Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Montrail

Recommended Posts

Lauantaina 2.7 klo 9 on näillä näkymin lähdössä masiso, villho, isi ja At23. "Perinteinen" reitti taitaa olla Luukista vastaapäivään kiertäen. Itse voisin ihan hyvin lähteä Pirttimäestäkin koska silloin saan autoilla vähemmän ja nukkua pidempään (ainakin 10min), mutta lähdetään Luukista ellei löydy parin päivän sisällä konsensusta muuhun lähtöpaikkaan.

Vauhti niin että hölkkäillään kevyesti ja heti kun alkaa olemaan riittävän isoa mäkeä niin käveleskellään rauhassa ylä- ja alamäetkin, Luukista Salmea kohti lähtiessä tämä tapahtuu viimeistään muutaman kilometrin jälkeen. Ainakaan minulla ei ole kiirettä, joten passataan vauhti meikäläisen mukaan jos muuten ei löydy jarrumiestä. Taukoja tarpeen mukaan, mutta itse en oikein motivoidu pitämään reiluja makkaranpaistotaukoja nuotion sytyttelyineen ym. Jos joku väsähtää niin huolehditaan tietysti siitä että pääse kotiin.

Ja omalta kohdaltani reissu on lähes täysin säästä riipumaton, sairastumiset asia erikseen. Jos koko päiväksi luvataan raesadetta niin saatan perua.

• Replies 1,3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kesäyön Montrailille 17.6.2016 lähti 8 juoksijaa, Sirkka, Kiljander, Räikeälenkkeilijä, Hietsu, JyriV, Tony. pp-Pekka ja nyba. Sateisesta sääennusteesta huolimatta auringon laskuun ja Saaren Mustaan s

Montrailille lähti 5 naista ja 4 miestä  noin klo 9, mentiin varovaista vauhtia Pirttimäestä Luukkiin ja edelleen Väärälammen polun kautta Vaakkoin reitille. Kärki ole sen verran innokasta että Saaren

Montrail tuli vedettyä tänään aamusta. Reitti ei ollut entuudestaan tuttu ja juoksinkin kellon gps-viivan perusteella. Matkaa taittui 52,1km ja aikaa kului pissa- ja valokuvaustaukoineen yhteensä 4:42

Posted Images

Vesihuollosta ei muuten tarvitse huolehtia (tokihan siellä on pari vesipistettäkin matkan varrella), sillä voin ottaa mukaan tuollaisen

Aivan totta, että vesihuollosta ei tarvitse juuri murehtia. Vesipisteitä ei ole pari, vaan vettä saa aina niin Luukista, Salmesta, Haukkalammelta kuin Pirttimäestäkin. Mun laskujen mukaan se tekee neljä. Solvallasta ei välttämättä, mutta eipä asialla ole merkitystä, kun Haukkalammelta Solvallaan on vain muutama kilometri, eikä Haukkalampi-Pirttimäki-etappikaan kovin pitkä ole. Pisin Luukki-Salmi-väli on reilu parikymppiä ja lähes kaikilla yksi juomapullollinen riittää silloinkin hyvin, vaikka olisi kuumaakin.

Joten mitään vedenpuhdistusoperaatioita ei siis tarvita. Montrail ei ole mitään erämaata, vaan puhdas juomavesi ja muut nykyajan palvelut ovat koko ajan lähes käden ulottuvilla.

Mielestäni paras varuste tuonne on pullovyö, jossa on paikka kahdelle pullolle. Tosin itse en yleensä pidä kuin yhtä pulloa mukana em. syistä.

2.7. ei mulle sovi, mutta pitäkää mukaan lähtevät hauskaa! Varmaan joku muu viikonloppu tuolla tulee käytyä.

Itse kuulun siihen osaan ihmisiä, jotka hikoilevat liikunnan aikana paljon, ja haluan etenkin kuumana päivänä, että hörpittävänä on tarvittaessa koko ajan juotavaa. Vedensuodatin painaa karvan verran yli 300 g. Siitä voi sitten tehdä vertailua mitä ja kuinka paljon haluaa repussaan kantaa.

Itse hommasin tuon vedensuodattimen juuri sen vuoksi, että reissuilla/vaelluksilla ei tarvitse olla riippuvainen vesipisteistä.

Oivan oloinen kapistus, eikä painakaan paljoa. Tuo on varmasti käyttökelpoinen, jos meinaa pidempiä lenkkejä tehdä vähillä kantamuksilla. Varsinkin useamman päivän keikoissa, joissa ei puhdasta vettä ole saatavilla tuo tuntuisi olevan erinomainen Eikä kestä kauaa suodattaminen. Minuutissa 1,25l kuulostaa melkein liian hyvältä ollakseen totta.

Jos saivartelemaan aletaan, vesipiste se on lampikin.

Itse kuulun siihen osaan ihmisiä, jotka hikoilevat liikunnan aikana paljon, ja haluan etenkin kuumana päivänä, että hörpittävänä on tarvittaessa koko ajan juotavaa. Vedensuodatin painaa karvan verran yli 300 g. Siitä voi sitten tehdä vertailua mitä ja kuinka paljon haluaa repussaan kantaa.

Itse hommasin tuon vedensuodattimen juuri sen vuoksi, että reissuilla/vaelluksilla ei tarvitse olla riippuvainen vesipisteistä.

Joo, mikäs siinä. Varmaankin on niin, että sulle juuri tuo vaihtoehto on kaikkein vaivattomin vedentarpeen tyydyttämiseen. Halusin vain muistuttaa, että puheena olevan reitin varrella ainakin useimpien tarpeisiin vettä on tarjolla aivan riittävän lyhyin välimatkoin.

Ja omalta kohdaltani reissu on lähes täysin säästä riipumaton, sairastumiset asia erikseen. Jos koko päiväksi luvataan raesadetta niin saatan perua.

Nilkka pyörähti aamulla suunnistellessa oikein antaumuksella ja on nyt erittäin tukevasti turvoksissa & siteessä. Hoitona lepo ja nivelsiteiden tarkastus alkuviikosta. Aavistuksen kaukaiselta ajatukselta tuntuu viikon päästä juosta pidempi lenkki, mutta katsellaan nyt pari päivää. Näinhän tämä hommaa etenee, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Nilkka edelleen melko lailla turvoksissa ja kävelyn yrittäminenkin tuskaisaa ja turhaa. Mitään ihmeparantumisia ensi lauantaiksi tuskin on odotettavissa, joten reissu jää väliin. Parin viikon päässä odottava FIN5-rastiviikkokin taitaa olla nyt uhattuna.

Ei sitten kannata mennä metsään ihan vaan juoksentelemaan, se on vaarallista. Rastipisteet, ajanotto ja veren maku suussa yrittäminen on parempi vaihtoehto.

Harmillinen pyörähdys masisolla.

Kyllä minä olen edelleen kovasti lähdössä. Ja voin noukkia sinut villho kyytiin jostain sopivasta paikasta. Entäs isi?

Ei vieläkään esteitä näköpiirissä, joten tulossa ollaan. Mulla on kyyti lähtöpaikalle, oli se sitten Pirttimäki tai Luukki (kumpi se muuten on?).

Ei vieläkään esteitä näköpiirissä, joten tulossa ollaan. Mulla on kyyti lähtöpaikalle, oli se sitten Pirttimäki tai Luukki (kumpi se muuten on?).

No mun viestin mukaan se on Luukki, kun muuta konsensusta ei parissa päivässä syntynyt. Siis lähtöpaikkana perinteinen Luukki, ellette muuta sovi. Hyvää reissua vaan.

Pientä suurempi vitutus on päällä. Tarkoitus oli pitää kunnon lomanalottajaisbileet Montrailin merkeissä, sen sijaan ohjelmassa onkin odottelua. Alle parikymppisenä muistelen tällaisista mälleistä toipumisen olleen melko nopeaa, mutta nelikymppisenä ei taida olla toivoa. Varsinkin kun nilkassa melko varmasti on merkkejä parin vuosikymmenen takaisista pyörähdyksistäkin. ...tu!

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Ketjua lukevat   0 members

Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

• Tästä mainospaikka alkaen 30e+alv/kk. 

Yli 10 000 kävijää/kk

n. 350 000 sivulatausta/kk

• Sivulataukset 13.11.2020 alkaen: Web Hits

Yksittäiset kävijät 13.11.2020 alkaen: Web Hits
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy