Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Juoksutakki

Satkus
 Share

Recommended Posts

Miten paljon kannattaa laittaa rahaa juoksutakkiin.

Kesän olen pärjännyt t-paidalla ja vielä nytkin syksyn tullen collegella, mutta verkkaritakin heittäminen päälle ei houkuta. En tiedä miksi, mutta tavallisen verkkaritakki painaa niskasta.

Nyt ainakin kauppojen valikoimat ovat huonot.

Itselleni on opetettu ettei köyhän kannata ostaa huonoa. Elikkäs, mene ja osta juuri sellainen takki kun tarvitset. Perustelen tämän asian siten, että jos kaupassa sovitat ns. parempaa takkia ja valinta osuu siihen vaihtoehtoon jonka on valinnut periaatteella 'kyllä tämä minulle välttää', niin ainakin itseäni vaatteessa olevat puutteet rupeavat ennemmin tai myöhemmin keljutamaan.

Pahimmillaan voi käydä niin, että sitä käy vielä ostamassa sen ns. paremman vaihtoehdon. Silloin on sitten rahaa mennyt tuplasti ja kaappiin jää kuljeksimaan vielä se yksi ylimääräinen takki.

Sanonpa vaan hyvän vinkin. Ostin viime vuoden lopulla Löfflerin talvitrikoot joiden kanssa sopivassa takissa oli ainutlaatuinen ominaisuus. Takin taskussa on "lisätasku" johon koko takin voi piilottaa! Sitten koko juoksutakkia voi kätevästi kantaa mukana olkanauhalla. Tosi kätevä jos on tilanteita että takki tuntuu liialta, mutta haluaa kuitenkin varmistua esim. sateelta tai yllätyskylmältä. Suosittelen!

Ehdotan budjettiratkaisua, jos ei pysty irrottamaan hirveästi rahaa takkiin. Ainakin täällä Prisma myy Craftin asua hintaan 39,90 eur, johon kuuluu takki ja housut. Ei paha hinta ollenkaan. Ostin tuollaisen Craftin setin vuosi sitten ja käytän sitä kuivalla kelillä työmatkapyöräilyssä. Hyvin on hintansa haukkunut. :)

Edit: En tiedä sitten mitään pakkaskäytöstä tuon suhteen, kun pakkasilla on eri vermeet. Olettaisin, että pärjää kohtuullisilla miinusasteilla, kun pistää sopivasti alusvaatetta alle.

Moikka

Kiitos ajatuksista. Meninpä Intersporttiin ja kuinka ollakaan.Liki 80:-€ Brooksin puku myytiin 39.90 housut on vähän lerpakkeet, mutta niitä voin käyttää sitten muuten ulkoillessa. Takki on hyvä! Kaulus ei nouse korkealle niskaan ei hierrä eikä kierrä! Sillä on hyvä syksy taivaltaa pitkin maita ja mantuja.

• 4 weeks later...

Ostin Prismasta Craftin Courier -takin hintaan 49,90 ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Ennen mulla on ollut vaan jotain verkkatakkeja ja tuulipukuja, tällaisessa on tuntuma ihan kuin eri planeetalta! Tuntuu sen verran mukavalta päällä että tuota tulee käytettyä myös juoksun ulkopuolellakin. :goodvibes:

Täällä vielä kuva takista.