin (toivottavasti) myös pienten lasten kanssa turvallisuushakuisuudesta. Firman uusittu autosääntö ohjaa seuraavan valinnan onneksi ympäristöystävällisempään suuntaan.

"Kakkonen" ei kyllä täytä mitenkään perheauton kriteerejä: pieni, 2-ovinen, postiluukun kokoinen takakontti ja käytännössä kaksipaikkainen. Lapset onneksi mahtuu juuri ja juuri taakse. Siinäkin on aivan liian iso moottori ja on se vielä melko iäkäskin. Se, ettei siitä oikein malttaisi luopua, kertoo nimenomaan järjen ja autoilun kohtaamattomuudesta.

Summa summarum: Nopeita ja tehokkaita kuten isäntänsäkin :viheltely:

Veikkaan 750 farkkubemaria kohtaan A)ja kakkoseksi FErrari testarosaa=):thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Autoa en omista ja lähinnä kahdesta syystä:

1. Kuukausi sitten aloitin vakituisen työn ja sitä ennen olin monta vuotta opiskelijana eli rahaa ei ollut autoon.

2. En tarvitse autoa. Kaupungissa pääsee kävelten ja pöyrällä kaikki matkat ja loput sitten julkisilla. Mietitään asiaa uudelleen sitten, kun tulee jälkikasvua.

Link to comment
Share on other sites

Vähän kun mietin, niin minun autottomuuteni ei oikeastaan kerro minusta kovinkaan paljoa. Ekologisesti ajattelen kyllä muttei minulla ole mitään periaatteellista auton omistamista vastaan. Köyhäkin olen mutta jos auton tosiaan haluaisin, kyllä sellaiseen (jonkinlaiseen) ja sen käyttöönkin varaa löydettäisiin. Tarvetta vain olisi melko vähän, ja välttämätöntä tarvetta ei lainkaan. Vakavissani olen auton omistajaksi ryhtymistä harkinnut vain kerran; puolitoista vuotta sitten tuttavaperhe osti farkun ja olisivat antaneet minulle vanhan mutta suht. ok kunnossa olleen pikku-Civicinsä. Auto tullaan silti luultavasti hankkimaan, sanotaanko, seuraavan 2-5 vuoden kuluessa ja siinä vaiheessa varmasti käyttöäkin on jo enemmän.

Se huono puoli on, että ajotaito ei pysy oikein kunnolla kuosissa. Viimeisen kymmenen vuoden aikana on autolla ajettu varmasti vähemmän kuin mitä parhaina yksittäisinä vuosina fillarilla.

Sitä mieltä kyllä olen, että vanhempieni pikkuautot kuvaavat aika hyvin heitä. :smiley: Vaan kun he eivät ole palstapersoonia ja äiteen auto on jo aikamoinen harvinaisuus nykypäivän liikenteessä ("ensimmäisellä omistajalla"; puolitoista vuotta sitten näin yhden autokaupan pihalla Lohjalla, mutta edellisestä liikenteessä nähdystä on aikaa varmaan 5-8 vuotta ja sekin on ollut nuorempaa vuosimallia), jätettäkööt biilit mainitsematta.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Ketjua lukevat   0 members

    • Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy