Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Flunssa

julma
 Share

Recommended Posts

• Replies 32
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Harmittaa, Vantaan M lähestyy ja olen ollut jo viikon kovassa nuhassa. En ole harrastanut liikuntaa jotta paranisin pian, mutta alkaa hermo pettään. Eihän se nuha ole niin paha este, mutta jottei se pahenisi. Sitä vaan, että onko sielä muita kohtalontovereita?:shithappens:

Tauti, jota on nyt liikkeellä, kestää noin 7-9 päivää. Itse pidin viisi päivää täysin lepoa, ja sitten pikkuhiljaa liikkeelle. Nyt kaksi viikkoa kurkkukivun/nuhan alkamisesta juoksu kulkee taas, ikäänkuin mitään ei olisi välillä ollutkaan. ELI ÄLÄ HÄTTÄILE.

mulla alkoi viime lauantaina kovalla kurkkukivulla ja maanantaina alkoi lievä lämpöily. Tiistai-iltana oli kovin lukema 38 astetta ja eilen illalla ja tänään kuumeetonta. Melkonen räkätauti jäi vielä kiusaamaan. Nenä on tosi tukossa. Varmaan yritän sunnuntaina vähän liikkua. Vantaan puolikkaalle meno vielä pikkasen mielessä, josko olis siinä kunnossa että viitsis lähteä. Taitaa olla 4.10 yksi ilmottautumishinta katkolla...No sinnehän on vielä 2 viikkoa ja itse tapahtumaan reilu 3 viikkoa. Tuleepahan flunssan takia ainakin lepoa!

Toisessa ketjussa tästä jo kirjoitin, mutta kun kohtalontovereita kyseltiin... niin täällä on myös yksi. Kolme viikkoa särkyä takana. Tänään loppui lääkekuuri, mutta kunnossa en ole vieläkään. Edelleen kurkkukipua, nuhaa ja särkyä. Mulla meni alilämmölle eli noin 35,7 asteeseen. Kauan elättelin toivoa, että kyllä mä sinne vielä pääsen, mutta lääkäriä kuunneltuani tulin toisiin aatoksiin. Olen nyt haudannut siis toiveet Vantaan maratonista omalta osaltani, mutta toivotaan, että mahdollisimman moni pysyisi kunnossa ja pääsisi sinne. Yritetään paremmalla onnella ensi vuonna :thumbsup:

Minäkin olen tulossa Vantaan maratonille, ja toissapäivänä iski nuha. Ei kyllä ole muita flunssan oireita, kuumetta tai yskää tai kurkkukipua, mutta nenäontelo erittää limaa sellaiseen tahtiin että nukkuminen on tukalaa ja puhuminen kuulosdaa täldä. Ärsyttää, koska tällä viikolla oli vielä tarkoitus treenata kovaa ja vetää huomenna pitkä lenkki. No, ehtiihän ensi viikolla vielä jotain tehdä, jos tästä pääsee nopeasti eroon. Ja uskottelen itselleni, että muutaman päivän lepo riittää, koska tämä on pelkkä pikku nuha.

Pelottaa että on flunssa tulossa, koko viikon on ollut väsynyt ja vetämätön olo, tänä aamuna herätessä oli kurkku kipeä ja yskitti. Otin äkkiä hirmuannoksen C-vitamiinia (plasebo!) ja ibusalia ja menin takaisin nukkumaan. Nyt on parempi olo mutta pitää olla varovainen, en mene tänään lenkille vaan katson aamulla mikä on kunto.

Hei!

Kahden viikon juoksutauko laittoi tutustumaan sepon kotisivuille. Hienot sivut. Finlandia oli tarkoitus juosta mutta flunssa kuumeen kera sotki kuviot pahemman kerran. Onneksi en tainut olla ainoa. Seinät alkoivat jo lähetä liikaa :mad14: ja vasta tänään uskalsin käydä purkamassa kiukkuni purulle. Mutta maratonit taitavat olla ensi vuoden tavoite. Puolikas Kuopiossa itsenäisyyspäivänä voisi olla se lohdutuskisa. Tsemppiä kaikille flunssassa olijoille:thumbsup:!

Samma vika häär, pari päivää ollut tulollaan. Tänään piti mennä tekemään intervalleja, aamulla kurkku aivan jumissa, nokka tukossa, nuhaa, yskittää ei hyvä ei hyvä. Juoksut jää väliin.

Onneks Kankaanpäähän on aikaa, mut ois tänkin ajan käyttänyt harjoitteluun. Saas nähdä kauanko kestää. niin ja päätä jomottaa, josko vielä kuume nousisi.

Syyskuun alussa mulla oli kevyt flunssa, joka jätti keuhkoihin kummaa rohinaa. Viikko flunssan jälkeen kävin taas lenkillä. Kilometrin verryttelyjuoksun jälkeen meinasi ilma loppua, hyvä että pääsin raahautumaan himaan.

Lääkäri totesi että mulla on astmaattinen keuhkoputken tulehdus. Tuli kaksi viikkoa juoksukieltoa, antibiootit ja inhalaatiokiekko.

Nyt kuuri alkaa olla lopuillaan ja viikonloppuna on aikomus testata taas juoksemista. Täytyy sanoa, että olipa aika ärhäkkä jälkitauti.

Positiivista jutussa oli lääkärin kommentti, että mun täytyy olla tosi hyvässä fyysisessä kunnossa, koska taudista huolimatta en ollut pahemmin väsynyt normaaliaskareissa. Siitä kuuluu kiitos tunnollisesti suoritetulle Sepon 4 tunnin harjoitteluohjelmalle ja HCM:lle!

eiköhän se vantaan tulos ole harjoiteltu muottiinsa jo viime talven ja kevään pitkillä. päivän kunto ja nippu muita maran perustekijöitä viilaavat aikaa oikeaan lokeroonsa, ja nämä viime viikkojen kovat harjoitukset tai taudit ovat vain yksi hippunen lopullisessa tulospylväässä. nykydlunssat ehtivät kivasti nollaantua kahden ja puolen viikon päähän.

näin positiivisena tällä kertaa yskäisee yksi vantaalle aikova räkänokka.