Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Hankintoja ensi kaudelle?

perttu
 Share

Recommended Posts

• Replies 30
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Aika-ajo/triathlonpyörä on rakenteilla; runko ja kammet sekä muita osia tuli Saksasta viime viikolla. Nyt kokoan innolla pyörää. Ensi viikolla tulee viimeiset osat ja sitten pääsee koeajolle!

Märkäpuvussa on pari-kolme isoa repeämää sekä useita pienempiä, että eikähän se pidä uusia. Tällä hetkellä Vokantilta ei kyllä löytynyt oikeaa kokoa, joten puvun hankinta venyy kevääseen kun uudet mallit tulee. Kolme kesää ehti tämä puku olemaan käytössä.

No hö.

Mulla taitaa kaikki peruslaatua olevat peruskamat olla haalittuna.

Tuohan JJ näytille fillaria jos saat valmiiksi ennen "pitkää harmaata lenkkiä".

Meinaatko pitää Bianchin perusmatkan pyöränä?

Editti: Hei , keksinhän mä jotain hankittavaa. Noi sivakat on kyllä niin onnettomat, että niitä vois harkita uusia...

Naisen ajattelin hommata.

Harkitse nyt vielä toisenkin kerran, se tulee kyllä todella kalliiksi. Tosin mukavahan sellainen on (ainaskin enimmän osan ajasta) :goodvibes::060::wife:.

Mitä omiin hankintoihin tulee, niin tarve ainakin olisi märkäpuvulle, se on toinen juttu löytyykö tähän vartaloon sopivaa eli mallia lyhyt ja lihava :icon_redface:

Mulla on tosissaan tuo lapsen hankkiminen ensi kaudelle ykkössijalla:cool0010: Eli kuten jiivee totesi tuolla, minä kartutan tulevaa tri kids -sukupolvea tässä parhaillaan. Mutta jos välineistä puhutaan, niin kovasti haaveilen siitä, että ensi kesäksi saisin tuohon anopin vanhaan maantiepyörän runkoon uudet osat.. saisi siitä ehkä tuota maastopyörää vauhdikkaamman menopelin kuiteskin. Se on tietty asia erikseen, että pääsenkö vielä ensi kesänä kisaamaan. Jos on taas sektio edessä tuossa vapun tienoilla niin voi tietty tri - ja muut kisat jäädä ensi kesältä väliin. Synttärilahjaksi sain tuohon suunto t3:een gps podin mutta en ole vielä päässyt sitä testailemaan. Eli jotain uutta on jo tullutkin hankittua.

No minä nyt menin tuon pyörän jo uusimaan niin siinäpä varmaan suurin hankinta seuraavalle kaudelle. Jotain pientä tunetusta siihen kyllä vielä tulee kevyen satulatolpan ja aerotangon (pitäisi tulla tällä vkolla) myötä.

Muuten hankinnat lienevät pieniä kuten juoksukenkää, triajokengät?, uimalasit. Marraskuussa olen lähdössä Berliinissä käymään jolloin tulee varmaan katseltua ajotamineita viileämmälle kelille. Joku GoreBikeWearin tuulenpitävä, ei lepattava takki olisi kiva.

Muuten olen kyllä herkästi ostonapilla jos jotain 'välttämättömiä' varustepuutteita tulee mieleen :icon_rolleyes:

Se crossari olisi kyllä kiva syksy/kevät ja talviajeluun. Varmaan tulee jossakin vaiheessa hommattuakin, mutta ainakin seuraava vuosi mennään nyt maasturilla.

Mulla on ihan hirvee pyöräkuume menossa. Olen käynyt paijailemassa pyöriä Bikessa ja Velosportissa ja tällähetkellä olen kallistumassa maantie Olmoon (täyshiilari), kun siitä on kavereilla hyviä kokemuksia. Velon palvelua on mollattu monilla foorumeilla, mutta me saatiin ainakin oikeen hyvää ja asiantuntevaa palvelua kun oltiin siellä käymässä. Kaverin Olmoon laitettiin lokasuojat talven ajaksi ja samalla kartotettiin uutta pakettia mulle. Sellaseen 2.500 - 2.800 sais aika mukavan pelin, omien mittojen mukaan.

Muuten varustepuoli on vissiin aika hanskassa, mutta kuten täällä on todettu saiskos tämän vuosimallin kroppaan jotain kestävämpiä "vara-osia". Esim. sääriluut, nilkkanivelet, piriformekset ym... Niin ja sitten sitä lihas- ja kestävyyspuolta ja taitoa- ja tekniikkaa...

Eipähän lopu haasteet kesken... :weightlifter::bike::character00115:

No hö.

Mulla taitaa kaikki peruslaatua olevat peruskamat olla haalittuna.

Tuohan JJ näytille fillaria jos saat valmiiksi ennen "pitkää harmaata lenkkiä".

Meinaatko pitää Bianchin perusmatkan pyöränä?

Editti: Hei , keksinhän mä jotain hankittavaa. Noi sivakat on kyllä niin onnettomat, että niitä vois harkita uusia...

Joo eiköhän se ennen armeijan harmaisiin astumista valmistu. Bianchin pidän perusmatkaa ym. varten sekä lenkkipyöränä. Mutta tästä lähin peesikieltokisat mennään sir Isaacin kyydillä:bike:

Perusvarustetsetti alkaa olla kasassa, mutta pikkuparannuksia siihen toki kaivataan..Pyörään haluaisin vaihtaa compact-pakan (siis mulla on nyt takana välitykset 52/39) , mutta kun en mitään noista pyöräjutuista ymmärrä niin en myöskään ymmärrä mitä kaikkea mun tulisi vaihtaa. Osaisiko joku vääntää mulle rautalangasta mitä kaikkea (kammet/vaihtajat jne) mun tarvitsisi tota varten hommata? Tai ehkä on vaan paras kävellä nöyränä pyöräkauppaan ja paljastaa tietämättömyytensä..

Just hankin pyörään uuden satulan ja kadenssimittarin, joten ne on vähän niin kuin "ensikauden" hankintoja. Kaikenmoista pyöräilytaminetta olisi myös toiveissa, mutta niiden hankinta Suomesta on vähän hankalaa kun naisille ei tuota valikoimaa liiemmin ole.

Juu ja cyclocrossari on harkinnassa myös mulla, tulee tuota työmatka+hyötyajelua sen verran että maasturi alkaa hieman nyppimään. Mutta saa nyt nähdä mihin sitä rahansa sijoittaa.

Sitten tietty pikkusälää; uimalasit, pikanauhat, pyöräilykengät..

Pyörään haluaisin vaihtaa compact-pakan (siis mulla on nyt takana välitykset 52/39) , mutta kun en mitään noista pyöräjutuista ymmärrä niin en myöskään ymmärrä mitä kaikkea mun tulisi vaihtaa. Osaisiko joku vääntää mulle rautalangasta mitä kaikkea (kammet/vaihtajat jne) mun tarvitsisi tota varten hommata? Tai ehkä on vaan paras kävellä nöyränä pyöräkauppaan ja paljastaa tietämättömyytensä..

Juu, kyllähän ne kaupassa ihan mielellään osaa kertoa, turha siitä on panikoida.

Mulla on nyt uudessa Lookissa kompaktikammet 50/34 rattailla, kampien pituus 172,5mm. Takapakka on 12-25. Ajattelin että kun en ole ihan pro-tour kuski niin kompakti monipuolisuutensa ja keveytensä vuoksi on mulle parempi vaihtoehto. Sulla olevaan standardiin settiin (52/39) et saa mahtumaan tuota 39 pienempää ratasta, vaan joudut ostamaan uuden kompaktin kampisetin. Kompaktissa tuo rattaissa olevien kiinnitysruuvien kehä on pienempi ja siten niihin saa pienemmät limput kiinni. Kompakti toisaalta mahdollistaa taas myös tuota normaalia 50/34 settiä suurempienkin rattaiden käytön.

Ymmärtääkseni tarvitset siis ainoastaan uuden kampisetin eturattaineen. Ketjua joutuu kai myös vähän lyhentämään? Kompaktille löytyy ainakin Campalta oma etuvaihtaja, mutta en sit tiedä onko siitä suurta hyötyä. Sullahan tosin tais olla Shimanon vaihtajat siinä pyörässä kiinni.

Kannattaa tsekata ne takarattaat myös. Veikkaisin että 12-25 isommilla rattailla alkaa välitykset mennä turhan kevyiksi.

Kampien pituuteen löytyy laskureita netistä, mutta sanoisin että älä ainakaan 170mm pidempiä kampia siihen laita.

Paljon en ole uudella pyörälläni vielä ajellut ja varsinkaan kovemmilla nopeuksilla mutta kuitenkin tuo 34 eturatas tuntuu vähän kesyltä, ehkä 36 piikkinen olisi kuitenkin passelimpi? Pitää kerätä lisää kokemuksia ja miettiä asiaa sit lisää.