Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Viikko 37


Patrick
 Share

Recommended Posts

  • Replies 29
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ma: Lepo

Ti: TV Kevyt 10.0 km, 5:48/km, 123 (68%). Itse asiassa Kurrenkierros.

Ke: Lepo juoksusta, mutta ylä- ja keskivartalojumppa, 3*200+ sekä jalkojen perusvenytykset

To: TV Rento 10.3 km, 5:02/km, 146 (81%). Jos jotain positiivista sanois, niin ei ole ainakaan syntynyt ennenaikaista kuntohuippua. Ja seuraavan neljän viikon aikana se sitten pitäis saada esille.

Pe: Lepo

La: TV Kevyt 8.5 km, 5:57/km, 123 (68%)

Su: Pitkis 26.8 km, 2:52, 6:27/km, 121 (67%)

Yht. 5:33, 55,6 km

Link to comment
Share on other sites

Ma: Työmatka/lepo.

Ti: Työmatka/lepo.

Ke: Jalat tosi kipeät. Aamuyöllä jalat kramppasi huonon ravinnon ja nesteytyksen takia. Vihaan työmatkoja. Illalla kevyttä 45min.

To: 10 km 4.00/161 + verrat päälle. Kisavauhtinen tällä kertaa poikkeuksellisesti maastossa.

Pe: Lepo.

La: Kevyttä 45min. Huomenna voisi mennä vaikka hölkkäkisaan. En ole vielä päättänyt minne mutta tod.näk. salimäkihölkkään.

Su: Salimäkihölkkä aikaan 25.54. Matka järjestäjän mukaan 7.3km mutta fore näytti 7.1km.

Määrällisesti kevein viikko koko kesänä, yhteensä 42km. Mutta tehoja tuli sitten ihan riittävästi.

Link to comment
Share on other sites

Ma uintia vajaa 2km, tekniikkatreeniä ja vähän vauhtiakin porukalla

Ti lihaskuntopiiri + 60min kuntopyörä vastuksia ja kadenssia vaihdellen

Ke maratonvauhtinen n. 19km juosten. Hyvin kulki.

To n. 18km mäkivauhtileikittelyä maastossa ja latupohjilla (1,22 / 138)

Pe a: n. 2000m uintia, tekniikka(käsiveto+hengitys) treeniä ja perusuintia

ip: n. 20 km tasav. pk- juoksua ks. 135.

La 2,5km maastoj. ver. + 9,6km tv-kova pururadalla /37,10 + 2,5km maastoj.pal. (pieni kankkunen söi vähän menohaluja)

Su pitkis 30km juoksu / s. 133

Eli saatiinhan se satku taas rikki, vaikka viikolle tulikin kaksi juoksutonta päivää. 102 km juoksua, nelisen kilsaa uintia ja vähän kuntopyörää ja lihaskuntoa. Hyvä viikko, ja vielä sunnuntaina tuo sama pitkis kulki erinomaisesti, paremmin kuin koskaan aikaisemmin.

Tässä kohtaa rupeaa väkisin funtsimaan, että miten sitä onnistuisi olemaan pilaamatta nyt suht mukavalta näyttävää tilannetta. Reilu kuukausi olisi vielä aikaa tämän syksyn "the" juoksuun.

No, nyt ensi viikko olkoon hyvin kevyt juoksun osalta. Sitten on suunnitelmissa vielä yksi Pirkan hölkkään päättyvä kova kahden viikon sykli. Ja siitä kaksi viikkoa palautellen kohti Kankaanpäätä...

Link to comment
Share on other sites

Ma: 7,5 km 5:32/km AVG 126 MAX 137

Ti: Vedot 550 m

1: 3:25/km AVG 133 MAX 144

2: 3:25/km AVG 135 MAX 146

3: 3:31/km AVG 137 MAX 149

4: 3:22/km AVG 139 MAX 150

Ke: Lepo ja kevyt venyttely

To: Lepo

Pe: 4 km kevyttä verryttelyä

La: 42,2 km 5:18/km AVG 137 Maksimi pilvissä mittarin sekoilun vuoksi

Su: Lepo ja nuha

Maratonviikolle kertyi 55,9 km.

Link to comment
Share on other sites

ma: ap 11km, ip 5km

ti: ap 8km, bodypump, ip 6km, uimakoulu

ke: ap 10 km, ip 5km

to: ap 9 km, 20 min uinti, ip 3km

pe: ap 10km, 20 min uinti, ip 3km

la: ap 27km, ip uinti perheen kanssa

su: ap 11km, ip 16km

on tiukassa nämä kilometrit.

spinningiin en ehtinyt kertaakaan.

perhe ja työ haittaa harjottelua pahemman kerran.

Link to comment
Share on other sites

to: Spinning 55``, Upphill

Pe: Spinnig 45`´, Cardio

la; Spinning 45``, Basic

su: Spinning 55``, Upphill

Ja Berliiniin enää 14 päivää, juoksemaan en ole HCM:n jälkeen juurikaan kyennyt. Sen verran parempaan suuntaan akilles kuitenkin mennyt että uskoisin että pystyn berliinin läpi juoksemaan, mielenkiinnolla odotan mitä 5 viikon juoksemattomuus tekee juoksukunnolle.

Link to comment
Share on other sites

Viikko 3 ennen Berliiniä

ma - PK 2:32, 27 km (siirretty eilisestä)

ti - maastossa 1:12 pimeäajoa fillarilla

ke - lepo

to - 46 min pk + spurtteja ja kuntopiiriä

pe - VK 15 km, 4:29 ellei kovempaa (terveisiä vaan Garminille)

la - 2:35 maastopyörällä

su - PK 20 km, 1:54

Perjantain VK kulki helposti. Hyvä! GPS löi muutamassa mutkassa sekuntteja lisää keskinopeuteen mikä vitutti kovasti. Veikkaan että vauhti oli kovempi kuin 4:29.

Nyt kaksi viikkoa joissa on enemmän lepoa mutta myös pari terävää harjoitusta.

/aki

Link to comment
Share on other sites

Viimeinen määräviikko ennen Ateenaan lähtöä:

* 7 h 30 min vesijuoksua

* 5 h cross traineria

* 5 h juoksu-kävelyä (50/50 jaolla, 15 min kävelyä, 15 min juoksua jne)

* 3 h 30 min juoksua

* 2 h kävelyä

Määrää oli enemmän kuin koskaan ennen yhden viikon aikana, mutta ihan hyvin meni. Jalka kestää juoksemisen kohtuullisen hyvin, lenkin jälkeen saattaa vielä vähän kolottaa mutta parempaan päin mennään koko ajan. Loppuviikosta aloitin jo keventelyn (lauantaina ja sunnuntaina vain yksi treeni per päivä), ja maanantaina pidän vaihteeksi täydellisen lepopäivän.

Ai niin, juoksukävelylenkkien vauhti näytti olevan keskimääräin 7.10 min/km, which is nice. Yllättävän vähän vauhti kärsii siitä että kävelen puolet ajasta, tämä ilmiö ei siis johdu siitä että kävelisin nopeasti (9 min/km on vauhti "reippaasti" kävellessä) vaan enemmänkin siitä että juoksen yleensä hitaasti!!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy