Jump to content
Juoksufoorumi.fi

kipua holvikaaren ulkoreunalla

Lissu

Recommended Posts

Onko kokemusta? eli kipu tulee oikean jalkaterän sisäsyrjälle puoleen väliin pitkittäistä holvikaarta ja ihan sinne ulkoreunalle eli puoliksi jalkapohjan puolelle ja puoliksi ulkosyrjälle. Askeleeni on "myöhäinen" ylipronaatio ja huomaan kivun tulevan varsinkin kun työnnän ukkovarpaalla askelta tehokkaasti. Olen huomannut että juuri tällä oikealla jalalla työnnän ukkovarpaalla voimakkaammin kuin vasemmalla ja nyt olen tietoisesti yrittänyt rentouttaa tuota askellustani ja työntöäni. Minulla on tukipohjalliset tehty viimeksi huhtikuulla (toiset tukipohjalliset jo menosa) - voiko askellus/jalkaterä muuttua näin pian, että syytä voisi hakea siitä että pohjallinen ei enää olsi sopiva? Tosin kävelin koko kesän runsaasti paljain jaloin, aina kun suinkin mahdollista...

Silloin kun se oikein ärtyy, kohtaan tulee sellainen kireä, kipeä patti. Ja koko ajan se on käsin tunnusteltaessa kireämpi ja "isompi" kuin toisessa jalkaterässä.

Itse olen hieroskellut jalkapohjaa, venyttänyt (eli jalkaterästä kiinni ja veto "taaksepäin"), syönyt lyhyen (liian lyhyen?) tulehduskipulääkekuurin. Välillä voin tehdä kivuttoman juoksulenkin, välillä kipu alkaa jo aika pian kun lenkkini aloitan. Alunperin se alkoi n 3 viikkoa sitten pitkän lenkin loppupäässä n 20 km kohdalla.

Yhden mikä on saattanut laukaista kivun pois (ja askellukseni ei mene niin ukkovarpaalle) on se kun saan "naksautettua" nilkkani. Askellus tuntuu sen jälkeen todella rennolta ja rullaavalta ja varvastyöntövaiheessa paino menee enemmän muillekin varpaille ulommaksi.

Juoksumääriä tai muuta liikuntaa en ole juurikaan muuttanut.

Onko kokemuksia, vinkkejä??? Kiittäen jo etukäteen!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Ketjua lukevat   0 members

Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

• Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy