Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Viikko 38


Patrick
 Share

Recommended Posts

MA:

- pyöräilyä 17 km

- punttisali 1 h :weightlifter:

TI:

- pyöräilyä 11 km

- juoksua 6,5 km PK

KE:

- pyöräilyä 17 km

- punttisali 1 h

TO:

- pyöräilyä 11 km

- juoksua 9 km VK

PE:

- pyöräilyä 11 km

- punttisali 1 h

LA: lepo

SU:

- juoksua 3,5 km palauttava + pitkät venyttelyt kotona.

Ei ihan nappiin mennyt saliharjoittelun ja juoksun sovittaminen yhteen. Liikaa vei puntien heiluttelu voimia juoksusta. Pitää korreloida ja jalostaa ohjelmaa hieman, niin hyvä siitä tulee. :) 9 tuntia tuli aikaa vietettyä, mikä on mukava määrä. Ensi viikko kevennystä.

Link to comment
Share on other sites

Tehdään tähän kovan viikon alle lälläriviikko, vaikka ohjelmassa tämäkin oli merkitty kovaksi viikoksi. Sunnuntain pitkis oli yksinkertaisesti liian raskas kevyen viikon ohjelmaan. Nyt joutunee keventämään joko keskiviikon VK:ta tai sunnuntain pitkistä.

Ma: Palauttava 7.3 km, 6:30/km, 121 (67%). Palauttikohan muuta kuin väsymyksen? Syke-etenemä 2.02m/Rsyke.

Ti: Palauttava 7.3 km, 6:28/km, 116 (64%). Kyllä eilisestä on selvästi palauduttu vaikkakaan ei täysin. Sama lenkki ja syke-etenemä nyt 2,18m/Rsyke eli 8% eilistä parempi.

Ke: TV Reipas 8.0 km, 4:39/km, 153 (85%). Jätin lopusta pois MK osuuden.

To: TV Kevyt 9.6 km, 5:52/km, 123 (68%). Suunnon training manageri on aivan innoissaan. Se nosti harrastustason 9.0:aan. Mistähän syystä, sillä alla on kevyt viikko ja tällä viikollakin syke on käynyt yhden ainoan kerran aerobisen kynnyksen 131 yläpuolella, nimittäin keskiviikkona, ja silloinkin se jäi anaerobisen kynnyksen alle.

Pe: TV Rento, 9.6 km, 5:31/km, 136 (75%) Minun mielestä roskakilsoja, mutta kun Jääskeläinen näitä juoksuttaa, niin juostaan sitten. ('Elimistö oppii eliminoimaan syntyvää maitohappoa')

La: Lepo

Su: Pitkis 3:51. Ensin pyöräily vaimon kanssa (siis julkirakkaan pitkä lenkki) 1:15, 89 (49%), sitten sauvakävely 36', 94 (52%) ja lopuksi juoksu 19.0 km, 2:00, 6:19/km, 125 (69%) Oikein hyvä pitkis, vaikkakin se on alkupäästään superkepeä. Tai ehkä juuri siksi niin hyvä.

Yht. 7:52, josta juosten 62 km.

Link to comment
Share on other sites

Keventely alkoi!

Ma: Hieronta, lepoa

Ti: 41min kevyttä.

Ke: 40min kevyttä. Lopussa kiihdytin n. 4min/km asti. Tuli sellainen olo että joko ei ole palautunut sunnuntain revittelystä tai sitten on tulossa kipeäksi. Niin tai näin, torstain vetotreeni peruuntui ja käytännössä muutenkin kovat treenit on nyt ohi tältä kaudelta. Nyt vaan kevyttä hiipimistä ja satunnaista kiihdyttelyä kohti Joutsenoa..

To: 5.5km verryttelyä.

Pe: Lepo. Jos sitä huomenna koittaisi taas hölkätä.

La: 14.5 km rennosti välillä kiihdytellen, keskellä n. 5km pätkä kisavauhtista, koko treeni 4.13/151. Keuhkot jotenkin taas tukossa, muuten näyttää kyllä aika hyvältä.

Su: 70min kevyttä.

Link to comment
Share on other sites

Kevyt viikko.

Ma uinti, ohjattua tekniikkatreeniä ym. n.2km

Ti 15+15km pyörä

Ke 18+18km pyörä

To 50min juoksu, vauhtileikittelyä

Pe Uinti 2km, perusuintia ja vähän tekniikkaa

La Lepo

Su Pitkis. Tein niin, että hölkkäilin Nokian keskusurheilukentälle (n.4km suuntaan) ja sieltä juoksin pk-sykkeillä 2 x Ironman - reitin eli n. puolimaratonin. Se meni aikaan 1,33 ja keskisykkeet oli 134. Lepo on tehnyt hyvää siis! Yhteensä matkaa n. 29km ja aikaa n. 2,15.

Nyt alkaa sitten taas raastoviikot, tämän vuoden viimeiset. Ruoka- ja juomapuolta täytyy myös vähän alkaa katsomaan taas tiukempaan suuntaan syksyn pääkoitosten lähentyessä... (POIKKEUS : ensi perjantai, seuran sauna-ilta / päättäjäiset, siellä mähkitään ja juopotellaan koko kesän pinnistelyjen edestä!!!)

Link to comment
Share on other sites

Eteenpäin on menty taas, mutta ei vieläkään ihan ole normaalit nuo pohje parat. Lauantaina yritin juosta 25km lenkin, mutta sen verran on kunto nyt heikko että jäi 20km kohdalla kesken. Ei vaan jaksanut, vaikka vauhtia ei ollut kuin 5min/km. Sentään uskaltaa tehdä jo vk-tehoista juoksuakin vähän kun nuo pohkeet näyttävät sitä kestävän, vetoja ei kuitenkaan vielä uskalla. Ehkä ensi viikolla voisi vähän kokeilla.

Ma 5,0km reippaasti + 45min spinning

Ti 17,0km pk

Ke 6,5km reippaasti + 1h spinning sikakovaa

To 13,4km pk

Pe 6,6km kovaa

La 20,0km pk

Su lepo (ehkä vähän punttitreeniä)

Saldo 68km juoksua, vajaa 2h spinningiä.

Juoksusaldosta puuttuu vain n. 100km siitä mitä pitäisi olla...

Link to comment
Share on other sites

MA: steppitunti

TI: kevyttä lönköttelyä kävellen

KE: vesijumppa

TO: pilates

PE: lepi

LA:lihaskuntotunti

SU: 2 h issikkaratsastusta maastossa + 1 h palauttava (?) sauvakävely

MISSÄS LIKAN JUOKSUT ON ? Huomasin just että viimeeksi hölkätty viime viikon tiistaina... apuva. Nyt on otettava itteään niskasta kiinni.

Mutta kylläpä oli mukavaa monen monen vuoden tauon jälkeen istahtaa taas hepon selkään !! Ilmeisesti psyyke vaatii nyt taas jotain uutta:embarassed:

Link to comment
Share on other sites

MA: Bodypump

TI: 20.9km 4.46 min/km avg 148

KE: Heavy mountain-spinning 1h avg 145, todeeeella raskas, 21min ilman satulaa

TO: 13.7 4.25min/km avg 159

PE: Bodypump, 10km maastojuoksua, 5.28 min/km avg 151, hieman treeniä Vaajakoskea varten

LA: Bodypump, 2.2 km,

SU: 29.7km avg 148 (76%), 4.52 min/km, 1h kuntosalia: mm. 3km soutua ergolla

yhteensä 76.6 km juoksua, 3xBodypump, 1xspinning, 1 xkuntosali

Link to comment
Share on other sites

Ma: Lepo

Ti: Sauvakävelyä 9.5km

Ke: VR + 4x1000m:n vedot + VR, 11.2km

To: PK 7.6km

Pe: Lepo

La: Lepo

Su: PK/VK 12.2km (fiilistellen välillä maratonvauhtia).

Juoksua 31km ja sauvakävelyä 9.5km. Nyt on juoksut juostu ja kaikki voitava tehty tavoitteen eteen. Ensi lauantaina sitten korjataan hedelmät, toivottavasti. Vähän epävarma olen kunnostani, kun sattuu nuo opiskelupaineet tähän samaan syssyyn. Ensi lauantai näyttää, miten pajon ne paineet sitten loppujen lopuksi vaikuttavat juoksukuntoon.

Link to comment
Share on other sites

Ma: 6km kävely(9.25/km)

Ti: 9,6km(5.32/km) + kuntopiiri 40min.

Ke: Lepo

To: 19,2km(5.41/km) + 8,3km(5.47/km)

Pe: 13,2km(5.19/km)

La: 7,5km(5.01/km)

Su: 19,2km(5.27/km)

Juoksu 77km

Ulkoilu 7h59min.

Tämän vuoden päätavoite Spartathlon-starttiin on enää 4 päivää ja vatsassa on täynnä perhosia. Harjoitukset eivät menneet ihan kuin suunniteltu mutta viimeiset 4 viikkoa sujuivat aika hyvin. Toivottavasti pysyn terveenä starttiin asti ja pystyn tekemään parhaani.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy