Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Ravinto ennen puolikasta


Satkus
 Share

Recommended Posts

Jos 1/2 maraton on n. kello 12 aikaan millaisen aamupalan syötte ennen juoksua. Toiset pitävät kevennetyn viikon (ilman hiilareita) juuri ennen pitkäkestoista juoksusuoritusta, että saavat muutaman kilon pudotettua. Kuulostaa oudolta. Eikös hiilareita pitäisi nimenomaan syödä jotta kunto pysyy kohdallaan ja jaksaa juosta.

Kannattaako 1/2:lle ottaa vain vetta vai jotain sokeripitoista juotavaa??

Link to comment
Share on other sites

Jos 1/2 maraton on n. kello 12 aikaan millaisen aamupalan syötte ennen juoksua. Toiset pitävät kevennetyn viikon (ilman hiilareita) juuri ennen pitkäkestoista juoksusuoritusta, että saavat muutaman kilon pudotettua. Kuulostaa oudolta. Eikös hiilareita pitäisi nimenomaan syödä jotta kunto pysyy kohdallaan ja jaksaa juosta.

Joo, en kyllä suosittele jättämään hiilareita pois vaan päinvastoin. Juoksin kaksi viikkoa sitten puolikkaan ja kahtena edellisenä päivänä pyrin syömään paljon hilaripitoista ruokaa (pastaa, hedelmiä) ja välttämään rasvaista ruokaa. Puolikkaalla riitti hyvin energiaa. Puolikkaan lähtö oli klo 14 ja aamulla söin ison annoksen kaurapuuroa marjojen kanssa ja lisäksi reilua tuntia ennen lähtöä taisin syödä muutaman hedelmän. Minulla toimi hyvin näin.

Kannattaako 1/2:lle ottaa vain vetta vai jotain sokeripitoista juotavaa??

Vesi on hyvä juoma. Sokeripitoista en välttämättä puolikkaalle ottaisi, mutta jokin urheliujuoma olisi hyvä olla mukana, taikka sitten energiageeliä.

Link to comment
Share on other sites

Pieni vinkki sinulle, eli harjoittelu-puolelta ja/tai hakukomennolla löydät tästä aiheesta varmaan muutaman ketjun :thumbsup: Samoin googlettamalla löytyy myös ohjeita.

Meitä on niin monentasoisia menijöitä, kovempien menijöiden ei tarvitse pahemmin tankata, sillä suoritus kestää jotain 1 h 10 min... Tällaisella meikäläisenkaltaisella 2.25-menijällä on jo jonkinlaisesta hiilaripainotteisesta ruuasta 2-3 pv ennen puolikasta apua. Varsinainen hiilaritankkaus on kuitenkin tarkoitettu ennemmin maratonille.

Link to comment
Share on other sites

Jos 1/2 maraton on n. kello 12 aikaan millaisen aamupalan syötte ennen juoksua.

Parin desin kaura- tai moniviljapuuro mehukeitolla, mukillinen kahvia, pari leipäviipaletta leikkeleellä ja juustolla, rasvatonta jogurttia kaureleseillä ja marjoilla. Eli tukevasti, muuten ei jaksa puoleen päivään kuolematta nälkään.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy