Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Yhteislenkkejä pääkaupunkiseudulla

Mensonge
 Share

Recommended Posts

Aattelin, jotta eikös tämmöinen ketju olis paikallaan, kun täällä porukkaa kuitenkin on jo sen verran paljon. Eri alueilla asuvat voi avata oman alueensa puun tälle samalle aiheelle.

Eli tänne ehdotelmia, milloin ja mistä yhteislenkkejä vois tehdä tai on ehkä jonkun/joidenkin kanssa tekemässä. Talven pimeinä iltoina treenimotivaatiollekin vois tehdä hyvää, jos sais kavereita lenkeille, ettei aina yksin tarvi hölkytellä. Ehkäpä tuolla kotiradalla viikon päästä saadaan jotain tämänkin tiimoilta sovittua.

Minulle passais yhteislenkkeily esim. Malmin kentän kuntopolulla. Tai jossain päin itäistä pääkaupunkiseutua.

• Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Joo, yhteislenkki-idea on ihan ok. Muutama vuosi sitten (2002?) Espoolaisilla oli pienimuotoinen yhteislenkkiporukka, joka oli saatu kasaan FF:n sivujen kautta. Lähtöpaikka oli Espoonlahden uimahalli. Homma toimi yhden talvikauden, mutta ei sitten erinäisten syiden takia saanut jatkoa enää seuraavana syksynä.

Olisiko täällä halukkaita Espoolaisia yhteislenkkiporukan elvyttäjiä...?

ihan hyvä idea, mutta eihän ton mensongen kyydissä kukaan pysy kuin 30 metriä :viheltely . pannaan kuitenkin mietintään :itku

Älä höpsi. Mensongehan on pistetty valjaisiin ja hiljaa on siis mentävä. Vauhti määräytyy siten, että kaikki pysyy mukana. Eli kaikki vaan mukaan, jos ei muuta niin eri vauhtisia porukoita kasaan.

Helsingin Keskuspuistossa on viimeisen vuoden ajan pyörinyt parituntinen sunnuntailenkki, jolle on lähdetty klo 10 Laakson kentän pohjoispäästä. Porukka on ollut ihan sekalaista nuorten sarjojen ratajuoksijoista veteraani-ikäisiin kuntomaratoonareihin. Vauhti on pidetty rauhallisena, ettei kukaan tipu kyydistä. Lenkki on ollut nyt pari viikkoa jäissä kun porukka vielä lepäilee, mutta marraskuun alkupuolella olisi tarkoitus aloitella uudelleen.

Kuusijärvi vois olla hyvä. Junnun kanssa siellä on muutama lenkki yhdessä jo heitettyki. Vaikkakin minulle tuo kello kymmenen on hieman aikainen ajankohta :roll:

Kuusijärvi sopisi mullekin varsin hyvin. Tai joku muukin paikka, ei sillä niin väliä ole.

Niin ja kyllä tuon Mensongen kans voi lenkkeillä, on se minunkin kyydissä pysynyt ihan hyvin kun on tässä muutaman kerran käyty :nauru

Sunnuntai olisi hyvä päivä, klo 12 mulle sopivin aika.

Helsingin Keskuspuistossa on viimeisen vuoden ajan pyörinyt parituntinen sunnuntailenkki, jolle on lähdetty klo 10 Laakson kentän pohjoispäästä. Porukka on ollut ihan sekalaista nuorten sarjojen ratajuoksijoista veteraani-ikäisiin kuntomaratoonareihin. Vauhti on pidetty rauhallisena, ettei kukaan tipu kyydistä. Lenkki on ollut nyt pari viikkoa jäissä kun porukka vielä lepäilee, mutta marraskuun alkupuolella olisi tarkoitus aloitella uudelleen.
Tämä lenkki pyörii taas ensi sunnuntaista (6.11.05) lähtien. Jossain vaiheessa aamu-uniset varmaankin rupeavat lobbaamaan tuota ajankohtaa myöhemmäksi, mutta toistaiseksi lähdetään 10:ltä. Lähtöpaikka on Laakson kentän pohjoispäässä metsän laidassa olevien karttataulujen ja vatsapenkkien kohdalla. Sijainti kartalla : ratsastuskentän pohjoispäädyssä olevan pienen hiekkatiepätkän puolessavälissä.

Ilmoittaudun halukkaaksi juosta Espoon/Länsi-Vantaan suunnalla. En ehkä kuitenkaan lähde Espoonlahteen saakka, mutta Espoon keskuksen, Nuuksion, Luukin, Oittaan ja Salmen alueet kiinnostavat. Ja Vantaan puolelta Petikko, Myyrmäki, Pähkinärinne...Haluaisin juosta sitä "pidempää lenkkiä" (nyt n. 20 km) ja sunnuntaiaamut 10.00 - 11.00 lähdöt on ihan ok. Tähtäimessä on Tukholman Maraton ja aikatavoite 4 tunnin pintaan.

Löytyykö ketään innostunutta?

Ja tietysti jos löytyy joku (nainen?), joka haluaa juosta useamminkin yhdessä em. alueilla, niin olen kiinnostunut lenkkiseurasta. Ikää on 40+ ja olen nainen, joka on viimeksi juossut maratonin n. 10 vuotta sitten.

Minä olisin myös kiinnostunut juoksemaan Espoon/Vantaan/Helsingin raja-alueilla. Yleensä juoksen pitkät lenkkini alueilla Myyrmäki-Laaksolahti-Leppävaara-Pitäjänmäki tai siellä päin. Voisin juosta useamminkin noilla alueilla. Tavoitteeni on myös juosta ensi vuonna Tukholmassa alle 4 tunnin. Eli erityisesti sinulle helaha1, lenkkimme taitavat osua melko lailla samoille seuduille, vai mitä?

Hienoa Maaria!

Nyt vielä kun saadaan aikataulut sopimaan. Tämän viikonlopun olen poissa maisemista, mutta la 12. tai su 13. päivä sopisi hyvin. Vastailepa sopiiko jompi kumpi em. päivistä, anna kelloaika ja paikka niin tulen paikalle! Oisko parinkympin lenkki tavoitteena? Ja mukaan tietysti voi lähteä muutkin, jotka haluavat.

t. Heidi