Jump to content
Juoksufoorumi.fi

vko 52


zxcv
 Share

Recommended Posts

ma: Heräsin aamuyöllä todella kovaan polvisärkyyn. Lepo.

ti: Polvikivut helpottivat lähes kokonaan. Varvasta hieman jomotti, kun siitä näköjään lähtee kynsi. 15km kevyttä, vasen polvilumpio "tuntui irtoavan" jossain 13km kohdalla, mutta se ei ollut sinänsä kipua.

ke: matolla: VR 3km, VK 4,2km 20 min, hieno fiilis vauhdikkaasta juoksusta

to: venyttelyä 1h, juoksua VR 2km, punttisali yläkroppa, sarjat tuntui erityisen tahmeilta

pe: Yläkropan lihaksia vihloi vähän eri tavalla kuin normaali harjoituskipu. Tästä syystä tarkkailin sykkeitä vähän tarkemmin ja pyrin ottamaan kevyesti: matolla 10,1km 60min, ave-HR 132, matto 0.5 astetta, verrokkilenkissä viikko sitten matto 0 astetta. Kunto noussut, vai mitä ihmettä?

la: Kurkkukipua, lepo

su: Kuumetta ja kurkkukipua, lepo

Link to comment
Share on other sites

MA: Se surullisen kuuluisi eka hiihto; 1 h 13 min ks 157 , kilometrejä n.10

ehkä etenemiseni jossain vaiheessa muistutti hyvin etäisesti urheilu-

lajia jota myös hiihdoksi kutsutaan... no , harjoitus tekee mestarin !

TI: reidet ihan jumissa eilisen takia, silti kuntosalille eikä ollut huono idea

KE: lepo

TO: piti juosta mutta hölkäksi meni; ei vaan jaksanut 45 min ks 148

PE: lepo (= jalkojen hieronta )

LA: kuntosalilla taas, kaikki Ok

SU: piti olla taas juoksua vaan aamusta jo sykkeet ihan missä sattuu joten

lähdin sauvoja ulkoiluttamaan ja se oli varmaan viisasta.

Eilen illalla kaksi pientä sherrypaukkua ja sen jälkeen pää, sydän ja verenkierto ihan sekaisin. Ei ole koskaan ennen näin käynyt. Ilta meni ihan p....een, nukkuakaan ei pystynyt kun sydän hakkasi kuin viimeistä päivää. Kai se sitten jotain rytmihäiriön tapaista oli. Aamulla kun suunnittelin lenkkiä oli syke siinä sängynkulmalla istuessani jo reilut 100 eli ei hyvä. Siksi suosiolla juoksu väliin. Tuolla sauvakävelyllä alkulenkistä syke näytti jotain 120-130 välillä (uskomatonta, tasainen maa ja tosi hiljainen vauhti..) mutta loppulenkistä lukemat oli 100-110 eli niinkuin pitääkin.

Täytyy nyt seurailla tilannetta ja ottaa muutama päivä hiukan rauhallisemmin. Ylikunnosta ei minun kohdalla kyllä voi puhua, jotakin muuta tämä lienee.

Ei siis vuosi 2006 ainakaan minun kohdallani kovin lupaavasti lähtenyt liikenteeseen.. toivottavasti muilla paremmin ! :Päättämätön

Link to comment
Share on other sites

Ti: 3,53 km, 130, 0:24:47, 7:01 min/km, 70 max%

To: 10 km, 6:20 min/km

Su: 3,53 km, 137, 0:24:11, 6:51 min/km, 74 max%

Ei kulje lentsuilun jälkeen ei.Sunnuntain lenkin jätin 3 km lyhyemmäksi kuin oli suunniteltu. Vauhdit hidastuneet yli puolitoista minuuttia per kilometri.

Ideana olisi kasvattaa kilometrit viikottain tahdilla 25%, 50%, 75% (vrt 100% ~75 km). Tällä viikolla suunnitelma kutakuinkin toteutui prosentilla 22. Saas nähä miten homma jatkuu. Ikävää on se, että tänään meno ei ollut oikeastaan yhtään helpompaa kuin eka lenkki tiistaina.

Link to comment
Share on other sites

Ma: 8 km PK, 6:12 min/km, syke 138

Ti: 3 km VR + 6 km vauhtileikittely + 3 km VR. Lenkin kokonaisvauhti 6:01 min/km ja syke 147

Ke: 8 km PK, 6:00 min/km, syke 140

To: Lepo

Pe: 1 km VR + 4 km kiihtyvällä vauhdilla, viimeinen kilometri 4:46 + 1 km VR. Lenkin kokonaisvauhti 5:34 min/km ja syke 146.

La: 17 km PK, 6:09 min/km, syke 137

Su: Kevyt kuntopiiri ja venyttely noin puoli tuntia. Vatsa- ja selkälihasliikkeitä, punnerruksia ja kyykkyjä.

Yhteensä 51 km. Siinä oli viikko 4/26 kohti Tukholman maratonia Anders Szalkain 3:30 ohjelmaa tapaillen.

Link to comment
Share on other sites

Ma: kävelyä koirien kanssa 6 + 8.5 km

Ti: kävely koiran kera 8 km

Ke: 12 km 5.29/120

To: 13 km 4.48/127

Pe: 14 km 4.42/131

La: 15 km 5.36/119

Su: 27 km 5.55/133

Yhteensä 81 km ajassa 7.21.

Sunnuntaina olis pitänyt juosta kovaa pitkän loppu, mutta jäinen ja loskainen keli ei suosinut. Eikä uuden vuoden juhlinta.

Kuitenkin hyvä harjoitusviikko, varsinkin kun jalat alkoivat pelaamaan parin päivän kävelyn jälkeen. Torstaina ja Perjantaina kulki pk uskomattoman hyvin odotuksiin nähden. Nyt on hyvä tuntuma Lohjaa ajatellen. Kun vaan saisi ensi viikolla yhden kunnon kovan harjoituksen tehtyä, niin muuten homma on kivaa kun saa vaan ottaa rennosti, ja tehtävä on pitää väsymykset ja sellaiset loitolla.

Link to comment
Share on other sites

Ma yhdistelmätreeni, 40min kuntopyörä/45min juoksu, pk-tasolla

Ti aamu: perhehiihtoa ahkiota kiskoen, n. 1h

ilta: 1km ver + 40min reippaasti(ks.159) + 1km ver. (juoksu siis)

Ke 60 min intervallitreeni kuntopyörällä (vastus säätyy välille 1-8..) valmis ohjelma vastuksilla 2-2-3-3-6-6-4-4. kesto n. 10min, eli 6xtuo. kadenssi n. 100 ja sykkeet vielä pk-tasolla.

To 23km hiihtoa vapaalla, 1,37 ja 142.

Pe n. 21km pk-juoksua, 1,35 ja 135

La Sikarin pössyttelyä ja kaljan tissuttelua. Ja ne loppui tähän päivään.

Su Rauhallinen yhdistelmätreeni. n.45min kuntopyörällä alle 100 rpm ja 4-5 vastuksilla (sykkeet 125-135.) Suoraan vaihto juoksuun, n. 50min pk-juoksua. Yhteensä aikaa kului 1,37 keskisykkeellä 135. Ihmeen hyvä treeni pikku kohmelossa....:-)

Nyt on sitten uusi vuosi ja uudet kujeet. Maanantaista lähtien astuu kehiin taas säännöllinen treeni ja ruokavalio, jos vaan terveenä pysyy. Vielä kerran motivoivaa uutta vuotta kaikille!

Link to comment
Share on other sites

Viikon 52 uroteot:

ma26/12: 8,64km / 38.34 / 4.28

ti27/12: 13,24km / 59.35 / 4.30

ke28/12: 11,28km / 50min / 4.26 (sisälsi 4x1200m vetoja)

to29/12: 20,8km / 1.41.31 / 4.53

pe30/12: Salibandyturnaus

la31/12: 9.16km / 47.48 / 5.13

su1/1: 17,26km / 1.30.39 / 5.15

Yhteensä juostuja: 80,38km

Hyvä viikko. Pallopelejä olis saanu olla lisää, mutta joulunpyhät verotti.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy