Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kankaanpään maraton

Recommended Posts

Ennen maratonia jännitin ihan mahdottomasti, millaista sadesäällä on juosta 5 tuntia. En alkuunkaan edes uskonut, että se olisi mahdollista! Mutta jälkeenpäin mietin, huomasinko juurikaan koko sadetta matkan aikana. Riisuessa juoksuvaatteita vähän ihmettelin, kuinka märkä läjä niistä muodostui. Ei siis tulevaisuudessakaan kannata liikaa pelätä sadekeliä - voi olla ihan virkistävääkin! Kiva reitti oli ja hyvä huolto ja palvelu ylipäätään, toivottavasti jatkoa seuraa...

Olin kans lauantaina kankaanpäässä juoksemas maratonin ja ajattelin kertoa pikkusen oudosta valmistautumisesta sinne :roll: jos puhutaan edellisestä lauantaista lähtien niin lauantaina 13,5km, sunnuntaina 5km, maanantaina 17km (ja tämän lenkin aikana päätin lähteä kankaanpäähän), tiistaina sitten tankkaus alkas (myöhään illalla) keskiviikkona pikku lenkki ja rentoja? vetoja ja tankkausta, torstai vipa tankkaus päivä, sitten lauantaina viivalle tavoitteena parantaa ennätystä joka oli heltees juostu 4.27.14, jonkinlainen toiveajatus 4 tunnin alituksestakin leiju ilmassa alku nayttikin hyvälle puoliskan aika oli jotain 2.02t kolmas rinki oli tosi raskas ja hidas ja kun neljäs rinki alkas oli juoksukaveri aika hajalla yritin vähä aikaa vedättää vähä vauhtia lisää mutta ei, hetken päästä takaa kuulu "nähdään maalis" sitten otin riskin ja nostin vauhtia huomattavasti ja juoksu rupes tuntumaan paljon helpommalta sen jurraamisen jälkeen ja paljon tuli selkiä vastaan että ainut joka meni vipalla kiekalla ohi oli aunu joka veti niinku maantiekiitäjä mun ohitte ja mä olin tullu jo yli 7km niin lujaa pääsi no enkka parani reilusti mutta 4 tunnin alitus siirty kevääseen eli aika oli 4.11.24t silti kaiken kaikkiaan olen tosi tyytyväinen reissuun paitsi siihen että piti sateessa vaihtaa rengas ennenkuin päästiin mukavien seppolaisten kanssa syömään :innostunut

Ennen maratonia jännitin ihan mahdottomasti, millaista sadesäällä on juosta 5 tuntia. En alkuunkaan edes uskonut, että se olisi mahdollista! Mutta jälkeenpäin mietin, huomasinko juurikaan koko sadetta matkan aikana. Riisuessa juoksuvaatteita vähän ihmettelin, kuinka märkä läjä niistä muodostui. Ei siis tulevaisuudessakaan kannata liikaa pelätä sadekeliä - voi olla ihan virkistävääkin! Kiva reitti oli ja hyvä huolto ja palvelu ylipäätään, toivottavasti jatkoa seuraa...

Pakko tähänkin jotain kirjottaa vaikka juoksinkin vaan puolikkaan. Toi sää oli mulle positiivinen yllätys. Mulla oli lyhythianen adidaksen valkonen tekninen paita ja jalassa uudet veden ja pomminkestävät housut joita en ehtiny ees kiristää (tai muistanu) mutta pysy ne jalassa maaliin asti että kai ne sitten hyvin olikin kii. Jotenkin ne oli normaalia alempana. Hanskat oli myös kädessä ja hikinauha päässä.

Tuo keli tuntu kyllä siltä että ei parempaa keliä enää vois olla. Viileetä, ei kuuma ei kylmä, just sopiva. Moni kysy multa että miten mä tarkenen lyhythiasella. Melko monella oli tuulipuku tai joku verkkapuku päällä. Juoksin aika monen Dobsom pukusen takana ja joskus kyselin täällä keskusteluissa että mimmonen se on. Niin nyt tuli nähtyä että oli se niin monella tuolla päällä ettei kai se huonokaan voi olla.

Niin ainoo haitta tossa sateessa oli että piti väistellä matoja. =)

Tapahtuma oli kokonaisuudessaan erittäin hyvin onnistunu. Ainoot moitteet on että opasteet tapahtumapaikalle olis saanu olla isommilla kylteillä ja että lähtö olis vasta klo. 12. Viikkoa aikaisempi ajankohtakaan tuskin olis pahitteeks, kun tuli jo seuraavana päivänä lunta =)

....joo meni tosi hyvin, toinen maratonini ja missään vaiheessa ei tullut mieleenkään keskeyttää, ei tullut tuskanirvistyksiä eikä -kyyneleitä. Viimeisen hiekkatieosuudenkin loikin ihan innolla maaliin. Viimeisellä kiekalla tosin askel oli jo matala siihen hiekkapätkään asti, mutta muuten nou hätä. Olen TODELLA tyytyväinen, päihitin itseni 40 minuutilla. Ja uudet tavoitteet mielessä....

• 2 weeks later...

Ei ole kyllä huollosta valittamista Kankaanpäästä, kun iso pokaalikin kannettiin kotiovelle asti!! Jouni V (yksi järjestäjistä, taisi olla kuuluttajana) kyseli kovasti mitä te muut olitte mieltä järjestelyistä ja, että oliko keskustelua Kukossa aiheesta. Vastasin, että tyytyväistä kai porukka oli jne... Ens vuoden Kankaanpää on muuten 21.10, ja kuulosti kovasti siltä, että takasin odotellaan nyt kun on naama tuttu. Ehkä sitä voiski... :hmm

Nyt se pokaali kiiltelee kirjahyllyssä, ja on muuten mun ensimmäinen palkinto mistään kilpailusta ikinä. 1st.gif Rinta rottingilla on tullut nyt pari päivää paineltua, että kylläpäs on meikässäkin voittaja-ainesta!!!!

Nyt se pokaali kiiltelee kirjahyllyssä, ja on muuten mun ensimmäinen palkinto mistään kilpailusta ikinä. 1st.gif Rinta rottingilla on tullut nyt pari päivää paineltua, että kylläpäs on meikässäkin voittaja-ainesta!!!!

1st.gif Kannattaakin pitää esille tuollaisesta suorituksesta. 1st.gif