Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Niinistö rullaluistelee

vherva
 Share

Recommended Posts

Puolimaratonin keskinopeus kuulemma 32km/h. Perkele, eihän tuossa vauhdissa pysyisi alkuunkaan.

Toisaalta, kyllä loppuisi sietokyky silloinkin, jos pitäisi lähteä Halosen kanssa napatanssimaan.

Ei muuta kuin treenaamaan, Sauli on 59-vuotias 10 000 kilometrin puolivallaton luistelumies.

Ei auennut tuo linkki...

Niinistön haastattelu uusimmassa Juoksu&Hiihto-lehdessä, siinä hän kertoo rullaluisteluharrastuksestaan.

* Keskimääräinen lenkki ollut tänä kesänä 20km.

* 2 vuotta sitten HRM:llä 1h36minuuttia

* Paras tulos Luxemburgin puolimaratonilla 41 minuuttia = 30.7km/h

* Pisin päivämatka toistaiseksi ollut 50 km.

* harjoittelee ahkerasti luistelutekniikkaa, mm. tuplapotkua

Kertoo myös loukkaantumisestaan tuplapotkua harjoitellessaan.

Mulla oli tarkoitus asettua samalle lähtöviivalle Saulin kanssa menneenä kesänä Kotkassa Meripäivä rullaluistelussa. Suureksi pettymykseski nämä kisat jouduttiin kuitenkin perumaan rankkasade kuuron vuoksi.

Sateessa ei tosiaan viitsi kisailla rullaluistimilla.

Saulihan oli HRM:llä luistelemassa ja tapahtuman suojelijana 19.8.

Samalla lähtöviialla en voi sanoa olleeni kun olin se peräpään luistelija. Muutama juomapisteen nainen oli ihan tohkeissaan kun oli saanut ojentaa juomaa Saulille ;)

Matkan on mittaus ja ilmoittaminen oli rullaluistelutapahtumissa parivuotta sitten aivan luvattoman huonolla pohjalla. Mutta nykyään kun GPS pohjaiset mittavälineet ovat yleistyneet niin mitatkin alkaa sattua kohdilleen. HRM2005:ssä Niinistön aika oli 1:34:50 mutta matka oli erään, kalmanin ja minun tunteman, henkilön omalla mittarilla mitattuna vain 36,2km. No edistystä oli sikäli tapahtunut että v2004 matka oli alle 35km vaikka tuloksissa lukeekin 42km...

Matkan on mittaus ja ilmoittaminen oli rullaluistelutapahtumissa parivuotta sitten aivan luvattoman huonolla pohjalla. Mutta nykyään kun GPS pohjaiset mittavälineet ovat yleistyneet niin mitatkin alkaa sattua kohdilleen. HRM2005:ssä Niinistön aika oli 1:34:50 mutta matka oli erään, kalmanin ja minun tunteman, henkilön omalla mittarilla mitattuna vain 36,2km. No edistystä oli sikäli tapahtunut että v2004 matka oli alle 35km vaikka tuloksissa lukeekin 42km...

Niin Suomessa.

Veikkaisin kuitenkin että se Luxemburgin matka oli "ehkä" tarkasti mitattu. Tänä vuonna Katukiitäjät mittasivat HRM:n reitit, useampi toisistaan riippumaton mittaus varmaankin takasi riittävän tarkan pituuden.

http://www.helsinkiroller.fi/tiedotearkisto/?num=12660

Niin Suomessa.

Veikkaisin kuitenkin että se Luxemburgin matka oli "ehkä" tarkasti mitattu.

Mulla ei vaan ole aavistustakaan missä ja milloin täällä tommonen luistelupuolikas vedetään. En toki väitä ettei sitä ole ollenkaan mutten ole vain kuullut.

Jaa, se on ehkä nimeltään Luxembourg City Inline Skate joka järjestetään ehkä joskus tai sitten ei.